Aviseringar
Rensa alla

Kassaservice stängd, hur hämta ut pengar??


Ämnesstartare

Hej

Ska precis åka och låna ut 5000kr till min farmor för att hon inte kan få ut sin pension.

Det har alltid vart min Pappa som hämtat ut det själv för att kunna hämta ut det, sen visade sig att han behövde farmors ID kort också så han fick inte ut nått. Tur att jag vet att jag har jobb några månader till så jag kan låna/ge bort lite.

Farmor är över 80, pappa inte och de lever i samma hushåll 2 mil från stan.

Fatta vad mycket bekymer han hade med att skaffa sitt eget ID kort och sen får han inte ut något ändå[cry][cry]

Nån som har nå tips på hur man kan få det löst? Farmor är gammal och kan inte ta sig nånstans, hon klarart typ nästan att gå runt huset på sommaren med rullator och hjälp.


   
Citera

Förstod inte riktigt men man kan väl göra så att pengarna hamnar på ett konto i stället för på en lapp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Förstod inte riktigt men man kan väl göra så att pengarna hamnar på ett konto i stället för på en lapp?

Jag vet inte, man verkar inte kunna göra något utan farmors ID och hon har inget. Jag tror dom har så att pengarna kommer till kontot men kan inte hämta ut/flytta eller någonting.


   
SvaraCitera

Bor din pappa fortfarande med sin mamma...?


   
SvaraCitera

Nordea har tagit över det mesta som hade med kassaservis att göra.

har du provat

http://www.posten.se/svensk_kassaservice.html

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

sug av mig så får du/ni pengar...

Jag har pengar, farmor har på kontot men kan ej ta ut... vil inte ha pengar av dig.

Libertad:

Bor din pappa fortfarande med sin mamma...?

Ja

OF 5:

Nordea har tagit över det mesta som hade med kassaservis att göra.

Jo det är därför dom inte kan ta ut pengarna.

Det hela verkar lösa sig så småningom med en fullmakt, men inte innan ledigheterna är över så jag gav bort lite pengar så länge.

Allt känns bara så bökigt ibland, han åkte 2 mil till polisen bara för att skaffa sitt eget id 3 gånger till att börja med bara för att dom krångla. Tur att han hade grannar som kunde ställa upp med skjuts då.


   
SvaraCitera

aroon:

Allt känns bara så bökigt ibland, han åkte 2 mil till polisen bara för att skaffa sitt eget id 3 gånger till att börja med bara för att dom krångla. Tur att han hade grannar som kunde ställa upp med skjuts då.

fan låter ju nästan som det skulle kunna vara sverige[wink]


   
SvaraCitera

aroon:

vil inte ha pengar av dig.

Nehepp, men slipp då sköka.....


   
SvaraCitera

aroon:

Ja

Känns inte det lite... lol?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Känns inte det lite... lol?

Nej


   
SvaraCitera

aroon:

Nej

Okej. [smile]


   
SvaraCitera

aroon:

Ska precis åka och låna ut 5000kr till min farmor för att hon inte kan få ut sin pension.

Lita aldrig på någon.

Libertad:

Okej.

Hahahahahah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Lita aldrig på någon.

Ne, det var därför jag gav bort dem i stället för att låna ut dem, då slipper jag bry mig om dem sen.


   
SvaraCitera

Sätt över dom via internetbank och ta ut med bankkort? eller fattar jag helt fel?


   
SvaraCitera

aroon:

app

Unexpected:

m

aroon:

na ko

Libertad:

med s

OF 5:

över det mesta som hade med kassaservis att göra.

aroon:

ar p

OF 5:

skulle kun

nazgul:

å skö

Libertad:

t lite.

aroon:

Nej

Libertad:

O

KKARIM:

g på

KKARIM:

aha

aroon:

ör jag

Klorofyl:

ed ba

NOOBS 🙂


   
SvaraCitera