Aviseringar
Rensa alla

Keyboard


Ämnesstartare

Bananlåda:

Well ye men du kan inte jämföra med de, det är oerhört stor skillnad på en budget gitarr och ett budget keyboard. 
Inte lönt att tipsa om något dyrt när billigt funkar exakt lika bra i hans situation.. och oftast alla andras också. Att man ska behöva lägga tusentals kronor för att få ett instrument som är någorlunda spelbart är rent bullshit, inte smart att kränga in det i nybörjares hjärnor

Om vi lämnar inköpspriset därhän så blir väl den avgörande frågan i så fall om man ska rekommendera TS 49 tangents keyboard eller fullformat 73 tangenter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Om vi lämnar inköpspriset därhän så blir väl den avgörande frågan i så fall om man ska rekommendera TS 49 tangents keyboard eller fullformat 73 tangenter?

Beror ju på vad han tänkte spela, får man ens plats med två händer på en sån liten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:

Beror ju på vad han tänkte spela, får man ens plats med två händer på en sån liten

Det var väl just därför jag belyste just denna fråga. En förstagångsköpare kanske tänker att ju mindre och desto billigare desto bättre. För ekonomin är det kanske det... i det korta loppet.  Tumme ned

Btw, vet du vilken rockgrupp som introducerade "elektroniska klaviaturer" i rockbranschen?   Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Det var väl just därför jag belyste just denna fråga. En förstagångsköpare kanske tänker att ju mindre och desto billigare desto bättre. För ekonomin är det kanske det... i det korta loppet.  Tumme ned

Btw, vet du vilken rockgrupp som introducerade "elektroniska klaviaturer" i rockbranschen?   Glad

Nej och kunde inte brytt mig mindre, sorry 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Det var väl just därför jag belyste just denna fråga. En förstagångsköpare kanske tänker att ju mindre och desto billigare desto bättre. För ekonomin är det kanske det... i det korta loppet.  Tumme ned

Btw, vet du vilken rockgrupp som introducerade "elektroniska klaviaturer" i rockbranschen?   Glad

Nja, plockar hellre upp det jag länkade eller liknande med fler knappar än det med 49 knappar och en massa funktioner jag troligtvis inte kommer att använda. Det är mer att prova på och spela hemma. Jag har inga ambitioner till att bli en musiker eller producent Rodnar


   
SvaraCitera

spearmint:
Tjena legender, ska införskaffa mig mitt första keyboard men vet inte vad jag ska välja.
Vill börja lära mig piano/keyboard, men jag undrar vad det finns för olika som passar till nybörjare.
Eller nej, egentligen undrar jag bara vad ni tycker jag borde köpa- och inte.
Vill även ha ett ställ till det, så mitt skrivbord är fullt utav bara fan.
Helst under 2500 kr, om det är möjligt

köp en yamaha eller kolla om det finns en bra keyboard i blocket


   
SvaraCitera