Aviseringar
Rensa alla

Killproblem&sådant trevligt.


Ämnesstartare

Hajh hajh!

Det är väl såhär det ligger till ~ har gått och börjat gilla en kille lite sådär smått härligt.
Problemet är väl så att jag inte riktigt vet hur han ser på det hela och det gör mig himla förvirrad...

Vi har träffats två&en halv gång och det har gått himla smidigt till båda gångerna. (Samt smsat varje dag i några månader)

Första gången var vi på Öppet Hus tillsammans eftersom vi båda börjar på gymnasiet till hösten. Vi gick runt där, skrattade och pratade om allt från himmel till jord (han är otroligt social av sig)

Andra gången så var vi och julklappshandlade. Vi halkade runt på Stockholms gator, gick halvt vilse och skrattade så mycket att knäna vek sig. Jag fick även en blomma (nu låter det som något megadundergulligt ~ mer var det väl att han hittade en blombukett i en sopkorg och gav den sedan till mig, haha)

Iallafall så har vi inte träffats på väldigt länge nu (förutom i tisdags då det vart en hastig kram på ett annat Öppet Hus). Det var planerat att vi skulle på bio nu ikväll, dock så fick han förhinder då en nära familjevän fick åka in till sjukhuset och han&hans pappa ville gärna besöka denne person.

Det känns även lite som att det alltid är jag som smsar först. Visst, konversationen flyter på vilket som men känns ju lite tråkigt att det alltid är jag som ska behöva börja för att det ska bli något av det.

Jag är hur som haver otroligt förvirrad ~ är han intresserad eller ej? Hur ser ni på det hela&har ni kanske några tips på saker man kan göra för att detta ska gå framår?
Är det en kompisrelation vi har eller är det något mer?


   
Citera

Återkommer med svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Återkommer med svar!

Man tackar och bockar!


   
SvaraCitera

Men ja det är han och ni måste kommunicera mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men ja det är han och ni måste kommunicera mer

På vilket sätt? Ringa, smsa, träffas?


   
SvaraCitera

ellenkarolina:

På vilket sätt? Ringa, smsa, träffas?

När ni träffas, rings och smsas. Känns bakvänt om känner att du behöver fråga andra. Fråga om ni är på g, vad han känner för dig el dyl. Lite fint sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

När ni träffas, rings och smsas. Känns bakvänt om känner att du behöver fråga andra. Fråga om ni är på g, vad han känner för dig el dyl. Lite fint sådär.

Hängde inte med på de två första meningarna, heh.
Hm, jah... Alltså, det känns lite att jag kan förstöra den ändå rätt så bra vänskapen vi lyckats få om jag frågar något sådant... Sedan när vi pratar/smsar (whatever) så är det väl mer på driv det hela ~ inte störtseriösa samtalsämnen och så vidare... Så det hela skulle nog bli rätt så stelt om jag frågade det, eller så skulle han ta det helt på driv och svara något som "Jomensåklart, vi ska ju gifta oss!"


   
SvaraCitera

ellenkarolina:

Alltså, det känns lite att jag kan förstöra den ändå rätt så bra vänskapen vi lyckats få om jag frågar något sådant... Sedan när vi pratar/smsar (whatever) så är det väl mer på driv det hela ~ inte störtseriösa samtalsämnen och så vidare... Så det hela skulle nog bli rätt så stelt om jag frågade det, eller så skulle han ta det helt på driv och svara något som "Jomensåklart, vi ska ju gifta oss!"

Mm förstår. Du kan väl försöka få in samtalet på en mer seriös nivå och sedan glida över till det, kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mm förstår. Du kan väl försöka få in samtalet på en mer seriös nivå och sedan glida över till det, kanske.

Hm, jah... Är väl inge vidare bra på det bara, antar jag...
Får försöka med det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...även fast jag inte riktigt vet om jag skulle våga det..


   
SvaraCitera

Hur ska vi kunna veta om du inte ens vet själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Hur ska vi kunna veta om du inte ens vet själv?

Nej, det är ju givet! Tänkte mer om ni kunde ge tips på hur ni skulle ha gjort i min situation. Om det kanske finns 'tecken' man kan leta efter för att se om han är intresserad eller ej?


   
SvaraCitera

ellenkarolina:

är han intresserad eller ej?

Kan vara som så att han är lite osäker och rädd sådär, om du vill kan du försöka närma dig honom och ge en kindpuss nästa gång ni ses, detta kanske får han att ta nästa steg osv! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Kan vara som så att han är lite osäker och rädd sådär, om du vill kan du försöka närma dig honom och ge en kindpuss nästa gång ni ses, detta kanske får han att ta nästa steg osv!

Hm, jaaaahdu, kanske vore något!
Problem nummer två är väl då att de senaste två gångerna vi skulle ha träffats så har han fått förhinder ~ och känner därför inte riktigt för att dra ihop något så vi kan ses, skulle vart trevligt om han tog initiativet och ville ses!


   
SvaraCitera

ellenkarolina:

skulle vart trevligt om han tog initiativet och ville ses!

Aa, håll tummarna då......... [party]


   
SvaraCitera