Aviseringar
Rensa alla

Kattvakt?


Ohej
 Ohej
Ämnesstartare

Hej, med en stor osannolikhet så provar jag ändå. Finns det någon här som bor i Borlänge eller relativt nära borlänge som kan tänka sig vara kattvakt åt min kasterade hankatt i ca 2 dagar? Jag har frågat alla jag känner men ingen kan så jag börjar få slut på ideer. Så detta kan ju inte skada..


   
Citera

Fråga i någon djurgupp på fb.


   
SvaraCitera

HIBA OCH DAZED VILL. OCH EMMA. VAD NU HON HETER HÄR NUFÖR TIDEN. DOMVIL JÄTTEGÄRNA. LOVEERR DA DE


   
SvaraCitera
Ohej
 Ohej
Ämnesstartare

Har även provat att söka på det men nästan alla grupper är slutna eller utspelar sig långt borta. Och dessutom så är det med ganska kort varsel, jag åker på söndag. (Kommer givetvis inte åka om jag inte lyckas få en kattvakt)


   
SvaraCitera

Men seriöst, tänk om kissen hamnar hos något psycho som verkar jättetrevlig! Räkna med att de enda resterna du kan tänkas finna efter dessa dagar då är kryddade kolbitar i en gasolgrill eller dylikt.. 


   
SvaraCitera
Ohej
 Ohej
Ämnesstartare

S3ON:
Men seriöst, tänk om kissen hamnar hos något psycho som verkar jättetrevlig! Räkna med att de enda resterna du kan tänkas finna efter dessa dagar då är kryddade kolbitar i en gasolgrill eller dylikt.. 

Iof, men hur stor är chansen att sådant händer. Och jag skulle givetvis fråga saker och verkligen se till att jag får en vibb att den personen är en riktig djurvän, samt möjligen träffa personen innan kattpassningen. Och visst, skenet kan bedra men jag utgår från att min magkänsla inte ljuger för mig. Finns dessutom massor av tjänste sidor där hund - katt passning är annonserade så att man ber okända människor om djurpassning är inte precis ovanligt. Och om jag kunde så skulle jag såklart känna mig bekvämast att ha min katt hos någon jag känner men jag har verkligen frågat alla och ingen kan, så finns inte så mycket jag kan göra.


   
SvaraCitera

Ohej: Iof, men hur stor är chansen att sådant händer.

Inte så liten.. 

Ohej: Och visst, skenet kan bedra men jag utgår från att min magkänsla inte ljuger för mig.

Ta inga risker, du anar inte hur jävla luriga dessa personer är, har träffat på ett par. 

Ohej: massor av tjänste sidor där hund - katt passning är annonserade

Oseriösa företag och organisationer existerar likaså. 

Ohej: finns inte så mycket jag kan göra.

Vad ska du göra då, helt omöjligt är det väl inte att plocka med kissen på din lilla utflykt?


   
SvaraCitera
Ohej
 Ohej
Ämnesstartare

S3ON:

Inte så liten.. 

Ta inga risker, du anar inte hur jävla luriga dessa personer är, har träffat på ett par. 

Oseriösa företag och organisationer existerar likaså. 

Vad ska du göra då, helt omöjligt är det väl inte att plocka med kissen på din lilla utflykt?

Näst intill omöjligt. Jag ska till stockholm för att gå på min systers bröllop och jag kan inte ta med min katt till hennes hem för att hennes barn och fästman är allergiska. Så i värsta fall måste jag stanna hemma men det skulle i så fall inte kännas så trevligt att missa hennes bröllop. Och de tycker att katten kan klara sig ensam i ett och ett halvt dygn så länge man har tillräckligt med mat-vatten och kattlådor framme men det tycker verkligen inte jag så ja.. det blir lite svårt. Det skulle vara annorlunda om jag hade någon som i alla fall kunde titta till honom 2-3 gånger om dagen och kela lite med han men ingen kan göra ens det.


   
SvaraCitera

Shockerad Katter ! 


   
SvaraCitera

Ohej:

Näst intill omöjligt. Jag ska till stockholm för att gå på min systers bröllop och jag kan inte ta med min katt till hennes hem för att hennes barn och fästman är allergiska. Så i värsta fall måste jag stanna hemma men det skulle i så fall inte kännas så trevligt att missa hennes bröllop. Och de tycker att katten kan klara sig ensam i ett och ett halvt dygn så länge man har tillräckligt med mat-vatten och kattlådor framme men det tycker verkligen inte jag så ja.. det blir lite svårt. Det skulle vara annorlunda om jag hade någon som i alla fall kunde titta till honom 2-3 gånger om dagen och kela lite med han men ingen kan göra ens det.

det "räcker" att ngn går in var tolfte timme ca och typ kollar att hen lever, klappar lite och byter vatten och städar lådan. flera ggr om dagen är ju optimalt men hittar du inte det så kanske du får sänka dina krav lite :/


   
SvaraCitera

Har man ansvar för andra varelser så måste ju dess väl och ve gå före tillställningar man vill gå på. 
Tänkte ba om du vore en sådan som tänkte lämna katten vind för våg.


   
SvaraCitera
Ohej
 Ohej
Ämnesstartare

isola:
Har man ansvar för andra varelser så måste ju dess väl och ve gå före tillställningar man vill gå på. 
Tänkte ba om du vore en sådan som tänkte lämna katten vind för våg.

Detta är inte direkt någon vanlig tillställning utan min systers bröllop, det är nog normalt att jag inte vill missa det och att jag förväntas vara där. Men som jag skrev tidigare, om jag inte hittar någon som kan titta till katten så är det ju en självklarhet att jag inte åker.


   
SvaraCitera

Ohej: Näst intill omöjligt. Jag ska till stockholm

Isola bor där någonstans och hon älskar katter! Fast jag vet ju iofs inte vad hon är för människa egentligen, kanske är motsatsen till vad hon utger sig här att vara..

isola: Tänkte ba


   
SvaraCitera
Ohej
 Ohej
Ämnesstartare

elverpigen:

det "räcker" att ngn går in var tolfte timme ca och typ kollar att hen lever, klappar lite och byter vatten och städar lådan. flera ggr om dagen är ju optimalt men hittar du inte det så kanske du får sänka dina krav lite :/

Ja det givetvis, jag skulle känna mig bekvämare och lugnare om jag visste att min katt får tillsyn iaf 2 gånger om dagen. Typ morgon och kväll, att någon kommer och ger mat, byter kattlådan då m.m men inte ens det går. Jag har aldrig fattat hur många det egentligen är som är allergiska, vilket är den främsta ursäkten jag fått ang denhär situationen.


   
SvaraCitera

Ohej:

Ja det givetvis, jag skulle känna mig bekvämare och lugnare om jag visste att min katt får tillsyn iaf 2 gånger om dagen. Typ morgon och kväll, att någon kommer och ger mat, byter kattlådan då m.m men inte ens det går. Jag har aldrig fattat hur många det egentligen är som är allergiska, vilket är den främsta ursäkten jag fått ang denhär situationen.

hälften av dem vill bara inte. Är verkligen jättefå som är SÅ allergiska att de inte kan gå in och se att katten lever + byta vatten och mat. ens om du betalar?


   
SvaraCitera