Aviseringar
Rensa alla

Killar - dessa underliga varelser!


Ämnesstartare

Hejsan.
Är en ung tjej med noll erfarenhet av relationer o dylikt.
Har känt killen i ca 4 år. För två år sedan började jag märka att ngt var "på gång". Jag såg hur han tittade på mig i ögonvrån men vände bort blicken snabbt. Han satte sig bredvid mig och klappade mig på axeln, ibland gick han förbi och klappade mig på axeln. (Kan ju bara varit en grabbig grej, inget annat). Kan tillägga att jag var rätt så intresserad av honom ett tag men det dog ut.

Visste inte riktigt hur jag skulle tolka det, så istället blev jag bara uttryckslös... Då vände hans "vänsklapliga beteende" och han uppträdde mer överlägset och var allmänt jobbig. Nästan mer jobbig mot mig än mot de andra runt omkring oss. Jag svarade tillbaka och var sur och otrevlig tillbaka, rejält! Men så vände det igen och han sökte kontakt igen, frågade om hjälp, vad jag fick på proven osv, medan jag körde på med min otrevliga stil.

Nu i höst började vi på samma program och hamnade i samma klass. Första månaderna lät vi varandra vara och ignorerade varandra. Fast nyligen har jag märkt hans blickar igen. Ibland söker han mycket kontakt, frågar mycket om vardagslivet, skolan och ler väldrigt mycket... Men så vänder det (igen... suck!) när vi pratar om ofarliga grejer som fysik, så säger han ngt surt och bara går iväg. Sen dycker han upp igen och går förbi i korridoren samtidigt som han nästan trycker sig själv mot mig. (oräkneligt antal ggr som han har gått förbi samtidigt som han nuddat vid mig)

Eftersom han vanligtvis är väldigt självsäker och är väldigt rak med vad han vill så är han beteende konstigt. Han förvirrar mig. När han är normal tycker jag att han är den gulligaste killen på jorden. Fast sen byter han till sitt "onda jag" och då försvinner mina känslor och jag tycker riktigt illa om honom.

Visst är det tilltrasslat? Hur ska jag tolka hans signaler?


   
Citera

Han har väl läst The Game.


   
SvaraCitera

Det beror inte på att han är kille. Prata med honom bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lättare sagt än gjort.
Eftersom vi har en så komplicerad bakgrund... vi har både kommit överens rätt så ok och varit otrevliga mot varandra. Han ändrar sig hela tiden.


   
SvaraCitera

Skit i honom då


   
SvaraCitera
kachin

meh, sätt på honom bara [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om han har läst the Game... kanske, kanske inte.[tard]


   
SvaraCitera
mynona

Aaska:

Om han har läst the Game... kanske, kanske inte.[tard]

Tala med honom om den boken som ett random samtalsämne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

meh, sätt på honom bara

haha i särklass bästa sättet att göra bort sig själv och leva i skam de resterande åren på gymnasiet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Tala med honom om den boken som ett random samtalsämne.

Kan ju få mig att verka som helt sjuk i huvudet. Kanske inte så kul att få det epitetet.. lol
Problemet är väl igentligen att vi måste se varandras nyllen ca 8 timmar om dagen, 5 ggr i veckan. Måste väl erkänna att jag blir både lite smickrad av uppmärksamheten men samtidigt irriterad på honom.


   
SvaraCitera

Aaska:

epitetet.. lol
Problemet är väl igentligen att vi måste se varandras nyllen ca 8 timmar om dagen, 5 ggr i veckan. Måste väl erkänna att jag blir både lite smickrad av uppmärksamheten men samtidigt irriterad på honom.

ska bara tillägga att jag gillar ditt språkbruk. keep it up!


   
SvaraCitera

antingen pratar du med honom eller så skiter du i honom. inte värre än så.


   
SvaraCitera

Fråga vad som är på gång, det är lättast. Det låter ju som att han antingen är förvirrad och osäker på sig själv, och därför i ena stunden kör på och försöker charma dig och i nästa känner han sig dum och försöker då kompensera åt andra hållet. Eller så tror han att det är så man ska göra, spela svår och sådär.

Fråga "Är det något eftersom du beter dig såhär eller är du alltid sådan?". Lättaste svaret, rakt på bah'!


   
SvaraCitera

Ja, visst är vi för tossiga.
Vi älskar att leka katt o hund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

ska bara tillägga att jag gillar ditt språkbruk. keep it up!

Tackar 🙂

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Fråga vad som är på gång, det är lättast. Det låter ju som att han antingen är förvirrad och osäker på sig själv, och därför i ena stunden kör på och försöker charma dig och i nästa känner han sig dum och försöker då kompensera åt andra hållet. Eller så tror han att det är så man ska göra, spela svår och sådär.Fråga "Är det något eftersom du beter dig såhär eller är du alltid sådan?". Lättaste svaret, rakt på bah'!

Tja antagligen det effektivaste. Problemet är väl att jag själv är så jävla feg, skulle aldrig våga att frågga honom [confused]. Det var faktiskt enklare när vi "hatade" varandra och bara sa otrevliga saker till varandra..


   
SvaraCitera