Aviseringar
Rensa alla

KDs ungdomsförbund vill nu minska asylinvandringen.


Ämnesstartare

kakakaka:

Inte guds son, inte profet.  Utan själva gud? Detta var något nytt. 

ah fast deras politik bygger på kristen livsåskådning och kristna värderingar. =))

det är ju detta vi kristna tror. att jesus var gud i mänsklig form. profet är han i islam.

här har du:
http://www.bugman123.com/Bible/JesusIsGod.html

kakakaka:

ah fast deras politik bygger på kristen livsåskådning och kristna värderingar. =))

det mesta av kristendomen idag är förstört av människor. kd är inte kristna i mina ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

han var väl gud på ngt sätt också pga gud talade genom honom? jätteknasigt. som en såpa.

jesus-ar-gud-1402151789.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

han var väl gud på ngt sätt också pga gud talade genom honom? jätteknasigt. som en såpa.

gud är osynlig, kallad jehova.

i gamla testamentet dvs judarnas bibel (kristendomens bibel är nya testamentet) står det profetier att jesus ska komma: http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/profet.htm

jesus var gud, fast i mänsklig form. han är numera i himlen med en synlig andlig kropp.

han är trots detta fortfarande gud jehova och osynlig...

heliga anden = han är en helig ande.

osynliga fadern, sonen (jesus) , helig ande = gud.

förstår du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Med utgångspunkten att det inte är okej att kritisera invandringen och att alla som gör det är Sverigedemokrater, rasister eller bara av sämre vetande. 

Ja, att lägga sådant fokus på den frågan är mystifikation och populism, och brukar ha rasistiska utgångspunkter även om den som talar om det kan vara sämre vetande och därav naiv gällande den saken. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Är faktiskt inte jätteförvånad

varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka om ett överskatta ett pyttelitet ungdomsförbund till ett krisande tokparti för knepigt folk från Jönköpings betydelse. Hur som helst rör det sig nog snarare om kristdemokrater är reaktionära, kristna kukhuvuden snarare än att dom är nazister. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Ja, att lägga sådant fokus på den frågan är mystifikation och populism, och brukar ha rasistiska utgångspunkter även om den som talar om det kan vara sämre vetande och därav naiv gällande den saken. 

Verkligen inte. Att vara invandringskritiskt i Europas mest liberala land vad gäller invandring är bara helt rimligt. Invandringen kostar, invandringen splittrar. Att belysa detta är definitivt inte populism. Svenska partier har gjort det i historien. Internationellt är det helt vanligt bland de flesta partierna. Sverige är extremt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Verkligen inte. Att vara invandringskritiskt i Europas mest liberala land vad gäller invandring är bara helt rimligt. Invandringen kostar, invandringen splittrar. Att belysa detta är definitivt inte populism. Svenska partier har gjort det i historien. Internationellt är det helt vanligt bland de flesta partierna. Sverige är extremt. 

Du underskattar hur vanligt rasism är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Du underskattar hur vanligt rasism är

Det tror jag knappast. Svenskar är nog världens mest toleranta land. Att det skulle finnas en utbredd rasism bland svenskar är högst otroligt. Troligtvis handlar det istället om att debattörer och medier försökt odla myten om det rasistiska landet för att själva gynna sin egna politik. Kan allt skyllas på rasism så blir det enklare att avfärda seriös kritik mot vad invandringspolitiken gör med segregationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Det tror jag knappast. Svenskar är nog världens mest toleranta land. Att det skulle finnas en utbredd rasism bland svenskar är högst otroligt. Troligtvis handlar det istället om att debattörer och medier försökt odla myten om det rasistiska landet för att själva gynna sin egna politik. Kan allt skyllas på rasism så blir det enklare att avfärda seriös kritik mot vad invandringspolitiken gör med segregationen.

Lätt för dig att säga om du inte utsätts för det? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

han var väl gud på ngt sätt också pga gud talade genom honom? jätteknasigt. som en såpa.

Åh glömde bort att jag talar ut mitt muslimska perspektiv.  Sorry ts för missförstånd. 

hamza:

det är ju detta vi kristna tror. att jesus var gud i mänsklig form. profet är han i islam.

här har du:
http://www.bugman123.com/Bible/JesusIsGod.html

det mesta av kristendomen idag är förstört av människor. kd är inte kristna i mina ögon.

Enligt dig ja, enligt de själva är de kristna och baserar sin politik utifrån det. Jag håller dock med om att de går emot mycket av det kristendomen byggs på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi ska inte glömma bort att rasism mot vita finns också och är förvånande stort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kristendomen är ju uppfunnen av människor, liksom alla andra religioner obs. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Lätt för dig att säga om du inte utsätts för det? 

Har definitivt sett och blivit utsatt för det som etablissemanget kallar för "rasism".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Åh glömde bort att jag talar ut mitt muslimska perspektiv.  Sorry ts för missförstånd. 
Enligt dig ja, enligt de själva är de kristna och baserar sin politik utifrån det. Jag håller dock med om att de går emot mycket av det kristendomen byggs på

är du sunni eller shia?

kakakaka:

Åh glömde bort att jag talar ut mitt muslimska perspektiv.  Sorry ts för missförstånd. 
Enligt dig ja, enligt de själva är de kristna och baserar sin politik utifrån det. Jag håller dock med om att de går emot mycket av det kristendomen byggs på

om du hade läst på olika kristna sidor så hade du vetat om att vi är många som inte gillar påven och kyrkan o partier som kd.

relationen till gud är personlig, det här med religion är ett otyg....framförallt när det blandas med politik.


   
SvaraCitera