Aviseringar
Rensa alla

Kasta grejer från när man var liten


Ämnesstartare

ge bort skiten. om du inte använder det så har någon annan säkert nytta av det.


   
SvaraCitera
Lim3
 Lim3

Vill inte slänga saker som jag har haft när jag var liten. Ger hellre bort det gratis så att någon annan kan få användning av det. Men sen såklart finns det vissa saker som man inte kastar utan sparar. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har assvårt för att slänga saker jag med. Har nog tagit minst 10 gaaalna utrensningar för att få ut det mest onödiga. Men sitter och trycker på en hel del fortfarande. Men ah, ge bort är bra! Då får de leva vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

"horder"

Avdelning: Isolas samling av favoritord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Avdelning: Isolas samling av favoritord

Fin samling det där. En hordrad sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fin samling det där. En hordrad sådan.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan inte magasinera det du inte kan ha i huset? Och spara till senare i livet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kasta allt utom det med ett djupt värde i dina minnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har själv svårt för sånt. Har sparat massor. Finns ett nostalgiskt värde i det och på något sätt vill jag har kvar saker som kan påminna mig om den tiden. Man vet aldrig i vilket grad ens minne kommer svika en. Dessutom finns det ett kulturhistorisk värde i det också, för egen del, då det kan vara kul att kolla tillbaka vad som var populärt att leka med när jag var barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag slänger allt för jag hatar det, men jag saknar mina dockor och deras kläder.


   
SvaraCitera
mynona

Då jag rensade igenom det behöll jag det jag mindes bäst, och det jag inte förknippade med något särskilt fanns det ingen anledning att behålla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är svårt med sånt här. Egentligen skulle jag vilja ha en fet lagerlokal att förvara minnesgrejer i. Det är så fascinerande vad minnen kan väckas till liv av saker man ser för första gången på länge.

Nu finns det ju inga riktiga "pensives" (från Harry Potter, för att spara minnen), men det är nog det närmaste jag kan komma. Tycker det är häftigt att få rejäla flashbacks från en gång i tiden då jag var mycket yngre och sådär.

Har inte så jättemycket saker kvar dock, en del finns säkert hemma hos päronen, men även de har rensat bort en hel del har jag för mig.


   
SvaraCitera