Aviseringar
Rensa alla

kattunge.


Ämnesstartare

hejsan allihopa. har en kattunge på ungefär 2 månader gammal. börjar bli lite misstänksam över att den inte leker men  äta och dricka är den full normal med. är det något fel med den eller bör jag vänta några månader tills den börjar lära sig  att börja leka med leksaker? liksom den är ganska tråkigt av sig ganska stilla och chill liksom den blir aldrig galen som de flesta katter brukar vara. inga problem med att mysa på knäna heller. sömnen är den ganska bra på också.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ber om ursäkt om jag skrev lite slarvigt någonstanst i texten men för att vara tydligt. katten leker aldrig med vad jag än ger den att leka med. den är ganska tyst och meowar sällan och den är ungefär 2 månader gammal. den sover bra och äter också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meowar gör den ju såklart också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänta här nu, agnes min kära vän... är kattungen BARA 2 MÅNADER GAMMAL???

Då ska du helst inte ta upp den över huvud taget utan då ska den vara hos sin mamma. Där ska den vara tills den är ca 3 månader gammal, kanske 4 månader gammal.

Det är viktigt att inte kattungen är borta från sin mamma för många minuter i taget eftersom den både behöver värmen och maten från sin mamma.
En 2 månader gammal kattunge ska helst BARA dias av sin mamma.

Påstår jag som har ett halvt dussin katter.   Cool


   
SvaraCitera

Någon hade visst för höga expectations


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:
Vänta här nu, agnes min kära vän... är kattungen BARA 2 MÅNADER GAMMAL???

Då ska du helst inte ta upp den över huvud taget utan då ska den vara hos sin mamma. Där ska den vara tills den är ca 3 månader gammal, kanske 4 månader gammal.

Det är viktigt att inte kattungen är borta från sin mamma för många minuter i taget eftersom den både behöver värmen och maten från sin mamma.
En 2 månader gammal kattunge ska helst BARA dias av sin mamma.

Påstår jag som har ett halvt dussin katter.   Cool

 nej alltså du förstår inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:
Någon hade visst för höga expectations

inga höga förväntingar alls. förstår nu varför alla är så triggade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

 nej alltså du förstår inte

En kattunge på 2 månader motsvarar ungefär åldersmässigt kanske ett spädbarn på dryga halvåret och det är ingen som reagerar på om bäbisen ligger still i sin lilla säng och i princip bara äter och sover hela dagarna. Ingen skulle få för sig att ge bäbisen en burgare med pomme och på samma sätt ska kattungen dia sin mamma och sova nästan dygnet runt.

Har du kattmamman också eller har ni redan särat på mamman och ungen?

Visste du inte att en VUXEN katt ska sova 16 timmar per dygn och det ska hundar också göra för den delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

En kattunge på 2 månader motsvarar ungefär åldersmässigt kanske ett spädbarn på dryga halvåret och det är ingen som reagerar på om bäbisen ligger still i sin lilla säng och i princip bara äter och sover hela dagarna. Ingen skulle få för sig att ge bäbisen en burgare med pomme och på samma sätt ska kattungen dia sin mamma och sova nästan dygnet runt.

Har du kattmamman också eller har ni redan särat på mamman och ungen?

Visste du inte att en VUXEN katt ska sova 16 timmar per dygn och det ska hundar också göra för den delen.

skulle jättegärna vilja argumentera men det skulle leda till avstängning av detta konto så jag undviker att svara på detta då du försöker få mig att framstå som en dålig djurägare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Visste du inte att en VUXEN katt ska sova 16 timmar per dygn och det ska hundar också göra för den delen.

och när skrev jag att den inte fick göra det? låter ju den sova hur mycket som helst. 


   
SvaraCitera

Jag skulle nog rekommendera andra forum för denna frågan, kanske använda FirstVet och eventuellt besöka veterinär om du är väldigt orolig 🙂 Förhoppningsvis får den i sig näring i alla fall, och växer som den ska! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojobean:
Jag skulle nog rekommendera andra forum för denna frågan, kanske använda FirstVet och eventuellt besöka veterinär om du är väldigt orolig 🙂 Förhoppningsvis får den i sig näring i alla fall, och växer som den ska! 

aa får nog göra det. alla är ju helt kräsen här inne som ska klaga på att jag gjort fel  som djurägare wtf.


   
SvaraCitera

agnesberg:

aa får nog göra det. alla är ju helt kräsen här inne som ska klaga på att jag gjort fel  som djurägare wtf.

Nej. Du är extremt otydlig och förmodligen så missförstår vi bara dig.


   
SvaraCitera
L Y S

Det är nog för tidigt för lek, det är bra iaf att den äter och dricker som den ska. Du kanske har en individ som är lite lugnare av sig och tar längre tid på sig att börja leka. Hur länge har du haft den?


   
SvaraCitera

våran kattunge var likadan när hon var liten men när hon blev typ 5 månader blev hon jätte busig och höll vaken oss vakna på natten


   
SvaraCitera