Aviseringar
Rensa alla

Kaninunge död andra dagen...?


Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ja, självklart. Var det länge sedan detta hände?

Haha ja, en hel evighet sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Haha ja, en hel evighet sedan.

Kan hända att uppfödaren inte visste då, det är fortfarande en hel del uppfödare som inte vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Om du skriver var du bor så kan jag tipsa om uppfödare.

Vet du någon i nära Farsta, Haninge eller Nynäshamn? Stockholm är oxå okej. Visste att man inte ska köpa råttor i djuraffär men inte kanin :S

Luna Lovegood:

Jag undrar direkt vad den hade för foder i affären och vad ni själva gav?

Jag är inte säker på vad för foder hon fick i affären... Men vi gav henne lite pellets, hon åt inte mycket, mamma sa att hon inte borde äta så mycket och det tyckte jag med...

Geigerzähler:

Vad var kaninen för färg?

Hon var helt svart

shajjn:

Sönderstressade.

Mjo, undrar av vad bara.

Geigerzähler:

Bara för att de är brokade så behöver de inte vara sjuka, men är båda föräldrana brokade/manteltecknade då är risken stor att de blir det

Well, uppenbarligen blir inte alla sjuka eftersom min manteltecknade dvärgvädur är 5-6 år [smile]

Luna Lovegood:

Kom förresten på en till uppfödare som jag tycker är trevlig och har fina djur, Luneas - Sophie Eberhorn. 😛

Vart bor hon då och hur får man kontakt med henne??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NyappyDrHouse:

R.I.P. Luna

R.I.P. [cry]


   
SvaraCitera

NyappyDrHouse:

Vart bor hon då och hur får man kontakt med henne??

Det där skrev jag till Geiger och det handlade om marsvin.[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Det där skrev jag till Geiger och det handlade om marsvin.

Jo, men jag gillar marsvin och vill skaffa det någon gång :3 Inte för att jag kan skaffa det nu, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NyappyDrHouse:

Vet du någon i nära Farsta, Haninge eller Nynäshamn? Stockholm är oxå okej. Visste att man inte ska köpa råttor i djuraffär men inte kanin :S

Jag vet flera bra uppfödare i Stockholm, ungefär vad vill du ha för ras? Jag kan varmt rekommendera denna uppfödare, han bor inte i Stockholm men kan leverera till Stockholm, skulle jag tro. http://www.plingeling.net/ .

NyappyDrHouse:

Jag är inte säker på vad för foder hon fick i affären... Men vi gav henne lite pellets, hon åt inte mycket, mamma sa att hon inte borde äta så mycket och det tyckte jag med...

DÄR har vi problemet! Troligtvis så fick hon trumsjuka, man skall ALDRIG ge en kaninunge annat foder än det man får av uppfödaren. Om man ska byta foder så får man med en påse med foder av uppfödaren som man sedan skall ge åt kaninungen och blanda i MYCKET LITE av det nya fodret för att sedan öka mängden dag för dag. Du kan läsa mer om foder på min hemsida under "skötselråd": http://algotgardens.weebly.com/ ​​

NyappyDrHouse:

Well, uppenbarligen blir inte alla sjuka eftersom min manteltecknade dvärgvädur är 5-6 år [smile]

Nej, men om båda föräldrarna är manteltecknade så är det 50% chans för vitschekar i kullen, men det kan ju lika gärna bli alla eller ingen alls, det är ju slumpen som avgör. [smile] Jag har också haft friska manteltecknade kaniner.


   
SvaraCitera

NyappyDrHouse:

Jo, men jag gillar marsvin och vill skaffa det någon gång :3 Inte för att jag kan skaffa det nu, men ändå.

Luneas uppfödning finns i Gävle och googlar man "Luneas" hittar man hennes hemsida.
Cavys rules, dogs drools![ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag vet flera bra uppfödare i Stockholm, ungefär vad vill du ha för ras?

Vet inte riktigt, men tack för tipset!

Geigerzähler:

DÄR har vi problemet!

Okej, tack för hjälpen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

DÄR har vi problemet!

Fast jag frågade pappa och han sa att de åt pellets i affären...


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NyappyDrHouse:

Fast jag frågade pappa och han sa att de åt pellets i affären...

Åt de precis DEN pelletsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Gävle

Oj nära mig [blush]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Oj nära mig [blush]

Haha, då kan du köpa fina, gula marsvin.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Åt de precis DEN pelletsen?

Jag får fråga mamma och pappa när de kommer hem (snart), om de inte vet så tänker jag tvinga iväg pappa och fråga vilken sort de äter.


   
SvaraCitera