Aviseringar
Rensa alla

Kickboxning


Ämnesstartare

qazedctgb:

jag förstår inte ungdommar som tycker det är en bra sysselsättning att på fritiden organiserat slåss med andra människor.

1-1.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Känns som om du tränar av fel anledning tbh.

inte i början...men saker och ting ändrades, av den anledningen har jag inte tränat kampsport sen i maj

qazedctgb:

nej sjukt man ska inte slåss!

egentligen inte, men med så länge man vet vad man ger sig in på o motståndarn visar respekt för en (vilket vi gör på träningarna) är det helt okej...en frihetskänsla som faktiskt är okej


   
SvaraCitera

en ängel:

egentligen inte, men med så länge man vet vad man ger sig in på o motståndarn visar respekt för en (vilket vi gör på träningarna) är det helt okej...en frihetskänsla som faktiskt är okej

hjärnskador vet du att det är det du ger dig in på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu handlar ju knappast kampsport om att "slåss mot varandra" i den bemärkelsen. Så den utgångspunkten är lite väl retarderad.


   
SvaraCitera

passaro:

Nu handlar ju knappast kampsport om att "slåss mot varandra" i den bemärkelsen. Så den utgångspunkten är lite väl retarderad.

många som börjar med en sport går in med inställningen att bli bäst eller att börja tävla åtminstonde så då tycker jag inte alls det är retarderat för i tävlingssammanhang så slåss man mot varandra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

många som börjar med en sport går in med inställningen att bli bäst eller att börja tävla åtminstonde så då tycker jag inte alls det är retarderat för i tävlingssammanhang så slåss man mot varandra...

men no shit, sherlock...
men inte i den bemärkelse att man är ute efter att medvetet skada en annan människa. där har du en väsentlig skillnad.

qazedctgb:

hjärnskador vet du att det är det du ger dig in på?

lal.[rolleyes]


   
SvaraCitera

passaro:

men inte i den bemärkelse att man är ute efter att medvetet skada en annan människa. där har du en väsentlig skillnad.

att gå upp i en boxningsring är att medvetet skada en annan människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

att gå upp i en boxningsring är att medvetet skada en annan människa.

[tired]
det är en väsentlig skillnad på boxning som sport, i kontrollerad miljö och allmänt slagsmål mellan två individer.


   
SvaraCitera

passaro:

det är en väsentlig skillnad på boxning som sport, i kontrollerad miljö och allmänt slagsmål mellan två individer.

det är klart att det är men klart att man vill knocka sin motståndare[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det är klart att det är men klart att man vill knocka sin motståndare[tired]

Suck. Handlar fortfarande inte om att skada en annan individ i den bemärkelse. Sedan att du är en sådan gnällig moralkärring över det hela säger nog mer om din syn på boxning och kampsport i övrigt än om hur det är i realiteten.


   
SvaraCitera

passaro:

Suck. Handlar fortfarande inte om att skada en annan individ i den bemärkelse.

det handlar ju om att slå tills den andra faller hur i helvette kan det inte räknas som att aktivt försöka skada den man slåss emot...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det handlar ju om att slå tills den andra faller hur i helvette kan det inte räknas som att aktivt försöka skada den man slåss emot...

Du är ju för fan trög på riktigt.

Visst boxning handlar om att slå på varandra, vinna genom antigen knock-out eller poäng. Utgången de går ut med är att vinna matchen i fråga, inte att skada sin motståndare så mycket som möjligt. En annan aspekt är att det är kontrollerad miljö, regler är uppsatta och så vidare. Hade poängen varit att man skall skada sin motståndare så mycket som möjligt så hade man inte reglerat de olika sporterna med olika typ av regler.

Vidga vyerna.

Enligt mig så är kampsport en jävligt bra träningsform, vare sig det är om man vill komma i form, ha det som hobby eller satsa på det i form av tävlingar och dylikt.

Moralkärringism angående kampsport är rätt tröttsamt, tbh.
Det förekommer till exempel fler skador i fotboll än vad det sker i boxning. Skitfarligt att spela fotboll på professionell nivå!!!


   
SvaraCitera

passaro:

Skitfarligt att spela fotboll på professionell nivå!!!

för knäna ja... det är få som får bestående hjärnskador...

passaro:

Visst boxning handlar om att slå på varandra, vinna genom antigen knock-out eller poäng. Utgången de går ut med är att vinna matchen i fråga, inte att skada sin motståndare så mycket som möjligt.

Nej jag är inte trög jag bara tycker att kampsport är trögt...
nej men man går inte upp i ringen för att inte slåss att slåss är att skada varandra klart att målsättningen är att vinna jag sa aldrig att skada var målsättningen utan medlet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

hjärnskador vet du att det är det du ger dig in på?

det är risken man tar...precis som med allt annat, även kontorsråttor tar risker genom att sitta hela dagarna, ryggskador etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det är få som får bestående hjärnskador...

Fortfarande fler som fått mer allvarliga skador av proffsfotboll än av boxning. Till och med fler som dött av det.

qazedctgb:

nej men man går inte upp i ringen för att inte slåss att slåss är att skada varandra klart att målsättningen är att vinna jag sa aldrig att skada var målsättningen utan medlet...

Nej. Skadorna är snarare en konsekvens.


   
SvaraCitera