Aviseringar
Rensa alla

Kartellen med Timbuktu's nya kontroversiella låt - Svarta duvor & vissna liljor


Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm: Min reflektion är; Fan vad Sebbe börjar bli fet

Äntligen tjänat tillräckligt med vita pengar för att ha mat på bordet antar jag.

edit; behöver inte springa från snuten lika ofta nu heller så han går väl miste om motion.

Timmmmmmmmmm: Min andra reflektion är: Såg Timbuktu stå och hänga som en vilsen skolpojke utanför Golden Hits härom veckan. Jag borde vara mer macho, så att jag hade kunnat slå honom gul och blå.

Hade varit askul faktiskt. Att se timbuktu eller sebbe bli påpucklade utan dess like. Jag menar, de verkar inte ha problem att ge sig på andra så varför ska de själva slippa undan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker om dom lite i smyg..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: varför hade du respekt för timbuktu? sjukt töntig och dålig käck paint-by-numbers musiker.

Fått intrycket att han kunnat göra mer med sin musik än "mitt liv suger jag drar en fjärt och röker lite gräs för att sedan klaga på snuten över något jag gjort fel"-musik som en majoritet av dagens rappartister sysslar med. Jag hade faktiskt inte kunnat tänka mig att se dessa två i samma ringhörna ens. Jason har en bra röst och kan ackompanjera bra skit. Sebbe staxx är en medelklassunge som bryter på annat språk för att verka cool och musiken låter skit så fort han plockar upp micken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"svarta duvor dyker och liljor finns inte kvar"

hur dålig får man vara

Vehnk:
Fått intrycket att han kunnat göra mer med sin musik än "mitt liv suger jag drar en fjärt och röker lite gräs för att sedan klaga på snuten över något jag gjort fel"-musik som en majoritet av dagens rappartister sysslar med. Jag hade faktiskt inte kunnat tänka mig att se dessa två i samma ringhörna ens. Jason har en bra röst och kan ackompanjera bra skit. Sebbe staxx är en medelklassunge som bryter på annat språk för att verka cool och musiken låter skit så fort han plockar upp micken.

budskapet är inte viktigt i musik. hellre en bra låt om att fjärta och röka gräs än en dålig låt om att Man Måste Tänka Efter Och Rädda Världen Och Sånt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: budskapet är inte viktigt i musik. hellre en bra låt om att fjärta och röka gräs än en dålig låt om att Man Måste Tänka Efter Och Rädda Världen Och Sånt

Rapp har ju den fördel, som musikittryck att det går enklare att förmedla textinnehåll. Men personligen föredrar jag nog också det rent instrumentella, det är också en av anledningarna till att jag inte uppskattar rapp särskilt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker det är en bra låt, men den har ett dåligt buskap


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Rapp har ju den fördel, som musikittryck att det går enklare att förmedla textinnehåll. Men personligen föredrar jag nog också det rent instrumentella, det är också en av anledningarna till att jag inte uppskattar rapp särskilt mycket.

bästa raplåtarna jag vet handlar om:

1. att stora lår är snyggt
2. mobilabonnemang
3. att man tog massa lsd och blev alldeles knasig en sommar för några år sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Töntar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig förstått varför SD kallas för fascister? Man hör ofta folk från miljonprogramsområden och snobbar från Stockholms innerstad kalla SD för det. När la SD en motion om att avskaffa demokratin, avskaffa yttrandefriheten och införa en totalitär stat som styr över allt? Den här gången är det Sebbe "svensk men har dialekt som en nyanländ invandrare" Staxx som säger det. Är det någon som faktiskt kan backa upp det här med källor. Eller är det bara något som vänsterfolk skriker ut av ren ilska? Är det inte bättre att komma med seriösa argument om ni vill bli av med SD?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

bästa raplåtarna jag vet handlar om:

1. att stora lår är snyggt
2. mobilabonnemang
3. att man tog massa lsd och blev alldeles knasig en sommar för några år sen

inte om

EnSnubbe: att avskaffa demokratin, avskaffa yttrandefriheten och införa en totalitär stat som styr över allt

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: ?

Om SD nu är fascister som vissa påstår så borde man väl ha kommit med sådana förslag? 


   
SvaraCitera
Kudhos

Sebbe staxx är en sån patetisk person. 

Synd att timbuktu hänger med sånna.

Låten är /care. Temat är inget nytt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnSnubbe:
Har aldrig förstått varför SD kallas för fascister? Man hör ofta folk från miljonprogramsområden och snobbar från Stockholms innerstad kalla SD för det. När la SD en motion om att avskaffa demokratin, avskaffa yttrandefriheten och införa en totalitär stat som styr över allt? Den här gången är det Sebbe "svensk men har dialekt som en nyanländ invandrare" Staxx som säger det. Är det någon som faktiskt kan backa upp det här med källor. Eller är det bara något som vänsterfolk skriker ut av ren ilska? Är det inte bättre att komma med seriösa argument om ni vill bli av med SD?

Det är bara vänstefolk som inte kan argumentera sakligt som tar till sådana epitet när argumenten tar slut. Läs SDs egna krönika om varför man verkligen inte är ett fascistiskt parti vilken tar upp ungefär det du nämner.  http://www.aftonbladet.se/debatt/article17925765.ab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:
men har tyckt att timbuktu är dum i huvudet sedan jag fick reda på vad 'det löser sig' handlar om 

skulle du kunna tänka dig att dela med dig av det? 

OnT: tycker texten är ganska dålig, är jag rädd. många nödrim här och där, vilket är något som jag inte riktigt uppskattar. sedan är textinnehållet i sig väldigt onyanserat. det ger oss inga nya perspektiv, skänker inga nya insikter och problematiserar inte. det edna som sägs är: "det här är dåligt". för att vara tänkt som ett bidrag till samhällsdebatten tycker jag inte att det är ett imponerande inlägg. att börja tala om mordhot och våld, att gå till angrepp med hat som bränsle är att försöka besegra eld med eld. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnSnubbe: Har aldrig förstått varför SD kallas för fascister?

För att de har en del fascistiska åsikter och synsätt.


   
SvaraCitera