Aviseringar
Rensa alla

Kasta griskött på moskéer


Ligger på samma nivå som att till exempelvis bajsa i någon annans brevlåda. Du vet att de kommer ta illa upp men ändå gör du de.

Själv tycker jag de låter som en rolig grej dock, så kör på.


   
SvaraCitera

Om du nu måste köpa död gris kan du väl i alla fall göra något vettigare med den?

Tycker alltså inte att du ska göra det. För grisarnas skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör en pepparkaksgriljerad julskinka med julmustsås [y]

Lämna myrorna i fred:

Tycker ni att det är en bra idé eller är jag bara dum i huvudet som på allvar funderar på att göra en sån sak?

Ja, du gör ju inte så mycket till poäng, skapar bara irritation och känslan av att vara trakasserad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Anledningen till det skulle då vara?[rolleyes]

Provokation. Dessutom kan jag känna mig rätt lycklig när jag fått genomföra en så barnslig grej. Tänker mig att det skrivs en artikel i lokaltidningen om hur arga människorna som går dit blev, så har journalisterna fotograferat en imam som står där framför moskén och hänger läpp och stirrar argsint in i kameran. Och jag sitter där vid frukostbordet och fnissar djävulskt för att folk tar så illa upp för en sån liten struntsak.

RebeckaTorneke:

respektlöst.

Varför? Det är en religiös byggnad liksom, inget speciellt med såna. Hade jag fått möjligheten att på något vis besudla patriarkernas grav hade jag gjort det också. Om man klistrar fast en skinkbit på nån dörr eller nåt är det ju bara att ta väck den och glömma bort det.


   
SvaraCitera

Lämna myrorna i fred:

Provokation. Dessutom kan jag känna mig rätt lycklig när jag fått genomföra en så barnslig grej.

Varför går du inte runt i slöja och bara ben istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät skinka och va glad[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marome:

Varför går du inte runt i slöja och bara ben istället?

Hade hellre haft en t-shirt med profeten på mig. Det hade varit rätt schysst, men man hade nog fått spö eller åtminstone loskor i ryggen, vilket också är helt sjukt.


   
SvaraCitera

Du är bara en jobbig parasit som lever på andras olyckor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lämna myrorna i fred:

Och jag sitter där vid frukostbordet och fnissar djävulskt för att folk tar så illa upp för en sån liten struntsak.

Eller så skaffar man sig ett liv, men vad vet jag.


   
SvaraCitera

Lämna myrorna i fred:

ycker ni att det är en bra idé eller är jag bara dum i huvudet som på allvar funderar på att göra en sån sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Eller så skaffar man sig ett liv, men vad vet jag.

Eller så slutar människor att bli förnärmade och upprörda av skäl som rör deras religion, men det är dessvärre ungefär lika realistiskt som att jag skulle skaffa mig ett liv. Att kasta skinka på moskéer medger jag är väldigt omoget och onödigt, men att människor av religiösa orsaker blir upprörda och misslyckas att se igenom en så uppenbara provokation
som exempelvis en satirteckning som avbildar profeten, det om något tycker jag är än mer omoget och onödigt. Religion ska inte behöva vara ett område som man behöver smyga på tå kring, man ska kunna skymfa och slita sådant som har med religiösa föreställningar att göra i stycken bäst fan man vill.

Woho:

Du är bara en jobbig parasit som lever på andras olyckor

Vad får dig att tro nåt sånt?


   
SvaraCitera

Lämna myrorna i fred:

Eller så slutar människor att bli förnärmade och upprörda av skäl som rör deras religion, men det är dessvärre ungefär lika realistiskt som att jag skulle skaffa mig ett liv.

Om du kastar griskött på en moské så skulle jag som troende muslim inte bli arg över det faktum att du kastar griskött på en moské utan snarare för att du i det fallet är en jävla elak idiot som jävlas och vara elak. Om du skulle kasta svamp på mitt hus (äter inte svamp) skulle jag bli arg – ta mig tusan: jag skulle bli arg om du kastade lövbiff på mitt hus också för den delen. Tänk längre än näsan räcker va?

Lämna myrorna i fred:

Religion ska inte behöva vara ett område som man behöver smyga på tå kring

We don’t, really. Jag vet inte i vilken verklighet islamofober lever: men vi kritiserar religions – alla de abrahamitiska – mest hela tiden utan att någon bryr sig. När någon däremot medvetet smädar, då, först kommer dessa förtalsapologeter och gnäller om rätten att få kritisera. Excusez-moi! Det är skillnad på saklig kritik och att bara kalla någon för skitstövel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

What Hampie said.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Tänk längre än näsan räcker va?

Tänk lite till du också. Jag är nämligen redan medveten om det du skrev.

Hampie:

Jag vet inte i vilken verklighet islamofober lever

Hoppas inte du misstar mig för att vara en sån däringa "islamofob", när jag i själva verket snarare skulle se mig själv som starkt antireligiös. Varför ska man inte få smäda religion och religiösa fenomen? Jag ser inte varför man ska respektera religion alls, ärligt talat. Skit ska skit ha. Religiösa respekterar jag, undantagsvis dem som till följd av sina religiösa övertygelse gör riktigt destruktiva grejer, men religion? Knappast.


   
SvaraCitera