Aviseringar
Rensa alla

Killar från mellanöstern?


Ämnesstartare

Starkill91 :

Man lär sig av sina misstag men jag håller med dig till 100% det du skriver att mååånga beter sig så dåligt och har vidrig kvinnosyn! 
JAg har varit ute på krogen mkt och fester och jag har sett mkt skit och det är nästan bara såna typer av människor som syns med inte accepterat beteende! 

Ärligt så hatar jag dom, undviker till varje pris att ha dom i närheten av en speciellt på fyllan!  
Vrf kan ni undra , jo för jag har blivit rånad och misshandlad..

Säger inte heller alla är taskiga eller vill ngt illa men i detta sjuka samhälle så går ingen säker så jag håller heller avståndet och är på min vakt! 

Gör dig själv en tjänst, låt inte bli frestad av svin!

Verkligen! Synd att det är så... Dom utnyttjar att vi här i väst har en sån fri och bra kultur som vi har. Dom utnyttjar det och ser det som ett ''smörgårdsbord''. Dessa män som är så charmiga och förförande... Även om de varit här i måånga år eller till och med är födda här och vet hur det fungerar här har dom automatiskt den synen och beteendet. inte ALLA, men de flesta, och varenda en som jag träffat har på ett eller annat sätt varit så av egen erfarenhet... Försöker hålla mig borta från killar som kommer ifrån mellanöstern. Vill kunna lita på dessa, men går inte. Har försökt vara för snäll, förlåtit, gjorrt allt i min makt. men ingenting kan ändra på de eller deras syn och sätt och vara på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:
Det beror på att de ofta har en genomrutten kvinnosyn (hört hur många av dem pratar om kvinnor) och betraktar svenska tjejer som lösaktiga slampor de kan behandla precis hur de vill. Många av dem, självklart inte alla. 

Jo precis, hör också runt omkring mig snack om tjejer som ''men knulla henne bara och kasta henne sen'' '' hon är största horan'' och blablabla och när jag kollat och ser att det är arabiska killar från mellanöstern som pratat så. FÖR DE MESTA iallafall. Killen jag var KÄR i var från marocko. NEVER again säger jag bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Jag är kille och jag är inte bög eller nått sånt.
Det beteende som du förklarar hos dessa killar kanske är sant, alla kanske inte är det men jag kan tänka mig att de flesta killar i orten är så, tyvärr.
Så som jag har behandlats i högstadiet har det bara vart negativt, dock var dem killarna ganska kul ibland och de gjorde inget mot mig egentligen, det var snarare andra puckon som gjorde livet surt för mig, de var väl kanske inte de smartaste men dem killarna som vara araber var nog både elaka och snälla men de gick aldrig över gränsen.
Dock så var det några som aldrig riktigt vågade röra mig men som tittade på och på nått vis håll mig kvar när de visade mig vidriga klipp men det var svenskar, araber och nån annan afrikan, speciellt en kille men han gjorde det mest för att verka tuff eftersom att hans brorsa satt i fängelse. Men INGEN av dem kunde jag riktigt lita på, en kille Petter som kommer från Polen var schysst, dum som jag kan vara ibland så glömde jag mitt guldhalsband (inte nått blingbling men ett värde har det ju) och en klocka (ingen fin dock) som jag hade glömt på toa och så sa han ''hallå där du glömde något'' och så sa jag något om att man kunde få 10% av hittegodsets värde men han fick 40kr eller nått iaf.
Menmen, det finns idioter överallt och ingen av dem kommer man någonsin kunna lita på så vadfan, sen om det finns fler i vissa länder än andra ja må så vara.

Vad bra att det fanns någon som visade tillit med att ge tillbaka dina saker du glömde. Dessa mellanöstern killarna är ju oftast från förorterna. Kan vara jäkligt roliga, men elaka, och ett grovt olämpligt beteende, utan att ångra de överhuvudtaget. Tråkigt att det är så. Många klagar på ''jävla svennar'' 'svenska tjejer är horor'', bara för att vi har våra egna rättigheter här och åtminstone vågar stå upp för oss och våra friheter. Och frågan är, om vi är jävla svennar, svenska tjejer är horor, och dom hatar allt svenskt, vad gör dom här?? Dom bor i Sverige, klart som fan att de ska anpassa sig och delta i svenska kulturen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
De ligger i deras gener att vara elaka mot andra könet . De forskat .

Jasså? Hur kan det ligga i gener att vara elak mot tjejer? Alltså undrar bara HUR


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ju liksom ändå gillat många från Mellanöstern, och försökt få det att fungera osv. Men varje gång jag litar på en arabisk kille så visar de varför man INTE ska lita på de. Alltid lögner & svek, ALLTID oavsett hur bra tjej man är. Eller vad man än gör. 


   
SvaraCitera

Anonymtjej982:

Hur kan det ligga i gener att vara elak mot tjejer? Alltså undrar bara HUR

Det gör det inte, utan i kultur och religion. Allt handlar om de influenser de fått under deras uppväxt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Det gör det inte, utan i kultur och religion. Allt handlar om de influenser de fått under deras uppväxt.

Ja måste ju vara så, men hur kan dom vara nöjda med det? Och hur kan kulturen och religionen göra att de KONSTANT ljuger, sviker, bedrar, baxar (med andra ord snor), alla tjejer är som horor i deras ögon. Accepterar såklart religioner osv. Men de är det där beteendet.. Ja andra länder kan också bete sig så , men de FLESTA 90% av de som beter sig så fruktansvärt ILLA utan nån medkänsla överhuvudtaget är araber från mellanöstern


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orange: Båda fungerar.

Nej. Den ena funkar som ordspråk, den andra som avrättningsmetod.

mens: KAM!! Dra alla över en kam!1

:3 I love you +_+


   
SvaraCitera

Anonymtjej982:

Verkligen! Synd att det är så... Dom utnyttjar att vi här i väst har en sån fri och bra kultur som vi har. Dom utnyttjar det och ser det som ett ''smörgårdsbord''. Dessa män som är så charmiga och förförande... Även om de varit här i måånga år eller till och med är födda här och vet hur det fungerar här har dom automatiskt den synen och beteendet. inte ALLA, men de flesta, och varenda en som jag träffat har på ett eller annat sätt varit så av egen erfarenhet... Försöker hålla mig borta från killar som kommer ifrån mellanöstern. Vill kunna lita på dessa, men går inte. Har försökt vara för snäll, förlåtit, gjorrt allt i min makt. men ingenting kan ändra på de eller deras syn och sätt och vara på

Ja det är beklagligt men hoppas inom en nära framtid att dessa som utnyttjar kommer få smaka på karma, att det bli slut med allt gullande ifrån regeringen också! 

Mer är intressanta är frågan just vrf just dom flesta  ifrån Mellanöstern är som dom är  och beter sig som ursäkta men ''apor''  Är det för deras uppfostran-kultur har hjärntvättat dom? 
Eller vad? 

Personligen är det värsta jag vet när jag är ute är när jag ser oavsett vilken man som tafsar eller tvingar sig på tjejer som dessutom   blir riktigt förbannade när dom blir dissade! 

Två gånger tidigare  har jag gått fram och blivit irriterad och frågat va fan han håller på med. 
Det kan sluta på två sätt , han börjar käfta tbx och man får en smäll eller så säger han ' lungt brooshaan vi pratar bara'' och samtidigt  försöker han le vänligt men ändå  väldigt falskt xD 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ursäkta förresten, menar inte att säga "Nej" som nachac, förhoppningsvis så ger jag dock nåt slags förtydligande efteråt as to why rather than just an assertion. Och ursäkta för min svenska, det är bara ett så inferior språk to engelska.


   
SvaraCitera

Ska nog inte skriva mer ''yttrandefrihet '' existerar ej på UM: 
Sorry ta inte illa upp, peace <3 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske dras man till vissa personer också. Anpassa aldrig din personlighet, ditt sätt att vara på eller din klädstil efter en partner. Stanna aldrig med någon som behandlar dig så! Fråga killar om deras värderingar innan ni börjar dejta. Detta är riktat till alla människor då du alltid kommer att träffa personer med diverse usla värderingar.

Den patriarkala kulturen är ofta stark i kulturer från mellanöstern, på samma sätt som den finns i Sverige. Det finns ganska ofta en kultur där familjen och släkten är de som lär en hur man ska bete sig. Det gör ofta att det sker mindre anpassning till samhället på en så djup basis som könsnormer och sexualitet är. Det sker absolut inte i alla familjer hur som helst. 


   
SvaraCitera

Anonymtjej982:

Ja måste ju vara så, men hur kan dom vara nöjda med det? Och hur kan kulturen och religionen göra att de KONSTANT ljuger, sviker, bedrar, baxar (med andra ord snor), alla tjejer är som horor i deras ögon. Accepterar såklart religioner osv. Men de är det där beteendet.. Ja andra länder kan också bete sig så , men de FLESTA 90% av de som beter sig så fruktansvärt ILLA utan nån medkänsla överhuvudtaget är araber från mellanöstern

Psykiska problem kan förstås också påverka väldigt mycket. Många kommer från svåra bakgrunder och har blivit mentalt skadade på olika sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kände en kille från Afghanistan, han hade lite iffy attityd gentemot tjejer, han var lite vänsterprasslig så att säga. Men samtidigt en jävligt härlig person givetvis, mot mig. Saknar honom lite +_+'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rasismen på den här sidan är ganska rolig...


   
SvaraCitera