Aviseringar
Rensa alla

Katter och dammsugare


Ämnesstartare

Varför är katter så in i helvetes rädda för dammsugare? Min ena katt har precis rivit mig över halva ryggen medens den andra bara låg kvar och tittade på.


   
Citera

Min hund var rädd för dammsugaren tills hon insåg att den mest var jobbig bara [sad]


   
SvaraCitera

tror det är för att dom låter


   
SvaraCitera

Alla är inte det. Har haft båda sorterna. Vet inte varför, de låter väl illa. 😉


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tror det är för att dom låter

Dom flesta djur är rädda för dammsugare, inte bara katter.


   
SvaraCitera

Haha jag och mamma diskuterade detta häromdagen.. vissa prylar osar fara, spelar ingen roll om de är igång eller ej. Detta var efter jag gick förbi min katt med hårtorken, avstängd, och han blev asrädd [crazy] Antar att de associerar det med oljudet.


   
SvaraCitera
Åtta

Dammsugare kan jag förstå, eftersom de troligen låter väldigt läskigt för en katt. Men min katt är livrädd för sopen, av någon djävla anledning.


   
SvaraCitera

tror det är för att dessa prylar ändrar lufttrycket
och för att prylarna ser ut som aliens


   
SvaraCitera

Åtta:

Men min katt är livrädd för sopen, av någon djävla anledning.

H*n kanske har haft någon traumatiskt upplevelse med sopen? Om h*n är utomhuskatt kanske någon jagat han med en [sad] eller så. Eller så ser den bara läskig ut [crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

Lounge fact:

H*n kanske har haft någon traumatiskt upplevelse med sopen?

Nej, ingen av oss har någonsin jagat honom med sopen. Jag tror att han helt enkelt är rätt korkad.


   
SvaraCitera

Åtta:

Nej, ingen av oss har någonsin jagat honom med sopen. Jag tror att han helt enkelt är rätt korkad.

Tänkte inte er, men utomhus [crazy] finns många knäppa människor. Men ja katter har en tendens att vara lite halvkorkade [love]


   
SvaraCitera
Åtta

Lounge fact:

Tänkte inte er, men utomhus

Vi är alltid med honom ute. Ingen har jagat honom. Misstänker som sagt utvecklingsstörning/hjärnspöken.


   
SvaraCitera

Åtta:

Misstänker som sagt utvecklingsstörning/hjärnspöken.

taskigt att döma katten på det viset
du har väl själv obefogade rädslor, inte sant? alla har det... det är en medfödd överlevnadsstrategi som kallas ångest och alla (dägg)djur har den


   
SvaraCitera

Det är kul när dem går fram å nosar på sladden så skakar man på den så flyger dem upp i taket [bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

djur blir rädda vid okända saker särskilt om de ej förekommer ofta
min hund och katt är rädda för dammsugaren.


   
SvaraCitera