Aviseringar
Rensa alla

kill problem


Ämnesstartare

Hej! jag är en tjej på 17 år som tyvärr kommit i det här löjliga med kill problem, jag har alltid varit den som hjälpt mina vänner med dessa problem men nu när det kommer till mig själv vet jag inte hur jag ska göra.

lets start!
jag och min "kille" har haft något nu i några månader men sen så hände en sak och vi splittrades i någon vecka därefter blev vi vänner och allt var jätte bra en dag började vi hålla på med varandra igen och vi blev typ på "g" igen eller som vi sa till alla "vi är komplicerat" han sa att han älskade mig men jag kunde inte svara tillbaka, efter ett tag vände känslorna så jag också kunde säga "jag älskar dig". Han började då säga att han måste tänka på sig själv och visste inte hur han ville ha det. Dock på nyår och under andra tillfällen srev han och sa han till mig hur mycket han älskar mig och hoppas på att det blir vi samt att jag har hjälpt honom att jag är hans skydds ängel. 
under denna tiden har jag dock varit misstänksam då hans bästa vän som är en tjej vad jag har känt haft känslor för honom och han gömde alltid smsen från henne. så för några dagar sedan sov han hos mig och allt var jätte bra verkligen , helt plötsligt dagen efter så skriver han att han vill ta pause och han stör sig på att jag taggar honom i bilder (riktigt barnsligt enligt mig) men den här andra tjejen då hade gjort samma sak så jag fråga honom om deras relation och dem var vänner men hon gilla honom men han gilla inte henne. 
så jag gick med det och allt var okej. igår träffade jag hans bästa kompis som sa attdem legat och att han stod och velade mellan vem av oss han skulle välja. så jag blev arg ringde honom och då sa han att hans vän ljugit fick till och med prata med tjej vännen och hon sa samma sak. 
slutligen ringer han mig killen då och säger att han är trött på att jag ska hålla på så här, men det är svårt då jag hör massor av negativa saker runt omkring mig.

hur ska jag göra? behöver hjälp!!


   
Citera
Asha
 Asha

leverlife: hur ska jag göra? behöver hjälp!!

Acceptera det du redan vet, att han velar. Och handlar utifrån det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Acceptera det du redan vet, att han velar. Och handlar utifrån det. 

jo men ska jag sluta försöka söka en relation eller ska jag bara hålla mig till vänner


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

leverlife:

jo men ska jag sluta försöka söka en relation eller ska jag bara hålla mig till vänner

Du vill ju uppenbarligen söka en relation med tanke på hur mycket energi du har lagt ner att skriva den här tråden. Varför inte bara lämna det öppet och gå vidare, så hålla sig till vänner? Om det inte är så att du skulle ångra djupt om han blev tillsammans med en annan tjej senare. Då är det ju en nobrainer eller hur? 


   
SvaraCitera

Kan han inte välja så älskar han dig inte och är inget att ha, kommer bara vara otrogen osv. Endera föreslår du ett öppet förhållande så slipper han smyga eller så släpper du honom. Även om han till sist bestämmert sig för dig framför den här tjejen, så är ju frågan när nästa tjej dyker upp och han får svårt att välja igen. Människan behöver få konsekvenser av sitt handlande och sluta behandla både dig och den andra tjejen som om ni vore två pizzor han inte kunde välja mellan, för ni är faktiska människor och förtjänar mer respekt än så. 
I det här fallet skulle jag bah sluta höra av mig till honom helt, tappa kontakten och hänga med andra snubbar på pin kiv. Eventuellt gå in för att bli bästa polare med den här andra tjejen, vilket kan vara svårt men inte omöjligt.

Sexa upp hans polare om du verkligen vill spotta honom i ansiktet.   


   
SvaraCitera

Webbitch:
Kan han inte välja så älskar han dig inte och är inget att ha, kommer bara vara otrogen osv. Endera föreslår du ett öppet förhållande så slipper han smyga eller så släpper du honom. Även om han till sist bestämmert sig för dig framför den här tjejen, så är ju frågan när nästa tjej dyker upp och han får svårt att välja igen. Människan behöver få konsekvenser av sitt handlande och sluta behandla både dig och den andra tjejen som om ni vore två pizzor han inte kunde välja mellan, för ni är faktiska människor och förtjänar mer respekt än så. 
I det här fallet skulle jag bah sluta höra av mig till honom helt, tappa kontakten och hänga med andra snubbar på pin kiv. Eventuellt gå in för att bli bästa polare med den här andra tjejen, vilket kan vara svårt men inte omöjligt.

+1 Tumme upp


   
SvaraCitera