Aviseringar
Rensa alla

Katten skiter ÖVERALLT utom i kattlådan...


Ämnesstartare

Han är helt enkelt omöjlig!
Ändå sedan han fick panik över att ha trampat i sitt eget skit och skrikit, så har han slutat att gå på lådan, utan sätter sig och skiter under sängen eller mitt på golvet i TV-rummet. Vi har försökt tvinga honom flera gånger att "såhär får du inte göra", sen tar vi honom i nackskinnet och trycker ner hans nos mot sitt eget bajs.
Men vi har lyckats få honom att sluta bajs på ett ställe då vi gjort så och sprejat en viss sprej på honom.
Hoppas han börjar gå på låda snart, annars blir man tvungen att lägga ut flera lådor.

Hur gör man för att han ska fatta?


   
Citera
Ämnesstartare

Rensa lådan oftare, kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör vi. Men varje gång vi rensar, så går han bara och kissar i alla fall. Han fattar aldrig att han ska bajsa där också.


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Vi har försökt tvinga honom flera gånger att "såhär får du inte göra", sen tar vi honom i nackskinnet och trycker ner hans nos mot sitt eget bajs.

Ge katten till någon annan som kan ta bättre hand om den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Ge katten till någon annan som kan ta bättre hand om den.

Nej. Det är så man ska göra. För att han ska fatta...


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Ändå sedan han fick panik över att ha trampat i sitt eget skit och skrikit

ROTFL! [bigcheers]

MakingBelieve:

utan sätter sig och skiter under sängen eller mitt på golvet i TV-rummet.

Ja fy fan dom asen. Våran katt har gjort till vana att skita i badkaret. Brukar se till att det alltid finns lite vatten kvar i badkaret.

MakingBelieve:

Vi har försökt tvinga honom flera gånger att "såhär får du inte göra", sen tar vi honom i nackskinnet och trycker ner hans nos mot sitt eget bajs.

WTH? [confused]
Tror du verkligen en katt förstår sånt här?

MakingBelieve:

Men vi har lyckats få honom att sluta bajs på ett ställe då vi gjort så och sprejat en viss sprej på honom.

Pavlovs hundar [bigcheers]
Jo det kan funka. Hört att det finns ett halsband ialla fall för hundar för att få dom att sluta skälla som sprutar nån citron på dom.
Har för mig att det ska finnas kontrollstyrda med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Ja fy fan dom asen. Våran katt har gjort till vana att skita i badkaret. Brukar se till att det alltid finns lite vatten kvar i badkaret.

Det var ju en bra idé. Synd att våran katt inte ville skita i badkaret då ;P

FreeWay89:

WTH?
Tror du verkligen en katt förstår sånt här?

Ja, varje gång han skiter någon annanstans så trycker vi ner han där o kastar ner han i lådan.

FreeWay89:

Pavlovs hundar
Jo det kan funka. Hört att det finns ett halsband ialla fall för hundar för att få dom att sluta skälla som sprutar nån citron på dom.
Har för mig att det ska finnas kontrollstyrda med.

Fan, det skulle ju vara coolt att ge till katten! [bigcheers]


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

För att han ska fatta...

Med våld? Jag förstår inte hur det skulle hjälpa.

Rensa lådan, ny kattsand (helst helt ny låda). Ge katten mycket mat, vänta ett tag. Ta med katten till lådan när det börjar bli rimlig bajstid. Ställ honom i lådan och lyft tillbaka honom så fort han går ur den.

Lather, rinse, repeat.


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Ja, varje gång han skiter någon annanstans så trycker vi ner han där o kastar ner han i lådan.

Men seriöst, ge bort kattskrället. Ni klarar ju uppenbarligen inte av att ha katt.


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Det var ju en bra idé. Synd att våran katt inte ville skita i badkaret då ;P

Säg inte det.
Var inte kul när man skulle duscha asså.

MakingBelieve:

Ja, varje gång han skiter någon annanstans så trycker vi ner han där o kastar ner han i lådan.

Verkar tydligen inte fungera...

MakingBelieve:

Fan, det skulle ju vara coolt att ge till katten!

Jag skulle vilja sätta det på lillebrorsan [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Med våld? Jag förstår inte hur det skulle hjälpa.

Rensa lådan, ny kattsand (helst helt ny låda). Ge katten mycket mat, vänta ett tag. Ta med katten till lådan när det börjar bli rimlig bajstid. Ställ honom i lådan och lyft tillbaka honom så fort han går ur den.

Lather, rinse, repeat.

Varje gång vi sett att han skulle bajs, så tog vi tag i honom och la honom i lådan direkt, men direkt skulle han hoppa ut och krafsa utanför ändå.

FreeWay89:

Säg inte det.
Var inte kul när man skulle duscha asså.

Nej, det var ett skämt.

FreeWay89:

Jag skulle vilja sätta det på lillebrorsan

Haha


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Varje gång vi sett att han skulle bajs, så tog vi tag i honom och la honom i lådan direkt, men direkt skulle han hoppa ut och krafsa utanför ändå.

Jo dom är inga genier, förvänta dig inget annat.

Men jag är sååååå glad att jag inte har nåra jäkla djur där jag bor nu.
Nothing to take care of but myself [cool]


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Varje gång vi sett att han skulle bajs, så tog vi tag i honom och la honom i lådan direkt, men direkt skulle han hoppa ut och krafsa utanför ändå.

Det krävs tålamod. Ni har ju uppenbarligen skrämt bort honom från lådan eftersom ni varje gång han gjort på sig någon annan stans, kört upp skiten i ansiktet på honom och sen kastat ner honom i lådan.

Katt: Ah, nice, var så jävla nödig..
Du: Men kattjävel! /scatcat
Katt: Oh fy fan vad äckligt vafan göru!?
Du: /kasta (i låda)
Katt: Oh nej jag avskyr den här äckliga lådan! Och det är ännu värre för att jag nu är upprörd för att det har hänt hemska grejer! ... inte för att jag kan göra någon direkt koppling mellan dem för jag är ju katt, men det här är fan jobbigt! /run

Som sagt, ge katten till nån annan och skaffa inga fler djur. Ever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MakingBelieve:

Vi har försökt tvinga honom flera gånger att "såhär får du inte göra", sen tar vi honom i nackskinnet och trycker ner hans nos mot sitt eget bajs.

Sånna som du ska inte ha katt! Stackars kisse alltså..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni är sämst


   
SvaraCitera