Aviseringar
Rensa alla

Killar gör reklam för smink


Ämnesstartare

gillar inte smink men det är nog bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är inte rädd, tkr det är obehagligt på annat vis. 

då är du ju rädd på ngt knasigt vis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

då är du ju rädd på ngt knasigt vis

a de e la sårå 

efter trauma 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: efter trauma

va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

va

a blev homofob efter ett trauma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

a blev homofob efter ett trauma

som berodde på ngns sexuella läggning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: tror inte folk vet hur mkt press det är på kvinnors ansikten

Dock är ju män i reklam och tv också hårt sminkade för att se "perfekt" ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Dock är ju män i reklam och tv också hårt sminkade för att se "perfekt" ut.

vet killar som ej bär smink & ser  ca 10 ggr snyggare ut än majoriteten av dem som är med i reklamfilmer på tv. & har aldrig sagt att det inte är press på män/killar också - "det ena utesluter inte det andra"
Men kan nog inte ens jämföras med kvinnorna.. Att använda concealer för att täcka "trötthetstecken" är inte detsamma som att gå runt med rosa, blåa eller svarta (onaturligt sminkad) ögonlock. men jag vet ej, det kanske är samma sak för digGalen

Men ja, förstår vad du menar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

som berodde på ngns sexuella läggning?

en bekants pappa sa att man ska begå sjmord eller bli mördad om man är homo/bi

Hon har fobi för homosexuella (särskilt tjejer) eftersom att hon är rädd för att påverkas lr ngt (men hon vågar sjklart inte erkänna det...). Hon har fått flera psykoser & isolerat sig för att hon inbillat sig att hon tänder på tjejer

fobi=rädsla.
t.ex. rasism är lite som fobi tror jag - grundar sig i rädsla för det okända eller obehagliga. Drf kan jag bli lite irriterad på dem som inte accepterar att ngn är homofob. tkr dock inte man ska springa runt och säga "usch, vad du är äcklig" till en homosexuell bara för att man tycker det är äckligt/främmande/obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

en bekants pappa sa att man ska begå sjmord eller bli mördad om man är homo/bi

Hon har fobi för homosexuella (särskilt tjejer) eftersom att hon är rädd för att påverkas lr ngt (men hon vågar sjklart inte erkänna det...). Hon har fått flera psykoser & isolerat sig för att hon inbillat sig att hon tänder på tjejer

fobi=rädsla.
t.ex. rasism är lite som fobi tror jag - grundar sig i rädsla för det okända eller obehagliga. Drf kan jag bli lite irriterad på dem som inte accepterar att ngn är homofob. tkr dock inte man ska springa runt och säga "usch, vad du är äcklig" till en homosexuell bara för att man tycker det är äckligt/främmande/obehagligt.

det är ett extremfall. homofobi är ett dumt namn på ngt som man ej är rädd för utan bara intolerant för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: homofobi är ett dumt namn på ngt som man ej är rädd för utan bara intolerant för.

ja, håller med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: Att använda concealer för att täcka "trötthetstecken" är inte detsamma som att gå runt med rosa, blåa eller svarta (onaturligt sminkad) ögonlock.

Precis, onaturliga färger syns just att de är onaturliga och inget att få komplex över. Jag tycker isf det är värre med det som är svårare att urskilja.

hahahlurad: vet killar som ej bär smink & ser  ca 10 ggr snyggare ut än majoriteten av dem som är med i reklamfilmer på tv. &

Fast det är helt subjektivt och hör inte ens hemma i diskussionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

som berodde på ngns sexuella läggning?

Antar att förövaren inte var heterosexuell, men det går väl inte att utesluta. Hur jag upplevde det berodde delvis på min sexuella läggning iallafall, skulle jag nog påstå.      


   
SvaraCitera

Det skulle väll vara bra. 


   
SvaraCitera

Vore nice. Jag känner killar som använder smink oftare än mig, så det är väl inte mer än rätt? Glad


   
SvaraCitera