Aviseringar
Rensa alla

Kaos tankar


Ämnesstartare

Jag har en liten fundering. Jag lever mitt liv i ständigt kaos och har några diagnoser, jag går på Carema som är som BUP fast för vuxna och dom tar mej inte alltid seriöst. Jag har grovt mycket kaos tankar, som att jorden kommer gå under, att min pappa ska döda mej, att han har pistol på sej, har haft tankar om att folk har bomber på sej på buss/tåg och massa sådana tankar. Finns det någon syndrom för det eller hur kan man få hjälp att bli av med dom tankarna?


   
Citera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
time
 time

LightPurple:

Finns det någon syndrom för det

Förstår inte riktigt frågan. Undrar du om det finns en diagnos som passar in på dina funderingar?

Här finns några länkar jag tycker du kan kika närmare på:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Paranoia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vanf%C3%B6rest%C3%A4llningssyndrom

Det är inte helt ovanligt att lida av detta, däremot kanske du själv inte vill tänka att "jamen åh, är jag det här, nej, jag är inte galen". Men det finns absolut bra hjälp mot det här!

Om du inte trivs med din nuvarande samtalskontakt ska du absolut söka dig vidare till en annan instans där du känner att du får det stöd du behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En psykoanalys kanske vore på sin plats.


   
SvaraCitera

Oro och paranoia, du behöver förmodligen medicinering och samtalsterapi som alla andra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Förstår inte riktigt frågan. Undrar du om det finns en diagnos som passar in på dina funderingar?Här finns några länkar jag tycker du kan kika närmare på:Det är inte helt ovanligt att lida av detta, däremot kanske du själv inte vill tänka att "jamen åh, är jag det här, nej, jag är inte galen". Men det finns absolut bra hjälp mot det här! Om du inte trivs med din nuvarande samtalskontakt ska du absolut söka dig vidare till en annan instans där du känner att du får det stöd du behöver.

Dom på Carema tar ju inte mej seriöst och proppar bara i mej bipolär medicin och typ ger mej en klapp på axeln och säger att dom förstår att det är jobbigt. Jag vill bara veta om det fanns någon diagnos på de satt jag kan kräva att göra en utredning eller något liknande [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndreasTheCaptain:

En psykoanalys kanske vore på sin plats.

Jag pratar med en sjukskötare på Carema som är som min "psykolog" typ men hon hjälper inget alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luther Blissett:

Oro och paranoia, du behöver förmodligen medicinering och samtalsterapi som alla andra

Okej tack[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightPurple:

Jag pratar med en sjukskötare på Carema som är som min "psykolog" typ men hon hjälper inget alls

Det är skillnad på att prata med en psykolog och genomgå psykoanalys.


   
SvaraCitera

hugg ved
flytta på stora stenar
bygg saker
odla grönsaker
osv

det rensar huvet
jagar bort tankar
bonus bättre fysik
bättre fysik leder till
bättre psykisk hälsa osv


   
SvaraCitera