Aviseringar
Rensa alla

Killar om att ta initiativ/kontakt


orcite
Ämnesstartare

Läser i en diskussion om killar som inte tar initaitiv/slutat ta initativ på tjejer och varför de inte tar initativ/kontakt med tjejer; ihopkopplat med att tjejer inte tar intiativ och är passiva.. Läste ett rätt intressant inlägg, vad tycker ni?

En till grejj som gör att killar inte tar initiativ är att tjejer någorlunda "fattar" att killen vill ligga om han tar initiativ. Att han är liksom intresserad i henne sexuellt. För det är ju inte hennes personlighet han dras till från 10 meter avstånd :whoco5: [tard]

Men killar som ligger runt är skickliga på att inte bry sig om de inte får något.

Jag menar... Tänk dig en kille som inte raggat runt på en massa tjejer.. Utan har erkänt sin kärlek till en eller två tjejer under hela sitt liv.. Utanför det han har inte raggat runt.. När han går fram till en tjej, vad tror du han gör?

Han säger så vacker du är, jag vill lära känna dig mera, o sånt.. Precis sånt som en oerfaren jag vill knulla runt kille skulle ha sagt. Eller erfaren, spelar roll.

Så dessa killar som egentligen är riktigt bra killar blir dragna över samma kam som de andra bananerna som raggar runt. Om de försöker ragga på någon.

Så man pallar inte.. Man pallar verkligen inte ragga runt på 10 000 tjejer för att bli bemött med fördommar hela tiden, för att höra skit om hur "alla" killar är hela tiden. Man vill inte bli behandlad som de andra killarna som är dumma i huvudet.

Jag har t.ex inte raggat på någon tjej nu huuuur länge som helst.. För jag själv orkar inte heller, som de andra som inte orkar.. Det känns så... hopplöst... Tjejer ger aldrig något grönt ljus... jag går heller inte ut på disko eller något sånt mer det är så hemskt tråkigt att se på att andra killar lyckas... känns som hela livets mening dras ut ur mig att jag inte är värd något. Det är sånt som man får känna om man är en kille som inte gillar doppa vemsom på direkten och alla.

Jag gillar inte att behöva ragga på allt o alla... Jag har gjort det ibland men aldrig nånsin i mitt liv har en tjej liksom pratat trevligt med mig. Det kan jag iofs förstå att varför ska en tjej visa JUST mig intresse om jag tar initiativ, när det har redan funnits tusen andra killar som tagit initiativ och blivit dissade. Tjejer har väl en sån autopilot på att dissa killar.

Liksom, ur mina ögon.. på ett dansgolv.. Jag ser en söt tjej, jag hade verkligen kunnat tänka mig ge henne en chans, hon ser så gullig ut, jag vill lära känna.. Jag närmar mig lite.. Hon vänder ryggen.. jaha.. tittar man runt... pff.. ska jag dansa helt själv.. känns helt tråkigt.. äh jag går o sätter mig.. tittar runt.. så många vackra tjejer det finns... heh, som alla killar försöker ragga runt här, shit som alla blir dissade hela tiden... känner de inte samma som jag? Hmm... ser en kille gå fram till hon jag närma mig till men som vände mig ryggen.. Han bara dyker in, närmar sig, börjar dansa med henne, tar på henne, jyckdansar med varandra, osv... Ja men,... det där kan jag också göra.. men hur går detta ihop? Ska jag bara gå fram till en främling o börja dansa som ingenting och börja jyckdansa inom 3 minuter? hmm.. äh jag hör inte hemma här.. det är för mycket press.. Går jag fram till någon så ser jag bara ut som alla dem andra killarna...
Sedan kan en vecka gå, och jag ser denna killen som jyckdansa med henne.. Han är med sinna vänner.. och de pratar om tjejer på ett riktigt smutsigt sätt..

Och jag tänker.. mamma... varför uppfostrade du mig till den jag blev idag, jag blir så avundsjuk på dem när jag hör deras mobiler ringa och en tjej har ringt upp dem och de vill träffas! Varför ska jag aldrig få komma nära en tjej, har jag inte förtjänat det? Jag har aldrig behandlat någon illa, varför vill INGEN tjej prata med mig? Ska jag aldrig få uppleva närhet? Varför kunde jag inte ha fått bli som dem? Sålt knark/knarkat, slått andra människor, behandlat tjejer som horor, varför fick jag inte bli som dem... jag är ju helt ensam på grund av att jag är snäll!

Det är sånt som händer i killarnas huven.. De blir dissade och sen tar man åt sig att allt fel ligger hos en.. För när man säger eller frågar varför man inte har en tjej
Då svarar ALLA jag menar exakt ALLA tjejer och killar ALLA säger samma sak till en
"bli bättre då"

Men jag har kämpat hela mitt liv för att bli en bra kille! Varför är jag fortfarande ensam?! Varför får sånna killar tjejerna istället? Är jag verkligen sämre än dem!?


   
Citera

orcite:

Är jag verkligen sämre än dem!?

Ja.


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

Roll on:

Ja.

Varken du eller jag vet något om han som skrev texten. Men jag undrar hur du skulle kunna tänka att sälja knark/knarka samt misshandla människor skulle nånsin vara bättre än något annat.


   
SvaraCitera

du kunde inte kortat ner det lite? pallade inte läsa


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du kunde inte kortat ner det lite? pallade inte läsa

Haha varför ska jag förkorta en text någon annan har försökt uttrycka sig med för dina behag?

Ändå rätt lustigt detta.. Jag själv märker detta att ni tjejer förväntar er andra ska lägga ner sin tid på er men att ni inte ska lägga ner er tid för något. Världen snurrar inte bara omkring dig. Vill du vara delaktig i världen o vad som händer här måste du ge det din egen tid och inte bara förvänta att folk ska ändra texter och saker för DINA behag.


   
SvaraCitera

orcite:

Jag själv märker detta att ni tjejer förväntar er andra ska lägga ner sin tid på er men att ni inte ska lägga ner er tid för något. Världen snurrar inte bara omkring dig.

Image


   
SvaraCitera

orcite:

Ändå rätt lustigt detta.. Jag själv märker detta att ni tjejer förväntar er andra ska lägga ner sin tid på er men att ni inte ska lägga ner er tid för något. Världen snurrar inte bara omkring dig.

sa det inte för att jag är tjej, sa det för att jag är lat [rolleyes]


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

sa det inte för att jag är tjej, sa det för att jag är lat [rolleyes]

Faktiskt så hör man sånt bara från tjejer


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

Roll on: Har du något större syfte med ditt liv?


   
SvaraCitera

orcite:

Faktiskt så hör man sånt bara från tjejer

okej


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

okej

Det är sant din lille fjant [blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Det är sant din lille fjant [blush]

kan inte hjälpa att jag är tjej [sad]


   
SvaraCitera

orcite:

Faktiskt så hör man sånt bara från tjejer

Faktiskt så hör man sånt av både killar och tjejer lika mycket.

orcite:

Jag själv märker detta att ni tjejer förväntar er andra ska lägga ner sin tid på er men att ni inte ska lägga ner er tid för något.

Du har precis dragit halva jordens befolkning över en kam.
Inser du hur dum du låter?

orcite:

De blir dissade och sen tar man åt sig att allt fel ligger hos en

Och det är på något sätt tjejers fel?

Ang texten, TS försöker få det till att det är tjejers fel för att han inte kan ragga. Löjligt.


   
SvaraCitera

Grejen är väl den att du inte har lärt dig av dina misstag. Funkar inte det man kör med så byter man taktik.


   
SvaraCitera

orcite:

Roll on: Har du något större syfte med ditt liv?

Nej, har du något annat syfte än att misslyckas?


   
SvaraCitera