Aviseringar
Rensa alla

Kan "brottslingarna" verkligen söka bidrag?


cassaaandra00:

Dom är nog mer skyldiga till att ordna så att det finns mat på bordet, tak över huvudet samt kläder och liknande.
De är inte skyldiga till att köpa en ny Canda Goose jacka varje vinter, nya Gucci brillor på sommrana, iPhone och nyaste musikspelaren

Absolut, precis det jag menade. Min poäng är mer att om du är 17 och pank och får böter så blir det ju i praktiken föräldrarna som betalar.


   
SvaraCitera
Åtta

cassaaandra00:

Var det inte skadestånd hans föräldrar då fick betala till personen som blev misshandlad?

Åtta:

Jo, det stämmer nog.

cassaaandra00:

Vet du ifall det blev rättegång?

Nej. Har ingen aning. Det var länge sedan nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Skadestånd kan ju utlysas även om ingen döms för ett brott, tror jag.

En vännina till mig blev misshandlad av hennes släkting så hon anmälde det till polisen, de båda fick gå på polisförhör och tillslut blev det rättegång. Släktingen frikändes då han nekade brott men min vännina överklagade till hovrätten där han även då frikändes. Hennes försäkringsbolag sade att de måste ha en dömd person för att kunna ge ut skadestånd.


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Hennes försäkringsbolag sade att de måste ha en dömd person för att kunna ge ut skadestånd.

Det stämmer inte, men kan hända att en friande dom förhindrar det. Jag har fått skadestånd efter att ha blivit misshandlad av okända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej. Har ingen aning. Det var länge sedan nu.

Det blev det nog ifall han var tvungen att betala skadestånd för då måste han ha blivit dömd (ifall han inte själv anmälde sig eller erkände brottet) och ifall det blev rättegång så måste han iaf ha fått betala 500 kr till brottsofferfonden.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Stringburka:

Jag har fått skadestånd efter att ha blivit misshandlad av okända.

Beklagar över att du har blivit misshandlad.

Stringburka:

Det stämmer inte, men kan hända att en friande dom förhindrar det

Det stämde i det fallet, ja precis.


   
SvaraCitera

Vore bättre att sätta brottslingarna i straffarbete. Jobbar de inte ordentligt så får de svälta ihjäl. Enkelt och praktiskt.


   
SvaraCitera

haha den tidningen läste jag också för nån dag sen


   
SvaraCitera

Angelize:

haha den tidningen läste jag också för nån dag sen

MEN JAG MED!!! MIN LOKALTIDINING VAD ÄR DET HÄR!!!


   
SvaraCitera

mopsen:

MEN JAG MED!!! MIN LOKALTIDINING VAD ÄR DET HÄR!!!

skojar du? det är min lokaltidning!


   
SvaraCitera

hon kanske skickat in till en massa lokaltidningar


   
SvaraCitera

Angelize:

skojar du? det är min lokaltidning!

Angelize:

hon kanske skickat in till en massa lokaltidningar

FAN TA DORISSSSSS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

hon kanske skickat in till en massa lokaltidningar

Jag läste det i Sundbybergs lokaltidning, antar att Ni också gjorde det?


   
SvaraCitera

så går det när alla ska behandlas lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brottsofferfonden kan iaf inte hjälpa dom s.k brottslingarna, dom hjälper endast "offrena" med främst skadestånd


   
SvaraCitera