Aviseringar
Rensa alla

Kattungar?


Ämnesstartare

Hejsan jag har en fråga.

Hur vet man att en katt har ungar i magen? Tror min katt kan ha barn i magen. Om hon har det hur länge bär dom ungarna i magen då?

Tacksam för svar


   
Citera
Ämnesetiketter

32


   
SvaraCitera

ta kissen till veterinär & undersök? nice kitty :D:D <3
btw, vill du hon Ska vara gravid eller ej? :O


   
SvaraCitera

devil666:

Om hon har det hur länge bär dom ungarna i magen då?

Det där borde man fan veta, växte ju upp med massor av katter >_>
Men några månader iaf. Och om hon är gravid så lyft inte upp katten med händerna om magen.


   
SvaraCitera

men köp såna saker de annonserar för på coop:F


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Balrog_Heart:

ta kissen till veterinär & undersök? nice kitty :D:D <3
btw, vill du hon Ska vara gravid eller ej? :O

Jo hon ska vara gravid. det är dyrt och ta den till en veterinär. jag vet 😀

KamikazeTomten:

Det där borde man fan veta, växte ju upp med massor av katter >_>
Men några månader iaf. Och om hon är gravid så lyft inte upp katten med händerna om magen.

Okej men jag lyfter inte upp henne så ofta hon gillar inte att vara i famnen. tackar så mkt för svaret


   
SvaraCitera

LG2S har inte alla svar. Men det står:

"När du märker att din kattjej blir lite större än vanligt är hon troligtvis gravid. Då kommer du få kattungar. Dom är roliga ett tag, sen blir dom besatta av satan och börjar leva rövare. Men på ett gulligt sätt."

[smile]

Saxat från wikipedia:

"Katter blir könsmogna vid omkring 9–10 månaders ålder. Detta varierar dock kraftigt, bland annat beroende på ras och kön. Honorna blir normalt könsmogna tidigare än hanarna, och till exempel en siameshona kan bli könsmogen redan vid 6 månaders ålder. Honorna löper normalt under tidig vår och sensommar, men särskilt innekatter kan löpa när som helst på året. Ägglossning sker först under parningen. Dräktigheten varar 63 till 68 dygn, med 65 dygn som medelvärde."


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera