Aviseringar
Rensa alla

Kapten Säl - mitt nya musikprojekt!


Ämnesstartare

Otroligt enformig. Känns dessutom som om låten hela tiden bygger upp mot till jävla rackabajsar åka av, men det kommer aldrig. Gång, på gång, på gång, hör jag alla de klassiska uppbyggnads ljuden, men el grande finali kommer aldrig och besvikelsen breder sig ut i kroppen.

Videon suger förövrigt rätt grovt också, iom att det ser snarare ut som en P13 som satt ihop en lol-video av en massa random bilder på de första sälarna som kommer upp i en google sökning, som vart enda jävel redan sett hundra gånger. Snarare än att det känns som om sälarna "kommunicerar" genom musiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Otroligt enformig.

hur kan man kritisera något som inte är seriöst [blush] speciellt när det ändå är väldigt uppenbart. dessutom verkar ju alla de som kommenterat innan dig ha insett ironin och humorn i det hela.


   
SvaraCitera
smisk

Love it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

hur kan man kritisera något som inte är seriöst [blush] speciellt när det ändå är väldigt uppenbart. dessutom verkar ju alla de som kommenterat innan dig ha insett ironin och humorn i det hela.

Jag har inte sovit på ett dygn oki. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gillar inte humor. man ska vara seriös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Videon suger förövrigt rätt grovt också, iom att det ser snarare ut som en P13 som satt ihop en lol-video av en massa random bilder på de första sälarna som kommer upp i en google sökning

Vissa människor har inte förmågan att se samband mellan bild och musik. Tror du är en av dom.

Jonnybravo91:

besvikelsen breder sig ut i kroppen.

Du förstår dig inte på konst!

snabbdullah:

Skönaste morgonen på länge. Att få sitta lite halvvaken och lyssna på den här låten om och om igen tills man vaknar till är fan det bästa jag någonsin har gjort! Tack för att du finns, Kapten Säl! [love]

[bigsmile] [love]

Dan_the_ironman:

Det är mycket sällsamt med sådana musikaliska genier! Ett lugnt köp när du släpper EP [y]

Den kanske kommer till försäljning [blush]

Dberorpå:

Den andra sälen (höger till vänster) ser ut att vara placerad på en lägre höjd än dom övriga sälarna, skiljer kanske några mm[crazy]

Jo, det är så! Ville att de skulle röra sig i samma mönster som synthslingan, så därför rör de sig inte helt rakt utan "hoppar".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

Vissa människor har inte förmågan att se samband mellan bild och musik. Tror du är en av dom.

Dräparen:

Du förstår dig inte på konst!

Tror att du tar dig på för stort allvar. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

Den kanske kommer till försäljning [blush]

Tihihii[love]


   
SvaraCitera

När kommer nästa låt? Har väntat ett dygn nu [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Tror att du tar dig på för stort allvar. [shake]

haha tycker det är rätt uppenbart att varken låten eller jag är dödsseriös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

haha tycker det är rätt uppenbart att varken låten eller jag är dödsseriös

Försökte spela med nu för helvete [mad]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Tror att du tar dig på för stort allvar.

Tror att DU tar luver på för stort allvar. [shake]

ont gillar sälar[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Försökte spela med nu för helvete [mad]

*Fnys*, du är bara inte engagerad inom post-wave-new-funk-electronica-musik och förstår dig därför inte på låten. "Sälsamheten" är ingen lady gaga låt man fattar på en gång, den kräver noggrann uppmärksamhet och flera genomlyssningar för att man ska förstå innebörden och budskapet. Den är den elektroniska musikens motsvarighet till Stairway to Heaven!

Dold text: spelar med 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Musik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

Den är den elektroniska musikens motsvarighet till Stairway to Heaven!

Stairway to Heaven går att lyssna på flera plan, beroende på hur djup man vill vara. Bara svarta hål kan möjligen förstå sig på din musik. [mad]


   
SvaraCitera