Aviseringar
Rensa alla

Kapitel 2 Är det något att bygga vidare på?


Ämnesstartare

Jag kisade med ögonen där jag låg, och konstaterade att det måste vara tidigt på morgonen. Hela kroppen kändes öm och orörlig. Jag ville bara tro att allt som hänt kvällen innan var en hemsk mardröm, men det gick inte att ta miste på. Jag såg mig omkring fortfarande kvar på toaletten. Men kläderna hade jag på mig, vartenda plagg.
Tog stöd mot golvet och väggen och reste mig upp. Kände hur huvudet snurrade och hur jag var nära att spy.
Bilder flög fram över näthinnan, äckliga bilder. Öppnade toalettlocket och lät det komma.
Just då hörde jag fotsteg som närmade sig.
- Oj, hej har du vaknat till liv?
- Va, mm jo jag har visst det.
- Haha, fan vad du var deckad igår alltså, men nu måste jag gå, hej!

Jag orkade inte vända mig om och se efter vem det var. Hörde bara att det var en kille.
Mina tankar började vandra till Lilly, henne som jag är hemligt förälskad i.
Minns att hon smekte mitt lår igår, när vi satt i soffan.
Det gjorde mig så varm och glad i hela kroppen. Trodde äntligen hon kände någonting för mig.
Fast när jag frågade lite på skoj blev hon bara arg. Efter det hade vi inte pratat på hela kvällen.
Måste ringa henne.
Famlade fram efter mobiltelefonen och slog hennes nummer, efter tre signaler svarade hon.
- Hej, det är jag Sandra, hur mår du?
- Tjena... Vad vill du mig egentligen?
- Men snälla Lilly vi är ju vänner, ville höra hur det var med dig, vi blev ju knappt att prata igår.
- Som om du bryr dig. Du hade ju fullt upp med att knulla den där Magnus hela natten, fy fan.. Du är så jävla äcklig!

Där bröts samtalet.
Jag hann inte ens förklara mig.
Hur kunde hon tro att jag ville något med honom, och att hon ens visste att han varit på mig.
Han våldtog ju mig för fan! Undgick det alla på festen?
Jag kände mig så himla äcklig, smutsig och förnedrad. Sprang hela vägen hem och in till badrummet.
Tappade upp ett bad, kröp ner med mp3:n i öronen och somnade.
Vaknade till av bankanden på dörren, det var mamma.
Maten var klar.
Vattnet hade blivit ljummet nästan kallt, så jag klev ur.
Virade in mit i min morgonrock och satte mig vid köksbordet, men åt knappt någonting.
Skyllde på att jag redan ätit ute med några vänner.
Lögnen verkade gå hem.
Gick sedan och lade mig.
Grät mig till sömns, sov oroligt och vaknade flera gånger under natten.
Men jag blev fortfarande varm när jag tänkte på min underbara kärlek Lilly.
Även om jag var ensam i världen att veta om det.


   
Citera
Ämnesetiketter

du skriver ganska bra, men det känns inte trovärdigt...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera