Aviseringar
Rensa alla

Kan vi tills vidare strunta i förtryck av muslimer?


Agahnim: Jag skiter i USA och Israel. Det är vad som sker i Sverige jag finner relevant.

Det som sker i sverige är att det av Israel köpta partiet Sverigedemokraterna sköter judarnas propaganda åt dem mot allt som kommer från sydliga regioner för att misskreditera dem och skapa hat, man kan inte undvika att nämna sådana länder i en sådan här debatt.


   
SvaraCitera

Kronotomi:

Det som sker i sverige är att det av Israel köpta partiet Sverigedemokraterna sköter judarnas propaganda åt dem mot allt som kommer från sydliga regioner för att misskreditera dem och skapa hat, man kan inte undvika att nämna sådana länder i en sådan här debatt.

Du har alldeles för höga förväntningar. Sluta


   
SvaraCitera

kukoxo: Du har alldeles för höga förväntningar. Sluta

Vad menar du?


   
SvaraCitera
GraGo

Nej, det ska vi inte helt.

Men vi borde sluta se det som att det alltid är hemska vita medelålders män som är djävulen själv och alltid är rasistiska och förtrycker alla.


   
SvaraCitera

Zodd:
Man borde inte strunta i förtryck mot personer oavsett vilken religion de har.

+1

även om tråden ska ses som oseriös eller ngt


   
SvaraCitera

GraGo:
Nej, det sa vi inte.

Men vi borde sluta se det som att det alltid är hemska vita medelålders män som är djävulen själv och alltid är rasistiska och förtrycker alla.

visste du att det finns fler personer som heter göran i bolagsstyrelser än vad där finns kvinnor? ba säger.


   
SvaraCitera

Kronotomi: Det som sker i sverige är att det av Israel köpta partiet Sverigedemokraterna sköter judarnas propaganda åt dem mot allt som kommer från sydliga regioner för att misskreditera dem och skapa hat, man kan inte undvika att nämna sådana länder i en sådan här debatt.

Visserligen håller jag med om att SD fjäskar lite väl mycket för Israel, men Israel behöver inte använda SD för att misskreditera muslimer. Det sköter de så bra själva.


   
SvaraCitera

isola: visste du att det finns fler personer som heter göran i bolagsstyrelser än vad där finns kvinnor? ba säger.

Och vad har det med någonting att göra öht?


   
SvaraCitera

Se till att ta bort religionen.

Case solved, case closed.


   
SvaraCitera

Exner: Nej

Vi ska inte strunta i något förtryck överhuvudtaget, men däremot ska vi vara ärliga och öppna med de problem som finns. Naturligtvis står muslimer för den största delen av förtrycket mot andra religioner i världen. Jag menar det är ju till och med inskrivet i koranen, som alltså är guds ord, att muslimer ska förfölja och bekämpa de som inte tror på islam. Inte konstigt eller anmärkningsvärt överhuvudtaget alltså. Då islam innehåller så mycket odemokratiska budskap som också praktiseras i den muslimska världen ska vi vara oerhört försiktiga med att ta in allt för många människor som delar sådana åsikter. Vi bör därför i princip stoppa den muslimska invandringen till Sverige, uppmuntra till att fler återvänder till sina hemländer, våga kritisera de odemokratiska budskapen som finns inom islam och i framtiden ställa högre krav på att invandrare som kommer in till Sverige delar våra värderingar. 


   
SvaraCitera

Sägmig: vill inte uttala mig förmycket om detta då jag inte har så mycket kunskap, men  jag garanterad att artikeln är väldigt vinklad, svenska dagbladet är bland annat en högerextrem tidning, och boken är säkert väldigt vinklad också

Skrämmande hur hjärntvättad du är av den odemokratiska kvinnoförnedrande ideologin och religionen du säger dig stödja... 


   
SvaraCitera

Sägmig: men  jag garanterad att artikeln är väldigt vinklad, svenska dagbladet är bland annat en högerextrem tidning, och boken är säkert väldigt vinklad också, sen vill jag även tilläga:

Du gör en massa antaganden, skall du avfärda boken och artikeln så får du gärna komma med något som motbevisar dessa istället. Vad är dina belägg för att SvD är en högerextrem tidning?

Jag är inte alls förvånad över det som boken kommit fram till, för i väldigt många länder så är kristna en minoritetsgrupp. Kollar du på Asien och Afrika så skulle jag gissa att det är så i näst intill alla länder som har en kristen folkgrupp. Ser vi till Islam istället så är ju det den dominanta religion i de länder där den är utbredd, med undantag för länder där Islam har blivit en minoritet pga. invandring. Minoriteter brukar vara de som är mest utsatta.


   
SvaraCitera

Kronotomi:

Det som sker i sverige är att det av Israel köpta partiet Sverigedemokraterna sköter judarnas propaganda åt dem mot allt som kommer från sydliga regioner för att misskreditera dem och skapa hat, man kan inte undvika att nämna sådana länder i en sådan här debatt.


   
SvaraCitera

NiklasW:

och du skulle inte länka den videon mot dina och dina gelikars kommentarer om muslimer antar jag


   
SvaraCitera

Kronotomi:

och du skulle inte länka den videon mot dina och dina gelikars kommentarer om muslimer antar jag

Naturligtvis inte då vår kritik är saklig, sällan sverigedemokrater pratar om att "de övriga partierna är köpta av muslimerna för att förmedla muslimsk propaganda".  Väldigt stor skillnad mot dina resonemang och våra resonemang. 


   
SvaraCitera