Aviseringar
Rensa alla

Kan vi tills vidare strunta i förtryck av muslimer?


Exner
Ämnesstartare

http://www.svd.se/kultur/understrecket/fakta-om-varldens-mest-forfoljda-religion_3365802.svd

"80 procent av alla som utsätts för religiös diskriminering i dag är kristna. "

Innebär
detta att förföljelsen av muslimer idag är ett icke-problem och man
riskerar att likställa dessa problem när man pratar om det?


   
Citera

förbjud religion                        


   
SvaraCitera

Nä, kristna kan dra åt helvete lika mycket som alla andra abrahamiter, skiter i förtryck mot religion, oftare handlar det bara om "de är annorlunda än oss och kommer våldta din mamma"-panik hos de mindre begåvade när det kommer till förtrycksliknande yttringar, åtminstone i sverige


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

För din mindre eftertänksamme belyser denna tråd resonemangen som förs i tråden om rasism.


   
SvaraCitera

Exner: Ja

Det är muslimer som förtrycker, inte tvärtom. Förbjud islam och utvisa alla som bekänner sig till denna pedofilreligion.


   
SvaraCitera

Agahnim: Förbjud islam och utvisa alla som bekänner sig till denna pedofilreligion.

Men kristna och judiska skall tillåtas?


   
SvaraCitera

Kronotomi:

Men kristna och judiska skall tillåtas?

ja, för de är ett icke-problem. Judar bör dock leva som de lär och omge sig med den mångkultur de vill tvinga på alla andra.


   
SvaraCitera

Man borde inte strunta i förtryck mot personer oavsett vilken religion de har.


   
SvaraCitera

Agahnim: ja, för de är ett icke-problem. Judar bör dock leva som de lär och omge sig med den mångkultur de vill tvinga på alla andra.

Det är inte som att kristna och judar har en historia av att förtrycka alla andra kulturer i världen som exempelvis den traditionellt nordiska och tvinga oss in i deras ledband?
Landsförrädare, värna om kulturen istället för att vara rädd för sydlänningar


   
SvaraCitera

nej tycker om kläder som man kan gömma sig i


   
SvaraCitera

Kronotomi: Det är inte som att kristna och judar har en historia av att förtrycka alla andra kulturer i världen som exempelvis den traditionellt nordiska och tvinga oss in i deras ledband?
Landsförrädare, värna om kulturen istället för att vara rädd för sydlänningar

Kristna och judar håller sig generellt sett på sin kant och stör ingen och kräver inte en massa specialrättigheter pga sin religion.


   
SvaraCitera

vill inte uttala mig förmycket om detta då jag inte har så mycket kunskap, men  jag garanterad att artikeln är väldigt vinklad, svenska dagbladet är bland annat en högerextrem tidning, och boken är säkert väldigt vinklad också, sen vill jag även tilläga: 

1979666_1473806989502043_1267717238_n (1

och

998856_1475046106044798_1127899669_n.jpg


   
SvaraCitera

Sägmig: då jag inte har så mycket kunskap

Det märks.


   
SvaraCitera

Agahnim: Kristna och judar håller sig generellt sett på sin kant och stör ingen och kräver inte en massa specialrättigheter pga sin religion.

haha seriöst?
Hört talas om USA och Israel någon gång? Och nä, de kräver inte direkt rättigheter för sig själva, de vill bara att andra som inte passar in i deras världsbild inte skall ha några rättigheter (homosexuella, ickekristna osv.), vilket är mycket värre.
Sluta dalta med den judiska sekten.


   
SvaraCitera

Kronotomi: Hört talas om USA och Israel någon gång? Och nä, de kräver inte direkt rättigheter för sig själva, de vill bara att andra som inte passar in i deras världsbild inte skall ha några rättigheter (homosexuella, ickekristna osv.), vilket är mycket värre.
Sluta dalta med den judiska sekten.

Jag skiter i USA och Israel. Det är vad som sker i Sverige jag finner relevant.


   
SvaraCitera