Aviseringar
Rensa alla

Killar som ger mixade signaler


mens
 mens

Laaavalampaaa:

De är ju det jag inte vet, åh så komplicerat. Den där ögonkontakten och attraktionen finns ju men ibland ignorerar han. Sen att han sa att han haft känslor för mig, varför skulle han ljuga om det? Eftersom han ändå inte fått något sex utav mig 

Att det finns någon tvekan alls är ju fog nog för att inte umgås med honom alls, eller? Vilken konstig syn på tjejer du verkar ha också. Att det finns bra och dåliga och att man inte utnyttjar de bra.


   
SvaraCitera
mens
 mens

hora-madonnagrej liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

Att det finns någon tvekan alls är ju fog nog för att inte umgås med honom alls, eller? Vilken konstig syn på tjejer du verkar ha också. Att det finns bra och dåliga och att man inte utnyttjar de bra.

Haha va? Verkar som du inte ser detaljerna i det jag skriver. Han går i min klass. Vi har endast träffats 2 ggr utanför och då har vi hållt på lite. Men att vissa dagar kollar han på mig hela tiden o söker ögonkontakt och vissa andra dagar ignorerar han totalt. Min fråga , varför gör han så? Är han intresserad eller tappt intresse eller vad saken nu är. Ja de FLESTA killar "lallar" mest med tjejer som du anser vara "lätta". Tjejer dom vet är "svåra" av sig försöker de oftast inte ens försöka "leka" "lalla" "utnyttja" med , av den erfarenheten jag har iallafall. Om en kille vet "Aa den här tjejen är enkel att få", då brukar de med störst chans försöka lalla med henne, än en tjej som dom vet "Aa den här tjejen är för svår de kommer inte gå att lalla med henne"


   
SvaraCitera
mens
 mens

Ledsen


   
SvaraCitera
Exner

Killar brukar ge blandade signaler i två lägen:

De är rädda för att bli dissade, eller är osköna. 


   
SvaraCitera

Exner:
Killar brukar ge blandade signaler i två lägen:

De är rädda för att bli dissade, eller är osköna. 

Ja jag om jag tolkar dig rätt håller med om det inte uppenbarligen är som mens framställer det, även om det inte är orimligt att det är så. Det är ett väl bestämt uttalande baserat på ganska lite kan det tyckas.


   
SvaraCitera
Exner

mens:

Om du tror att han skulle utnyttja någon tjej övht så är han ju verkligen inget att ha

Hon känner honom för lite. Vad hon menar med 'utnyttja' är 'vilja sex men inte relation'. Det är bara problem om de två inte vill samma.


   
SvaraCitera
Exner

mens:
Han vill bara ligga med dig, ja. Rätt oroväckande att du hela tiden lägger till att han respekterade dig som om det skulle göra honom till en bra kille också. Det är självklart att han ska göra så. 

För lite att gå på, som Dazed säger. Kille är ofta rädda för att få nobben, så det kan mycket gärna vara ett sätt att sondera hennes intresse.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Exner:

Hon känner honom för lite. Vad hon menar med 'utnyttja' är 'vilja sex men inte relation'. Det är bara problem om de två inte vill samma.

Ja, men hon har en lite vriden kvinnosyn vilket jag belyste.

Exner:

För lite att gå på, som Dazed säger. Kille är ofta rädda för att få nobben, så det kan mycket gärna vara ett sätt att sondera hennes intresse.

Att vara så extremt på när någon redan sagt nej till dyl aktivitet innan är inte okej. Det är väldigt vanligt och ursäktas ofta bort men det är respektlöst.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

Här är ritualer, han skriver tre gången sedan svarar jag. Jag säger nej till sex, han respekterar det. Dessa signaler som det talas om är ju reslutatet av ritualiska handlingar. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Asha:
Här är ritualer, han skriver tre gången sedan svarar jag. Jag säger nej till sex, han respekterar det. Dessa signaler som det talas om är ju reslutatet av ritualiska handlingar. 

könsroller, ja.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

Laaavalampaaa: Han vet om att jag är en bra tjej och han har sagt själv att han tycker att jag är en bra tjej. Han vet att jag inte är en tjej som ligger runt osv.

En tjej som inte ligger runt. Ser ni, det handlar om ritualer allt sammans hon vill signalera att hon är 'en tjej som inte ligger runt'. I kontrast till 'tjejer som ligger runt'. Alltsammans är ritualer, de som inte ser detta är ju blinda...


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

mens:

könsroller, ja.

Ja, könsroller är ju ett ord som används inom vissa diskurser. Och det tangerar ju med detta givetivs. För det beskriver såklart samma fenomen mer eller mindre. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Asha:

Ja, könsroller är ju ett ord som används inom vissa diskurser. Och det tangerar ju med detta givetivs. För det beskriver såklart samma fenomen mer eller mindre. 

Könsroller är orsaken till dessa ritualiserade beteenden


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

mens:

Könsroller är orsaken till dessa ritualiserade beteenden

Du verkar nu anta att utan könsroller så skulle dessa ritualiserade beteenden ej behövas? Det kan ju också vara så, vilket du kanske också håller med om, att utan dagens könsroller så skulle dessa ritualserande beteenden potentisellt kunna se anorlunda ut. För jag tror inte vi kan göra oss av med ritualiserade beteenden.


   
SvaraCitera