Aviseringar
Rensa alla

Kille med drömmar! I need you <-- for some advice!


Ämnesstartare

Hey, kanske ni är trötta på sånna här trådar men va gör de om de kan hjälpa en medmänniska i hans stora kärlekskval.

Va fan ska jag ta mig till.. Gillar en tjej som jag pratat med kanske 3 gånger på ett år cirkussss:)!

De som tror att jag bara inbillar mig osv bara för att jag inte känner henne dvs, kan i.o.m. detta inte gilla henne, kan sluta läsa här.

Går 2an på gymnasiet, o utbytte ett par ord med henne precis innan höstlovet irl tsm med hennes kompis jag känner lite. Satt la där i typ 30 minuter och dom kunde inte gått fortare! Sen skrev ja till henne på facebook o de kändes fett awkward...:(. Vi känner inte varrandra o ja bara skrev på facebook helt random..! Men ja gjorde mig lite rolig o bröt isen lite i början men jag flippa ur o kom inte på ngt o säga efter ett tag. Hon frågade lite o så iofs o skrev glatt har jag för mig:). Men jag skyllde på att jag va tvungen o dra efter ett tag.

Sen blev de lov o de har inte blivit något mer snack sen dess. Båda skulle bort o så..:(! Tänkte att om hon va intresserad kanske hon skulle skriva tbx o så.

Ahja hon kanske är lika nervös som mig, man vet ju aldrig. Har utbytt lite blickar o så i typ 1 år, när vi ser varandra iaf, o går i motsatt håll, o när planeterna står i rätt position, o när grisar flyger.. Ne, men de har hänt o jag har t.o.m. kanske fått ett leende tbx:O!

Så, va ska jag göra? Jag vågar satsa på detta asså! Är heller inte helt socialt handikappad o flickor brukar vara intresserade av mig..

Hur som helst vill jag få lite stöttning och råd i hur jag ska gå vidare eller inte gå vidare med detta![cheers]

/Fred.


   
Citera

Umpa Y:

Fred

Peace!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det lugnt i början, hälsa i korridoren och sånt. Sen försöker du börja med längre konversationer och sånt, så ofta du kan. Sen får du hoppas på det bästa, allt hänger på hennes åsikter om dig.
Lycka till![cheers]


   
SvaraCitera

Skriv till hon mer.


   
SvaraCitera

Ett vinnande koncept:

Starsky:

Ta det lugnt i början, hälsa i korridoren och sånt.

Starsky:

Sen får du hoppas på det bästa, allt hänger på hennes åsikter om dig.


   
SvaraCitera

Kör denna på henne, sen improviserar du..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starsky:

Ta det lugnt i början, hälsa i korridoren och sånt. Sen försöker du börja med längre konversationer och sånt, så ofta du kan. Sen får du hoppas på det bästa, allt hänger på hennes åsikter om dig.
Lycka till![cheers]

Låter bra:), men stor skola o ser inte varrandra så ofta:/.

Macktorsken:

Skriv till hon mer.

Kanske:), om de inte sabbar mer än va de hjälper i facebookchatten. Känns lite påträngt.

JoElite:

Kör denna på henne, sen improviserar du..

hehe orkar inte fatta, det är sent:>!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Ta steget, palla ta det lugn när ni redan gått ett år tillsammans utan att något har hänt. Jag menar, ni har bara 1,5 år kvar ungefär.

Fast samtidigt, har alltid tyckt att folk från klassen/skolan har varit förbjudet område. Slutar aldrig bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Ta steget, palla ta det lugn..

Nej, nej, nej!! Det här handlar om EN chans, dumt att satsa allt på ett kort. Blir du för påträngande är risken stor att hon drar sig ur ( Jag vet själv hur "fel" det låter..).
Och: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=284375
Mycket användbar[y]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Starsky:

Nej, nej, nej!! Det här handlar om EN chans, dumt att satsa allt på ett kort. Blir du för påträngande är risken stor att hon drar sig ur

Om man håller på att velar hinner någon annan före. Nu menar jag inte att man ska gå fram och säga "Tjena gullet, ska vi knulla?", men att börja med att hälsa i korridoren känns lite... ynkligt. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom Umpa just nu är "the new guy", så är det bäst att först få fram en stabil kompisrelation. Om någon annan hinner före, så skulle den personen antagligen varit förstavalet, även om han kände henne bättre. Och när han väl fått fram den stabila kompisrelationen lär han märka om någon annan också försöker få henne på fall, och kan lägga in sin stöt.
Men, som sagt, allt handlar om vad hon tycker, och därför är det viktigaste att "locka fram" så många känslor som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prata med henne på fb lär känna henne mer , ta mod och prata med henne i skolan när du får läge , lättare sagt än gjort jag vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Ta steget, palla ta det lugn när ni redan gått ett år tillsammans utan att något har hänt. Jag menar, ni har bara 1,5 år kvar ungefär.

Fast samtidigt, har alltid tyckt att folk från klassen/skolan har varit förbjudet område. Slutar aldrig bra.

Sant:)! Och ja, jag har insett det, alltså påbörjade jag nånting men jag gick inte helt ut och vet inte vart fan jag står atm.

Kviq:

Om man håller på att velar hinner någon annan före. Nu menar jag inte att man ska gå fram och säga "Tjena gullet, ska vi knulla?", men att börja med att hälsa i korridoren känns lite... ynkligt. [rolleyes]

Ynkligt kanske, men spelar det någon roll egentligen såvida hon har något intresse.

Starsky:

Om någon annan hinner före, så skulle den personen antagligen varit förstavalet, även om han kände henne bättre. Och när han väl fått fram den stabila kompisrelationen lär han märka om någon annan också försöker få henne på fall, och kan lägga in sin stöt.

Haha tro mig, de finns sjukt mycket konkurrens, vet en kille som verkligen är framåt på hennes front men jag bedömer han som en förlorare för tillfället:P. Jag e rätt van vid att tjejer intresserar sig för mig och jag tyckte mig se en viss gnista, vid flera tillfällen. Men jag e en tolkare och ältare så jag blir inte klok på det.

Problemet är att vi inte e relaterade till varandra på något sätt mer än skolan..

curiousgirl:

prata med henne på fb lär känna henne mer , ta mod och prata med henne i skolan när du får läge , lättare sagt än gjort jag vet

Jag är mycket bättre irl i en grupp än vad jag är på tu man hand, på facebook får jag blackouts. Men jag ska försöka när läge finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså alla har sin egen taktik för att ''ragga'' upp brudar, Men alla måste börja någonstans , börja snacka med henne lite grann , kolla upp hennes intressen , försök och hitta likheter , kirra hennes mobilnummer/msn , snacka med henne , då blir både du och hon säkrare på vad ni vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Umpa Y:

Jag är mycket bättre irl i en grupp än vad jag är på tu man hand, på facebook får jag blackouts. Men jag ska försöka när läge finns.

Då är det bara att försöka styra upp nåt så ni kan träffas [blush][love]


   
SvaraCitera