Aviseringar
Rensa alla

katten tappar hår


loita
Ämnesstartare

Hej jag är ett stort problem...
min ena katt har nu en längre tid börjat tappa mer och mer hår och blir bara magrare och magrare.....
vi tog henne till veterinären för flera månader sen och de sa att hon bara tvättade sig för mkt.....
hennes mage är nästan helt hårlös, endast millimeter korta hårstrån och benen började bli likadana fast de fanns tussar kvar av hår.....
Men nu i sommar kom hon ut i sommar stugan och fick gå ute, fånga möss och åt mer kattmat och hennes hår började komma tillbaka igen, vart ju jätte glad så klart....
Hon var där i fyra veckor och nu är hon hemma igen och just precis nu spydde hon upp jätte mycket hår så nu tappar hon alltså allt igen [sad]
någon som har en aning om varför? veterinären hjälper ju inte ett jävla skit... funderade på om hon var undernärd men de borde veterinären kunna säga och vet inte hur jag ska få henne att äta mer.... hon är även gammal fick henne för 13 år sen och då var hon kanske 1 eller 2 år


   
Citera
Ämnesetiketter

Katten kommer dö snart, problemet löst.


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

Andraklass:

Katten kommer dö snart, problemet löst.

hoppas de är du som gör det


   
SvaraCitera

loita:

hoppas de är du som gör det

Jag gillar dig också (:


   
SvaraCitera

Andraklass:

Katten kommer dö snart, problemet löst.

tuffa bryden.[rolleyes]


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

emery:

tuffa bryden.

cp heter de [smile]


   
SvaraCitera

får hon gå ute när hon är hemma också eller är det inne i stan typ? för annars kan det väl vara att hon trivs mer utomhus än inomhus, eller nåt [blush]


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

får hon gå ute när hon är hemma också eller är det inne i stan typ? för annars kan det väl vara att hon trivs mer utomhus än inomhus, eller nå

hon går ju inne, har två väldigt stora balkonger hon går ute på, men hon är ju uppväxt i en lägenhet så de är konstigt iaf


   
SvaraCitera

loita:

hoppas de är du som gör det

Hon har en poäng, katten är gammal och har väl börjat få ålderskrämpor elle rnåt


   
SvaraCitera

loita:

hon går ju inne, har två väldigt stora balkonger hon går ute på, men hon är ju uppväxt i en lägenhet så de är konstigt iaf

ah okej, då är det konstigt ja :c


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Hon har en poäng, katten är gammal och har väl börjat få ålderskrämpor elle rnåt

ja de är ngt jag vet men de var fan inte min fråga och inget hon behöver skriva -.- e väll hur jävla självklart hur ledsen och rädd man är att förlora sin katt man haft i 13 år!

hon är min katt som jag gett livet tillbaka efter att levt i misshandel av en idiot -.-

enhimmelskdrog:

ah okej, då är det konstigt ja :c

mjo [cute]


   
SvaraCitera

Byt veterinär. De kan vara allt från hormonrubbning, brist på omega3 (fiskleverolja finns att köpa till ditt djur på alla djuraffärer) till allergi.
I vilket fall ska de undersökas så de enda du kan göra att besöka en annan veterinär.


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

Praline:

I vilket fall ska de undersökas så de enda du kan göra att besöka en annan veterinär.

finns ingen i närheten 🙁 och så drygt sist betalade vi 2500 för att de skulle säga att hon tvättar sig lixom..... jag får väll lägga min lön och gå tillbaka till skit stället


   
SvaraCitera

loita:

finns ingen i närheten 🙁 och så drygt sist betalade vi 2500 för att de skulle säga att hon tvättar sig lixom..... jag får väll lägga min lön och gå tillbaka till skit stället

Stackare 🙁 Måste kännas sjukt jobbigt o se sin katt lida...Kan du inte ta ut henne på promenader i någon skog då? Har ingen katt så vet inte hur de fungerar. Men frisk luft och natur borde väl hjälpa?


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Det är ju en gammal katt..alltså. Det är nog bara naturliga symptom på ålderdom. Katter blir väl sällan mer än 17-18 år och din verkar ju vara nåt sånt? Tråkigt i alla fall 🙁 Hatar när djur lider.


   
SvaraCitera