Aviseringar
Rensa alla

Killar, skulle ni kunna bli ihop med en tjej som varit transexuell?


Ämnesstartare

Nej [sad]


   
SvaraCitera

ja okej, men man får ju fråga i allafall[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloomster:

Nej

Räcker inte med nej, utveckla svaret. Motivera och säg varför. Jag vill veta precis hur ni tänker.


   
SvaraCitera

agarfne:

Förutsatt att hon verkligen såg ut som en tjej på alla sätt och man seriöst aldrig skulle kunna tro att hon haft ett könshandikapp? Tycker ni att hon verkligen är en tjej, eller att hon fortfarande är någon slags kille?

Har du livmoder, operativa bröst och allt sådant installerat?

Och hur är det med dina dofter, feromoner, och ämnen? De naturliga kärlekskännslorna och allt det kanske inte fungerar som det ska, om du har varit kille.
Heterosexuella hanar brukar inte bli förälskade i andra hanars doft, feromoner och sånnt som uppfattas av jakobsonsorgon och det. Om du "lukar" som en hane, så kan det ju kanske hända att ingen heterosexuell kille kan bli fysisk/kemisk "attraherad/förälskad/kär" i dig på det sättet liksom. Men dom kan ju bli attraherade av ditt utseende, personlighet etc. men det där kemiska attraktions biten vet jag inte hur det funkar när man bytt kön sådär..

Jag vet inte om jag skulle kunna bli ihop med någon som bytt kön, skulle kännas lite läskigt att tänka sig att hon en gång var en kille, och att dom har opererat om honom till tjej. Men jag vet inte..


   
SvaraCitera

Fast personligen tcker jag nog inte att det är så viktigt vad personen har för kön annars. Men det där "bytt kön" e ju lite scary.
Men det skulle väll kanske gå... som sagt, kan inte föreställa mig det riktigt, vet inte... eh,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agarfne:

Räcker inte med nej, utveckla svaret. Motivera och säg varför. Jag vill veta precis hur ni tänker.

Jag skulle acceptera hur hon känner. Men en tjej som verkligen lever ut sitt transexualla jag är inget jag själv attraheras av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloomster:

Jag skulle acceptera hur hon känner. Men en tjej som verkligen lever ut sitt transexualla jag är inget jag själv attraheras av

Ja, det är ungefär det jag menar: varför? Är det för att du skulle tycka att hon var någon slags kille?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agarfne:

Ja, det är ungefär det jag menar: varför? Är det för att du skulle tycka att hon var någon slags kille?

Precis. Jag har inga problem med killar eller tjejer med läggningar, men jag har svårt att se mig själv i en situation att jag skulle vara riktigt bekväm med att ha en "kille" till "tjej".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloomster:

Precis. Jag har inga problem med killar eller tjejer med läggningar, men jag har svårt att se mig själv i en situation att jag skulle vara riktigt bekväm med att ha en "kille" till "tjej".

Tack, det var vad jag ville veta. Rätt ironiskt att man alltid har varit en tjej och opererat sig för att få sin rätta kropp, bara för att upptäcka att man ändå betraktas som den kille man aldrig har varit. Mer såna svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan inte svara för någon kille, men om du var en kille född som tjej så skulle inte jag ha några problem i alla fall [y]

Du behöver ju liksom inte berätta det som det första du gör, utan efter ett tag kanske. Jag frågade min pojkvän nu vad han skulle tycka, och han sa att det skulle vara okej, även om det kanske skulle kännas lite konstigt.

Tycker man om någon, så betyder det mer än vad man hade mellan benen när man föddes [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Det skulle hur som helst vara kul att få se en bild på dig, så att man har en clue om allvaret i situationen...

På vilket sätt spelar utseendet roll? Är det allvarligare ju tjejigare jag ser ut? Berätta på vilket sätt utseendet spelar roll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack dom som har svarat hittills. Några var ju snälla, men om jag gissar, så tror jag att 9 av 10 hetero-killar tycker att en tjej som tidigare har varit transsexuell är någon slags kille och ingen riktig tjej och att det inte spelar någon roll hur hon ser ut eller hur snygg hon är.

Stämmer det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agarfne:

Jag tror nog att jag gissar vad de flesta svaren kommer att bli, men jag vill gärna få det bekräftat, och se om jag har gissat rätt. Svara så ärligt som möjligt! Det tror jag att ni kommer att göra i alla fall.

Nej, jag skulle kunna tänka mig att vara ihop med en transexuell tjej. det är väl vad du är när man är ihop som spelar roll, inte vem du har varit?
Det beror ju dock på hur du är som person. Men de transexuella jag känner är jättemysiga, trevliga människor.

Ifall du verkligen vill vara tjej ska du go for it, alltså, genomför operationen! Du ska inte behöva vara fast i fel kön om du inte måste. Och om inte annat, bidrar du till ett mer öppet samhälle eftersom det är ovanligt med öppna transexuella. ^^

Lycka till. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Haha nej, inte en chans i helvetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppsök en psykiatriker.


   
SvaraCitera