Aviseringar
Rensa alla

Kattproblem


misfits:

Jag ger dem purina torrfoder. De får aldrig blötmat. De dricker mycket vatten så det är ingen risk för njursten =)

Hmm. :/ Dina katter låter som riktiga matvrak. 😀

Antar nästan att de är innekatter, du skulle ju kunna leka mer med dem eller gå ut med dem i koppel för att de ska få röra sig lite.
Sedan har de "bantnings"torrfoder, kanske det du ger dem iofs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Oj, okej :/

Men testa med en annan sorts mat och se vad som händer kanske?

Har testat lite olika med samma resultat. Den ena av dem är dock värre än den andra. Funderar på om det har att göra med att han är vildkatt från början. har skaffat båda från katthem.

I love Lucy:

Antar nästan att de är innekatter, du skulle ju kunna leka mer med dem eller gå ut med dem i koppel för att de ska få röra sig lite.
Sedan har de "bantnings"torrfoder, kanske det du ger dem iofs.

Jag skulle kunna busa runt lite med dem, fast lägenheten är så jäkla liten, så det är svårt =/ Men ska snart flytta till en 2a eller 3a hoppas jag! Jag tror jag ska rådfråga veterinär. Vi ska åka och kastrera en katt som vi är jourhem åt snart så =) ndå kanske man kan få lite tips och så kan man köpa bantningsfoder.


   
SvaraCitera

misfits:

Jag skulle kunna busa runt lite med dem, fast lägenheten är så jäkla liten, så det är svårt =/ Men ska snart flytta till en 2a eller 3a hoppas jag!

Okej. :/ Katter kan äta för de är understimulerade också..

misfits:

Jag tror jag ska rådfråga veterinär.

Ja, det tycker jag du ska göra. Det kan ju vara så att det fiinns någon annan anledning till det, sånt kan ju dom.


   
SvaraCitera

misfits:

Jo, det skulle jag kunna göra. Jag har gjort så nu på kvällen och nu ligger det faktiskt mat kvar 😀

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Okej. :/ Katter kan äta för de är understimulerade också..

Så kan ju mycket väl vara fallet. Det var ju inte meningen att jag skulle hamna i en liten etta med 2 katter, men som sagt, snart flyttar jag till större 🙂 De har iallafall varandra, mig, min pojkvän och en massa leksaker. Det är bara utrymmet som fattas.


   
SvaraCitera

misfits:

Det var ju inte meningen att jag skulle hamna i en liten etta med 2 katter, men som sagt, snart flyttar jag till större 🙂

Bor också i en etta med två missar, vår är inte så liten men de kan lätt bli understimulerade.. ^^
Mina sover alldeles för mycket istället.

Vi ska också flytta till trea snart =)


   
SvaraCitera

http://www.dermapet.com/articles/art-06.html

Uppenbart bulimiska katter. Blanda ut maten med prozac.


   
SvaraCitera

ÅHH jag vill ha en katt:(((((((lyxproblem dom e så söta o mjuka o gosiga ,o så spinner dom


   
SvaraCitera

vissa katter äter för att de är uttråkade har jag hört. testa aktivera dem mer, testa ett lightfoder.
fråga kattexperter på kattforum.se

gl


   
SvaraCitera

[wink] Fråga råd från en veterinär ? Eller testa med nån annan mat som kanske inehåller mera näring osv. Är de innekatter behöver de aktivera för att få ut all enerig. Jag skulle tycka attde skulle vara bra att ge dem mindre mat, och kanske två-tre gg per dag. [smile] Lycka till med dina katter.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera