Aviseringar
Rensa alla

Kent - nya album, när?


uppenbar:

Jag kan leva på Kents tidiga album tills jag dör. Jag vill inte låta klyschig, men de har faktiskt blivit sämre.

Håller med, de gamla albumen är sjukt mycket bättre än de senaste. På de gamla skivorna håller nästan alla låtarna en helt grym nivå, på senare tid är det endast ett fåtal som kommer upp på den nivån [sad]


   
SvaraCitera

Antar att vi kan räkna med ett nytt album nånstans mellan november -09 och april -10 om man ser till hur pass frekvent de släppts tidigare album. Dessutom var de ovanligt aktiva under -08, så nu vill de sannolikt vila upp sig. De har ju barn och grejer nu också, så.

Hoppas på en återgång till soundet från Du och jag döden. Senaste skivan var vågad, och hade en 3-4 riktigt sköna låtar, men det fanns även vissa låtar (Vid din sida, Vy från ett luftslott) som rentutav hör till bland det sämsta jag hört i musikväg i stort. Mer i stil med Döda vinkeln och Mannen i den vita hatten, då jävlar blir det gott [love]


   
SvaraCitera

Klorofyl:

JAG KLAGAR

va[mad][mad]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Jag vill inte låta klyschig, men de har faktiskt blivit sämre.

Håller helt klart med. Det tar emot att erkänna det men så är det.


   
SvaraCitera

Det blir inget mer!!!


   
SvaraCitera

Jag älskar Kent, men tycker att senaste skivan var förjävla skitdålig. Kanske blir nästa bättre.


   
SvaraCitera

lett sverjes besta emo-band


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De släpper väl varannat år ungefärisch, så det är bara att räkna på det 🙂


   
SvaraCitera

Bara sett dem två gånger, festival. Enbart för att få höra Socker =)


   
SvaraCitera

UnclePadda:

Hoppas på en återgång till soundet från Du och jag döden.

Ohja, finaste albumet.
Lite Hagnesta Hill sound är också varmt välkommet, med tanke på Kevlarsjäl [cute]

uppenbar:

Jag vill inte låta klyschig, men de har faktiskt blivit sämre.

Ja, tyvärr...

På tal om ingenting så missade jag chansen att gå på någon av deras konserter, och det biter lite.


   
SvaraCitera

Kents senaste var då ej i närheten av deras tidigare, men allt påren är inte rent skräp, i alla fall. Hoppas att de tar en annan riktning än en gång, så snart som möjligt. (wää etc)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

croatiansensation:

På tal om ingenting så missade jag chansen att gå på någon av deras konserter, och det biter lite.

Det låter inte alls trevligt. Kent live är liksom... Magi!
Helt freakin' awsome! Och man skriker och sjunger sig hes tills man inte kan andas mer!


   
SvaraCitera

Jag håller med tidigare skribenter gällande att de blir sämre med tiden. Men som du säger utvecklas även artister och det är bra.
Personligen anser jag att det var en otrolig nedåtfall efter Du & Jag Döden. Det blev för deprimerat och uttjatat så jag faktiskt inte intresserade mig för de senare albumen alls. DOJD var bra, men inte i närheten av de äldre.

Och Kent live, det är en upplevelse man inte glömmer. Snuskigt bra på scen så det finns inte.


   
SvaraCitera

prinsfarid:

Det låter inte alls trevligt. Kent live är liksom... Magi!
Helt freakin' awsome! Och man skriker och sjunger sig hes tills man inte kan andas mer!

Jo jag förstår det [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hörde någonstans att eftersom boxen nu kommit, lägger de av?


   
SvaraCitera