Aviseringar
Rensa alla

Killar som känner sig hotade av feminismen


Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
För tydligen i Sverige ska feministerna hata män. Om du kallar dig feminist och hatar/smutskastar män, är jag ledsen för du är inte feminist bara en hater. 
Och om feminism bara handlade om det de gjorde om i början tror jag det skulle varit mer accepterat.

jag är en kille som är feminist och hatar inte män...


   
SvaraCitera

Det är något som sticker i ögat tydligen.


   
SvaraCitera
b1son

för de inser att en utjämning av spelplanen är något de förlorar på, väldigt stort

och så hotar väl feminismen hela världsbilden de har växt upp med, de är män som har växt upp som pojkar = världen är till för dom

så blir dom äldre och får reda på att såhär är det inte för alla och så kommer några jävla kvinnor och hävdar att dom inte har kämpat för allt dom har här i livet (som dom tolkar det), alternativt inte respekterar hur jävla svårt dom faktiskt har det (och ignorerar att det enda som sägs är att dom inte har det så svårt för att dom är just män + att könsroller osv skadar män också)

+ att de känner sig väl inte direkt "hotade", tror inte män är rädda för att bli nedslagna av arga feminister på gatan direkt, det är mer att kvinnor som grupp ska inse att vi inte finns till enbart för männens skull och det är ju faktiskt lite obekvämt


   
SvaraCitera

Exodus: Killar som känner sig hotade av feminismen ...vad beror det på?

Någon källa på det? Jag känner ingen kille som känner sig hotad av feminister. För övrigt gillar jag inte femminister. Utan jag är nog för total jämnlikhet UTAN massa jävla femministsnack. Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vikingen:

Någon källa på det? Jag känner ingen kille som känner sig hotad av feminister. För övrigt gillar jag inte femminister. Utan jag är nog för total jämnlikhet UTAN massa jävla femministsnack. Tumme ned

Vadå källa? Finns väl mängder av killar som ser feminism som ett hot. Klart de inte vågar uttrycka sig om det irl eftersom det inte skulle vara populärt bland tjejer men på internet är det massa sånt.


   
SvaraCitera

Det är loosers som är missnöjda med sitt liv och bara orkar med sig själva för att dom inte ser sig som bottnen på näringskedjan (kvinnan är bottnen i deras ögon). 


   
SvaraCitera

Exodus: Vadå källa? Finns väl mängder av killar som ser feminism som ett hot. Klart de inte vågar uttrycka sig om det irl eftersom det inte skulle vara populärt bland tjejer men på internet är det massa sånt.

Jag tyckte bara att uttrycket "hot" lät lite väl överdrivet. Skulle personligen hellre föredra att säga att väldigt många killar är "kritiska" till vad många femminister står för. Det fanns en femministgrupp som hette "Lesbisk Front" för många år sedan och det var väl en gruppering som var allmänt avskydd bland dåtidens män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
Det är loosers som är missnöjda med sitt liv och bara orkar med sig själva för att dom inte ser sig som bottnen på näringskedjan (kvinnan är bottnen i deras ögon). 

Är ju samma sak med manshatare som kallar sig själva feminister egentligen.


   
SvaraCitera
Jamesy

Generalisering är aldrig nyttig. 


   
SvaraCitera

Exodus:

Är ju samma sak med manshatare som kallar sig själva feminister egentligen.

Nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jamesy:
Generalisering är aldrig nyttig. 

jo, det är en viktig mekanism för människans överlevnad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Nej. 

Jo det är det absolut. 


   
SvaraCitera
Jamesy

Exodus:

jo, det är en viktig mekanism för människans överlevnad. 

Nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att feminismen förminskar deras livsutrymme och bevakar kvinnors intressen. 

Ska nästa tråd handla om hur judarna kände sig förtryckta av nazisterna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
För att feminismen förminskar deras livsutrymme och bevakar kvinnors intressen. 

Ska nästa tråd handla om hur judarna kände sig förtryckta av nazisterna?

Nej jag förstår inte hur du kan jämföra förtryck mot judar och feminism. 


   
SvaraCitera