Aviseringar
Rensa alla

Karen Owens list


Ämnesstartare

player one: ser principiellt inget problem med det. däremot är det ett problem om det senare sprids. har som princip själv att inte diskutera mitt sexliv med personer som kan identifieras i någon om helst detalj, och förutsätter detsamma av andra.

Här känns det som att du hittat den rätta kompromissen mellan realism och absurd idealism. Jag har stor respekt för sanningen, även om den inte är så vacker. Dock kanske man måste välja hur man presenterar den för folk.


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow:

Jag har stor respekt för sanningen, även om den inte är så vacker. Dock kanske man måste välja hur man presenterar den för folk.

vad menar du med detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan f*n inte tro att jag titta igenom hela videon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: vad menar du med detta?

Det här skrev jag när jag kom hem efter några glas. Jag kanske inte var så skarp då. Vad jag var inne på var nog att jag tycker att det är värdefullt att få en ocensurerad bild av hur verkligheten ser ut även om den chockerar och stör folk. Dock bör man älja sina ord och sammanhang när man presenterar den.


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow:

Det här skrev jag när jag kom hem efter några glas. Jag kanske inte var så skarp då. Vad jag var inne på var nog att jag tycker att det är värdefullt att få en ocensurerad bild av hur verkligheten ser ut även om den chockerar och stör folk. Dock bör man älja sina ord och sammanhang när man presenterar den.

jag tycker lite att om nämnda verklighet rör andra personer som kan identifieras personligen så är det förmodligen inget som bör läggas ut för andras beskådan, i och med att det inte bara är din ensak. nu var det inte nödvändigtvis det du menade, men utifall att.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: jag tycker lite att om nämnda verklighet rör andra personer som kan identifieras personligen så är det förmodligen inget som bör läggas ut för andras beskådan, i och med att det inte bara är din ensak. nu var det inte nödvändigtvis det du menade, men utifall att.

Nej jag var inte så skarp när jag skrev detta. Just att folks namn och bild kom ut så här är ju katastrof. Annars tycker jag inte man kan kritisera henne för att hon skrev den. Man kan inte rå för vad man tycker och tänker och inget blir värre för att det skrivs ner.

Risken med sådana här läkage av känslig info är ju att folk tar livet av sig. Tänker på Tyler Clementi i USA t.ex.  vars rumskamrat hemligt filmade när Tyler hade gay-sex och streamade på nätet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_of_Tyler_Clementi  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: om en kille gjort d hade jag tkt d va ok

Jag tror inte det hade blivit sådant rabalder om det om en kille gjort denna. Det hade uppfattats som mer förväntansriktigt. Chocken efter detta bestod nog i att en tjej kunda göra detta.


   
SvaraCitera