Aviseringar
Rensa alla

Kanin raser!


CherryPops:

Förra älsklingen var en liten dvärgvädur. Jag skulle villja ha någon lite större ras ( på 2,3 - 3,5 kilo ) Ungefär där. Så där ''lagomstora''. Inte typ som en belgisk jätte eller nåt åt den stilen! [smile] Tack! 🙂

Då är nog holländsk kanin, Tan (superfina och mysigt temperament), Sachsengold, lilla tysk vädur (de är så underbara [love]), rex (deras päls är huuur mjuk som helst!) och Alaska passande.

CherryPops:

Jo, det är det 🙂 Jag har bara lite problems med att hitta en som jag fastnar för 🙂

Jag förstår det. [sad]

CherryPops:

Jag bor i Närke, så om det finns någon uppfödare runt omkring där 🙂 i örebro län typ 🙂

Jättamånga! Men det beror ju på vilken ras du vill ha.

CherryPops:

Tack så jätte mycket för alla svar och tips! [bigsmile]

Det var så lite så. [blush] Det är bara roligt att hjälpa när det gäller kaniner!


   
SvaraCitera

Acuve:

bra film dock

[love]

Acuve:

Leskig gubbe. Min tandläkare har typ sådana. Han heter Sture.

Men Gud[cry] växer dom utåt? asså typ... Så att han inte kan stänga munnen[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jättamånga! Men det beror ju på vilken ras du vill ha.

Hmm, holländsk kanin låter intressant... jag googla på bilder på dem och de verkar vara hur fina som helst! 😀


   
SvaraCitera
Acuve

komplicerad:

växer dom utåt? asså typ... Så att han inte kan stänga munnen[cry]

tror inte att det är så farligt [bigsmile]


   
SvaraCitera

CherryPops:

Hmm, holländsk kanin låter intressant... jag googla på bilder på dem och de verkar vara hur fina som helst! 😀

Ja! Vill du ha en ras som går bra på utställningar så är det väl inte den bästa rasen, den är svår att få fint tecknad. Jag har mängder av tips på RIKTIGT bra uppfödare, kanske inte precis i Närke men transport är ju sällan några problem. Skicka ett PM så kan jag länka till deras hemsidor (och kaninsidor där man kan ordna transport).


   
SvaraCitera

Acuve:

tror inte att det är så farligt

dte äckligt[cry]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Gillar dessa uppfödare av holländare

Tack så jätte mycket Geigerzähler, för all din hjälp! Jag har en kompis som också ska skaffa kanin, men hon är inte här på um, så jag ska tipsa henne om allt som du har skrivit till mig 😀

Det är så här, i lördags så kom min mamma in med en kartong på morgonen till min säng när jag låg och sov. Hon väckte mig och bad mig att öppna kartongen. I den så satt det en liten, vacker, isabella färgad hankanin och tittade upp på mig med stora, bruna ögon. Gud, jag blev kär på en gång! Dock är Sammy, som han heter, nu en dvärgvädur och ingen holländare. Men han är helt underbar! Och så nyfiken!
Så ännu en gång, tack så mycket och jag ska visa min kompis det du har skrivit! 😀 Kram!


   
SvaraCitera

CherryPops:

I den så satt det en liten, vacker, isabella färgad hankanin och tittade upp på mig med stora, bruna ögon. Gud, jag blev kär på en gång!

Åh, så kul! Isabella som är en så fin färg och dvärgvädur som är en så fin ras! Jag hade två isabellafärgade i min förra kull. [bigsmile]

Här kan man se dem: http://algotgardens.weebly.​​com/tidigare-kullar.html


   
SvaraCitera