Aviseringar
Rensa alla

Killar


titlover: att stena mig till döds.

Med den logiken så skulle väl majoriteten av alla killar/män i världen vara döda vid detta laget?


   
SvaraCitera

Lav: Med den logiken så skulle väl majoriteten av alla killar/män i världen vara döda vid detta laget?

Majoriteten av av hela världens population av manligt kön dejtar ju bevisligen varken araber eller afrikaner av kvinnligt kön så din åsikt/spekulation faller på detta. Dessutom är det väl knappast pupulationen av kvinnligt kön från dessa delar av världen som är den största faran utan dess familjer, eller kanske snarare dess familjefäder och dess släktingar av manligt kön.

Läste så sent som veckan före jul om en svensk kille som dejtat en tjej från Syrien och olyckligtvis så blev flickebarnet med barn. Nu har killen och hans familj blivit hotade till livet av tjejens pappa och hans manliga släktingar. Tjejen som är 16 år fyllda vill göra abort men detta har tjejens pappa förbjudet och krävt att om inte den svenska killen gifter sin med hans dotter så ska både dottern och den svenska killen plikta med sina liv. Vilket fått som följd att pappan och hans bror som stått bakom de flesta hoten nu hamnat i svenskt häkte för grova olaga hot.

Det finns nog mängder med liknande fall som i massinvandringens spår aldrig blivit publicerade i svensk media. Följden av detta är att åtminstone jag avstår från tjejer från dessa delar av världen. Det finns mängder av tjejer av europeiskt ursprung som av säkerhetsskäl tilltalar mig betydligt mer.


   
SvaraCitera

titlover: Majoriteten av av hela världens population av manligt kön dejtar ju bevisligen varken araber eller afrikaner av kvinnligt kön så din åsikt/spekulation faller på detta.

Lika mycket som din faller då det inte sker särskilt ofta.
Nu brukar det oftast vara så att araber gifter sig med araber, afrikaner med afrikaner, svenskar med svenskar osv.

Men ja, det finns folk som är dumma på det sättet och inte tillåter deras döttrar att vara med vem de vill vara med. Jag har exempel från min egen familj (och då är det ingen från något afrikanskt land eller Mellanöstern inblandade), så det är inte det att jag säger att det inte förekommer hot och våld pga detta men du får det att låta som om det är standard bland personer av utländsk härkomst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Östasiatisk, gärna. Afrikansk, ehh.... kanske det...

afrikaner, alla är ju inte likna vissa har mer ett arbaiskt utseende, bland annat östafrika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titlover:
Det beror väl på vad TS menar med att "dejta". Dejta enbart för någon eller några timmars rolig samvaro ELLER en dejt som avslutas med ett knull ELLER en dejt som förhoppningsvis är inledningen till ett längre förhållande?

Men rent generellt, jag dejtar gärna andra skandinaver och nordbor, nordeuropéer som tyskor, holländskor och brudar från the UK. Och nordamerikanskor. Samt även brudar från övriga Europa som fransyskor, spanjorskor och italienska brudar. Dom kan vara jävligt häftiga på sitt sydeuropeiska temperamentsfulla sätt. Men där går gränsen för mig vad beträffar dating oavsett syftet med datingen. Undantaget - thailändska brudar som kan vara riktigt häftiga och mysiga.

Däremot skulle jag nog aldrig dejta en arabtjej eller afrikansk tjej eftersom jag inte vill riskera att få hela hennes släkt efter mig som bara har ett enda syfte - att stena mig till döds.

hahah, men det är ju bara fördomar. Alla afrikanska föreldrar är inte så, tror det mer är en fördom


   
SvaraCitera

julia1130:

afrikaner, alla är ju inte likna vissa har mer ett arbaiskt utseende, bland annat östafrika

Javisst, jag skulle nog kunna gilla en afrikanska, tror jag, ja.


   
SvaraCitera

julia1130:
Jag undrar bara en sak, och jag vill jätte gärna höra era åsikter om ämnet. Så varför känns det som alla svenska killar där ute, bara vill ha svenska tjejer. Jag undra därför  om ni killar skulle kunnat dejta någon från afrika eller asien, och i så fall vilket land och varför?

Det beror väl på. Jag personligen skulle nog kunna bli ihop med en snygg afrikanska absolut eller en asiat. Jag tycker att japaneser ser bäst ut eller koreaner eller nordchina är bra också. Dock vill jag inte bli ihop med en muslim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är själv  kristen, men varför är muslim inte något att föredra


   
SvaraCitera

julia1130:

Dels vill jag inte ha en tjej som bär slöja dels så vill jag att hon ska äta all mat, jag tänker inte anpassa min mat till hur hon äter, bjuds det fläsk ska hon äta det men muslimer äter inte fläsk så därför fungerar det inte. Dessutom om hon är troende och ska hålla på att fira muslimska högtider som ramadan osv som jag inte kommer att hänga på gör att det inte fungerar heller. Skulle hon vägra att fira julafton osv då är det ytterligare en sak som gör att det inte fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Dels vill jag inte ha en tjej som bär slöja dels så vill jag att hon ska äta all mat, jag tänker inte anpassa min mat till hur hon äter, bjuds det fläsk ska hon äta det men muslimer äter inte fläsk så därför fungerar det inte. Dessutom om hon är troende och ska hålla på att fira muslimska högtider som ramadan osv som jag inte kommer att hänga på gör att det inte fungerar heller. Skulle hon vägra att fira julafton osv då är det ytterligare en sak som gör att det inte fungerar.

Men exempelvis alla kristna äter inte kött, och hur ser du på det


   
SvaraCitera

julia1130:

Men exempelvis alla kristna äter inte kött, och hur ser du på det

Visst kan man väl vara vegetarian eller tom. vegan, det hade inte fungerat så bra heller, speciellt inte att jag blir ihop med en vegan, jag kommer inte att sluta att äta kött men jag kan gå med på att äta en mer vegetarisk diet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Ursäkta mig (såg nu att jag skrev fel)

jag menar att troende katoliker och ortodoxer inte äter fläsk, men äter allt annat kött


   
SvaraCitera