Aviseringar
Rensa alla

Kanada nästa?


Ämnesstartare

Man tycker på jobbet att jag borde skickas till Kanada för att lära kanadenserna ett och annat om onlinepoker och datacenter... Jag tror dom försöker göra sig av med mig.

Det är mellan 3-6 månader utlandstjänst. Så min fråga är, vilka har vart i Kanada, och hur var det där? Skall isf till Calgary, dock får jag välja själv om jag vill åka. Hmm..


   
Citera
Ämnesstartare

Om du får allt betalt så är det väl nice? 

Kanada verkar vara ett fint och bra land dessutom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får se, det lät intressant, ska få mer info nästa vecka. Men ett halvår låter lite långt kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det billigt eller dyrt i kanada?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det ärsom sverige fast finare och människorna där är mer sociala. bra vård har ja hört och yadayada


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

quebec är bäst. talas franska där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åk förfan!

Fatta vilken upplevelse! Cool Kolla på NHL o grejer efter jobb1!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Kolla på NHL o grejer efter jobb1!

Kommer aldrig att hända. Men jo det vore nog en upplevelse. Skall höra vad dom har att erbjuda. Nästan 100 laxar i bara traktamente, det vore najs ju. Är det så att traktamente går ner till 70% efter tre månader även vid utlandstjänst måntro?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör, om inget annat så kan det vara en rätt nice upplevelse, även om Kanada kanske inte är så jätteolikt Sverige. Dessutom är det bra att ha på CV't, sex månader är ju inte så farligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Är det så att traktamente går ner till 70% efter tre månader även vid utlandstjänst måntro?

Står på skatteverkets hemsida:  http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/traktamente.4.dfe345a107ebcc9baf80006547.html

Så jag det borde vara 70% av 522kr


   
SvaraCitera

Kanada ar fint och mer Europeiskt an USA. Gillar Kanada. Toronto och Vancouver har jag varit i.

Det ar val en jattechans att fa aka med jobbet sa den tycker jag att du ska ta. Ser snyggt ut pa ditt CV senare och du kommer sakert att traffa vanner for livet. Ett halvar gar fort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KÖR FÖR FAN

Jag vill också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galaxydazzle: Det ar val en jattechans att fa aka med jobbet sa den tycker jag att du ska ta. Ser snyggt ut pa ditt CV senare och du kommer sakert att traffa vanner for livet. Ett halvar gar fort.

Mjo det är klart, har bara pratat med killarna på kanadakontoret över skype/video. Men har en kollega som sa att de var riktigt trevliga.
Om jag förstod det hela rätt så kan frugan ansöka om att följa med under den tid jag stannar. Tror det hade känns jobbigt annars.


   
SvaraCitera

aristoteles: Om jag förstod det hela rätt så kan frugan ansöka om att följa med under den tid jag stannar. Tror det hade känns jobbigt annars.

Har du nagon som foljer med sa brukar det inga "lon" till dem med i utlandskontrakt. Kolla upp ordentligt och be om att fa se exakt hur kontraktet ser ut - men later som sagt som en riktigt rolig chans! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galaxydazzle: Har du nagon som foljer med sa brukar det inga "lon" till dem med i utlandskontrakt.

Jag förstår inte riktigt vad du försöker skriva där. Om det är lön du menar så nej, hon skulle isf vara där utan lön. Men hon är säsongsarbetare ändå, så det gör ingen skillnad rent ekonomiskt.

galaxydazzle: Kolla upp ordentligt och be om att fa se exakt hur kontraktet ser ut - men later som sagt som en riktigt rolig chans! 🙂

Ja, jag ska få mer info nästa vecka. Troligen får vi själva ansöka om hennes tillstånd efter att jag fått mitt helt enkelt.


   
SvaraCitera