Aviseringar
Rensa alla

Kille 19år, Bröstcancer????


Ämnesstartare

Hejsan alla experter!

Mitt problem är att jag har en massa små klumpar vid brösten, typ som bollar? vette fan hur man ska förklara det. Kan det vara fettklumpar?(Om nu sånt existerar) Det är inte alls svårt att klämma på dom, behöver bara pekfingret och tummen. Dom går inte heller sönder vid högt tryck, känns som att trycka på en jätte hård gummiboll.

Vid bröstcancer säger man oftast " en knöl " men alltså..... Hur vanligt är det att en 19årig kille har bröstcancer? Jag är inte ett dugg överviktigt, min hälsa är bra eftersom jag idrottar en hel del. Min släkt har aldrig haft bröstcancer, vad jag vet.


   
Citera
smisk

Gå till farbror doktorn om du är orolig!

Viin:

Hejsan alla experter!

^
false


   
SvaraCitera

Om den sitter precis i bröstvårtan kan det vara en minimal bröstkörtel eller liknande. Killar kan i vissa fall utveckla såna. Om det är i en annan del av bröstet gissar jag på en cysta eller liknande. Det bästa sättet att få reda på vad det är är ju dock att uppsöka läkare.

Har aldrig hört talas om en man under 65 bast som fått bröstcancer.


   
SvaraCitera

Kan killar få bröstcancer?? [surprised]


   
SvaraCitera

sötnos:

Kan killar få bröstcancer??

ja, men det är inte så vanligt


   
SvaraCitera

läskigt


   
SvaraCitera

Runt 5% av de personer som insjuknar i bröstcancer är under 40, och 0,8% är män. Det är med andra ord rätt liten risk att du är drabbad av det. Undrar du vad det rör sig om borde du träffa en läkare.


   
SvaraCitera

Jag gissar på en svullen lymfkörtel. Det kommer och går hos mig med, har varit hos doktor 2 ggr (då jag är hypokondriker) men det är chill.

Men som alla andra säger, gå till läkare om du är orolig!


   
SvaraCitera
oktan

för mkt idrott.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Öh, det är nog bara gynekomasti.


   
SvaraCitera

aids


   
SvaraCitera