Aviseringar
Rensa alla

Kanske dags att förbereda sig på semester utanför vårat solsystem?


Ämnesstartare

Jajamen va ska man annars göra? Jorden verkar bli ganska tröttsamt och irreterande så varför kan vi inte bara göra en sak gott folk.
Det är att se till att få mer folk ut i rymden och sätta igång farkoster så att man hinner med att se vad som är utanför vårat solsystem innan man dör 🙂
Jag funderar seriöst på att åka utanför vårat solsystem till ett annat solsystem om jag får möjligheten till det. Även om det bara kan vara en engångs resa så är det värt det 😀


   
Citera
Ämnesstartare

Ska vi passa på att bygga då? Har en massa kartonger vi kan använda.


   
SvaraCitera

Hade nöjt mig m sommarhus på månen, o det kmr vi ev ha möjlighet att få inom 20-30 år.[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gyllene_vägen:

Hade nöjt mig m sommarhus på månen, o det kmr vi ev ha möjlighet att få inom 20-30 år.

Hmm det kan man göra med. Men har du aldrig drömt om att har åkit ut i rymden och sett det alldrig någon har gjort förut?
Varje gång jag ser en bild på någonting i rymden så kommer en sak fram i mitt huvud.
Det är en resebroschyr som jag ser och att det är en inbjudan till att ditt skall man åka. Så känner jag iaf..


   
SvaraCitera

Capelon:

Men har du aldrig drömt om att har åkit ut i rymden och sett det alldrig någon har gjort förut?
Varje gång jag ser en bild på någonting i rymden så kommer en sak fram i mitt huvud.
Det är en resebroschyr som jag ser och att det är en inbjudan till att ditt skall man åka. Så känner jag iaf..

Jo, definitivt, tyvärr är jag rädd att utvecklingen kmr gå för långsamt för att vi ska få uppleva resor ut ur solsystemet, om inte det blir ngn ny rymdkapplöpning.[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gyllene_vägen:

Jo, definitivt, tyvärr är jag rädd att utvecklingen kmr gå för långsamt för att vi ska få uppleva resor ut ur solsystemet, om inte det blir ngn ny rymdkapplöpning.

Japp så länge företag inte får åka upp i rymden och ha någon konkurrens med varann så är chansen "Zero"...


   
SvaraCitera

Capelon:

Japp så länge företag inte får åka upp i rymden och ha någon konkurrens med varann så är chansen "Zero"...

Nja, jag tror faktiskt att om du verkligen vill ut i rymden så tror jag att en planekonomi helt utan demokratiska o mänskliga rättigheter hade varit det optimala då du i såna fall skulle kunna använda alla resurser på rymdprogram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har alltid vetat att människor kommer vilja göra detta senare. helt korkad ide enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera