Aviseringar
Rensa alla

Kanske lite väl mycket självförtroende.


Ämnesstartare

Jag tycker om mig. Jag tycker jag alltid har rätt förens någon bevisar mig fel med logiska bevis. 
Jag är envis och ganska säker på vad jag vill.
Jag kan vara väldigt ödmjuk men det är sällan. Jag är väldigt självisk ibland. Alla tycker en person som har för mycket självförtroende är dryg men det är inte så att jag försöker få andra känna sig dumma medvetet. Jag bara litar på mig mest och tycker min synvinkel på allt är rätt för den är baserad på logik.

Jag vill inte att människor ska ogilla mig men ändå har jag ett bra självförtroende. Kan dessa två saker funka utan att det går allt för överstyr och vart går gränsen? 

Vill ha andras tankar så jag ber om dem.


   
Citera

Samma här, jag tycker om mig själv, jag är arrogant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Samma här, jag tycker om mig själv, jag är arrogant

Jag menar jag bryr mig inte om några andra och mina åsikter är ganska neutrala. Tar aldrig ställning och gör det mesta för att rädda mig själv i vissa situationer. Kanske är lite arrogant här också.


   
SvaraCitera

Emlevmu:

Jag menar jag bryr mig inte om några andra och mina åsikter är ganska neutrala. Tar aldrig ställning och gör det mesta för att rädda mig själv i vissa situationer. Kanske är lite arrogant här också.

Jaså, antisocial personlighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Jaså, antisocial personlighet?

Har lite empati...tror jag...


   
SvaraCitera

Emlevmu:

Har lite empati...tror jag...

haha, jag är också osäker.

jaja, om man är antisocial, kan man bli omtyckt av andra, dock kanske inte för den man egentligen är, åtminstone inte av de flesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

haha, jag är också osäker.

jaja, om man är antisocial, kan man bli omtyckt av andra, dock kanske inte för den man egentligen är, åtminstone inte av de flesta.

Jag gillar att ligga lågt. Är ganska flitig med den manipulativa delen. Kan se i flera perspektiv och förstå människor men värderar det olika. Jag får oftast som jag vill.


   
SvaraCitera

Emlevmu:

Jag gillar att ligga lågt. Är ganska flitig med den manipulativa delen. Kan se i flera perspektiv och förstå människor men värderar det olika. Jag får oftast som jag vill.

kul Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

kul Glatt skålande

Tror inte det är jätte ovanligt dock. 


   
SvaraCitera

Emlevmu:

Tror inte det är jätte ovanligt dock. 

typ 2%, säger de väl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

typ 2%, säger de väl?

Det gör väl det...


   
SvaraCitera

Tycker det saknas folk med lagom mycket självförtroende nuförtiden. Kanske inte så konstigt i den moderna värld vi lever i, man ska inte sätta för mycket krav på människor alltså. Eftersom jag själv börjar bli mer självsäker och märker vad för positiva effekter det har i min vardag och på mitt mående tror jag absolut inte att det är fel att ha bra självförtroende och självkänsla. Man bygger upp en förmåga att stå upp för sig själv och försvara sina åsikter. Så länge man inte använder det u syfte att få andra att se dumma ut eller förminska andras tyck och tänk som du säger, så säger jag kör på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cyendres:
Tycker det saknas folk med lagom mycket självförtroende nuförtiden. Kanske inte så konstigt i den moderna värld vi lever i, man ska inte sätta för mycket krav på människor alltså. Eftersom jag själv börjar bli mer självsäker och märker vad för positiva effekter det har i min vardag och på mitt mående tror jag absolut inte att det är fel att ha bra självförtroende och självkänsla. Man bygger upp en förmåga att stå upp för sig själv och försvara sina åsikter. Så länge man inte använder det u syfte att få andra att se dumma ut eller förminska andras tyck och tänk som du säger, så säger jag kör på!

Låter bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte ha för mycket självförtroende 😉


   
SvaraCitera