Aviseringar
Rensa alla

Kanske sjuk??


Ämnesstartare

Hur vet man om man har en ätstörning egentligen??
Har konstant ångest, och jag väger ca 42 kg till 158 cm
Vägde ungefär 39kg så jag har ju tvingast gå upp när jag gått och fått hjälp..
Är jag normalviktig eller underviktig 


   
Citera

Du är nog lite underviktig. Du behöver inte vara orolig över din vikt det spelar ingen roll för dig. Sluta väga dig och ät tills du är mät så blir det bra Tumme upp


   
SvaraCitera

Som adaq säger. 
Ät tills du blir mätt! Glad


   
SvaraCitera

Carro-Ellinor: underviktig

LIte och precis som övrigt sagt ät till du blir mätt. Försök ät den del pasta/ris/potatis och dylikt.


   
SvaraCitera

rogernw:
Som adaq säger. 
Ät tills du blir mätt! Glad

Håller med. Bry dig inte om att folk försöker säga åt dig att gå upp i vikt. Själv är jag 1.64 och kan inte komma över 41 kg. Det hjälper inte hur mycket jag än äter. Sen har jag ju problem med anorexi men är du orolig aatt du har en ätstörning, så ta kontakt med psykolog eller dylikt ♥ lycka till


   
SvaraCitera

Hej! Det är svårt att över internet bedöma om någon verkligen behöver gå ner i vikt av medicinska skäl, och vi på Ungdomar.se vill inte uppmuntra till bantning, speciellt inte när det gäller unga människor. Vi råder dig därför att ta kontakt med en läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning, och hjälp om det behövs!

Bästa sättet att komma i kontakt med en sådan är att ringa sjukvårdsupplysningen på nummer 1177. Du kan också kontakta din närmaste ungdomsmottagning så hjälper de dig att hitta rätt!

Tråd låst


   
SvaraCitera