Aviseringar
Rensa alla

Killen som tar steget?


Ämnesstartare

Hur vanligt är det att det är killen som tar steget, dvs att det alltid är vi som frågar ut på dejt, berättar vad vi känner först, är öppnast, medans tjejen inte vågar säga något förens efter?

Jag blir lite osäker på vad tjejen tycker. Jag känner mig klängig, jag blir osäker när jag märker att tjejen jag gillar aldrig ringer, försöker ta kontakt, utan lämnar det åt mig. Men varje gång jag försöker så är hon jättetrevligt, ringer jag så kan vi prata i timmar, frågar jag om hon vill träffas bara jag och hon så säger hon gärna, och sen har hon även sagt att hon börjar få känslor för mig, efter att jag sa att jag började få känslor för henne för någon vecka sedan.. Men varför måste ni tjejer vara så svåra? ^^


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker du ska ta ut henne på en dejt. Hon vet ju redan att du har känslor för henne, så hon undrar säkert varför du inte frågat ut henne redan eftersom du redan "avslöjat" dig för henne så att säga. Hon kommer tycka det är skönt att du tar första steget.
Var inte alltför klängig, tjejer brukar ställa snälla killar i kompisfacket just för att de alltid är tillgängliga.
Gå inte på bio på första dejten (det kan ni göra lite längre in i förhållandet), dra på någon fysisk aktivitet, typ klättring (inomhus alltså [crazy]) hon kommer att förknippa nya upplevelser och glädje med dig.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har träffat en kille men han vågar inte ta första steget ska jag gör det då ?


   
SvaraCitera

Herregudärki:

Hur vanligt är det att det är killen som tar steget,

så har det ALLTID varit för mig [smile] ibland är det jobbigt som fan! jag hade en tjej förut som var väldigt blyg i början, men vafan, jag ville ju ha henne så det var värt allt! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min nuvarande säger att jag var den svåraste att fånga som han någonsin varit med om. Jag ser det såhär: det ska inte vara lätt. Den som ger upp vill inte ha mig tillräckligt mycket. Den som kämpar får mig tillslut.

Jag tycker inte att du ska ge upp.. [bigcheers]


   
SvaraCitera

Herregudärki:

Men varför måste ni tjejer vara så svåra?

Erbjud henne chansen att få ta lite initiativ då? Säg till henne att om hon vill göra någonting någon gång, när som helst så är det bara att säga det eller ringa/sms:a dig? Puscha henne lite så tror jag att hon tar lite mer första-stegen.


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Men varför måste ni tjejer vara så svåra? ^^

Hon är rädd för att du inte ska tycka allt det där om hon säger först, utan lämnar det till dig för att inte "göra bort sig".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De tanker for mycket helt enkelt.


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Men varför måste ni tjejer vara så svåra?

Allting ligger i att vi är rädda för att bli sårade. Killar e lite kända för att ibland bara vilja ha sex och sen dra. Tjejer är oftare ute efter ett förhållande än vad killar är. För mig handlar det om min stolthet [crazy]. Hade man öppnat sig och verkligen sagt hur man kände från början, hade man kanske skrämt iväg killen för fort. Vi vet att ni inte gillar "klängiga" tjejer. Däremot tycker jag att man som tjej lika bra kan ta kontakt ibland och fråga om man kan ses. Men rädslan att man inte vet vad den andra vill med en tar överhand, ofta därför många relationer som kunde ha blivit något bara runnit ut i sanden..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera