Aviseringar
Rensa alla

Killar och grupptryck


Ämnesstartare

Åtta:

Jag har en känsla av att du inte vet vad du pratar om.

Magnifying glass:

Är det nån slags oskriven lag eller har jag fått allt om bakfoten?

Säg då bara att du inte håller med! [wink][crazy] jag frågade ju om ni tycker det stämmer eller om jag bara har fått det om bakfoten? [tired] tydligen blev jag nedröstad.. [blush]

Netherlick:

Visst jag hade kompisar och en slags "ledare" i högstadiet, men grupptryck är lite att ta i. T.ex bara för att mina kompisar i "gruppen" jag var med i snusade så har jag aldrig rört skiten

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

är killar kanske mer "lojala" (fega?) med varandra än tjejer?

Jag har fått uppfattningen att tjejer snackar skit bakom ryggen medan killar snackar skit till personen.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Jag har fått uppfattningen att tjejer snackar skit bakom ryggen medan killar snackar skit till personen.


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

kanske tänker på de fega killarna då..

Tydligen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

aldrig hört en kille säga ifrån

kanske för killar endå inte lyssnar?

vet inte hur många gånger jag har sagt åt mina
killkompisar att gefan i att kladda på mig då
jag har kille och inte ens gillar då andra kladdar
på mig. men då inte fan lyssnar dem och sedan säger dem:
men du kunde ha sagt till och då jag säger att jag gjorde
det flera gånger så säger dem: men jag hörde inte.

idioter tycker jag killar är för tillfället.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Jag har fått uppfattningen att tjejer snackar skit bakom ryggen medan killar snackar skit till personen.

Jag har fått uppfattningen att det är ovärt att umgås med personer man vill snacka skit om/till, så jag vet inte.


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

har tyvärr inget bra exempel, men jag har aldrig hört en kille säga ifrån till en killkompis när han blir illa behandlad t.ex!

det har jag hört, sen kanse det är mera vanligt bland killkompis kretsar att man svinar å jävlas med varandra, det är inte så farligt för man vet att det inte är på allvar.


   
SvaraCitera

uhuuuuuu:

idioter tycker jag killar är för tillfället.

Gissar att du umgås med killar vars ordförråd består av "hora", "bög", "fan vad soft asså" och "men fan palla!"?


   
SvaraCitera

Rent stereotypt är killgrupper mer byggda på hierarki än tjejgrupper, vilket innebär att antingen hävdar man sig eller finner sig på sin plats.

I samma syn är tjejer mer "jämställt" och relationen ska vårdas och det är klart att det då förekommer mycket mer diskussioner om hur man mår och hur man tycker om någon annan behandling och så vidare. Dock leder detta till skitsnack eftersom man inte behöver vårda relationen med någon som inte är där.


   
SvaraCitera

[tard]


   
SvaraCitera

det är en mänsklig "egenskap" att falla inför grupptrycket. en överlevnadsinstinkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag har fått uppfattningen att det är ovärt att umgås med personer man vill snacka skit om/till, så jag vet inte.

det är ovärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

"hora", "bög", "fan vad soft asså" och "men fan palla!"?

haha nej och vad fan skulle det ha med att
dem inte lyssnar att göra?

finns inga killar som lyssnar så..


   
SvaraCitera

Schism:

Gissar att du umgås med killar vars ordförråd består av "hora", "bög", "fan vad soft asså" och "men fan palla!"?

[love]


   
SvaraCitera

uhuuuuuu:

finns inga killar som lyssnar så..

Tycker... inte synd om dig.


   
SvaraCitera