Aviseringar
Rensa alla

Kina - Shanghai --> Peking. Tips!


Ämnesstartare

AlphaMale:

av usel kvalite.

Märkte det när jag köpte en Ipod Nano för 50 spänn [bigsmile] Vilket skit! I övrigt var jag nöjd med alla inköp. Tipsen hjälpte!

uppenbar:

De mörkröda och mörkblå har ett rykte om sig om att de gärna blåser passagerarna, något som jag kan intyga.

Vi klarade oss bra även i taxibilar med de färgerna.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Märkte det när jag köpte en Ipod Nano för 50 spänn

lulz 😀

Hur var det annars då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hur var det annars då?

Jodå! Shanghai var riktigt nice om man var ute efter att se på fina byggnader, festa och shoppa. Dock blev jag ganska mätt på Shanghai redan efter 4-5 dagar. Så vi stack till Peking och var allmänt kulturella och såg alla sevärdigheter. Vandrade 10km på muren där den i stort sett var i originalskick. En riktig upplevelse om man bortser från de lokala bönderna som följde efter en bra bit "Bajj såmmting I gå håme, thank ju verry mushh!"

Att åka taxi i Shanghai och buss ute på vischan var verkligen en upplevelse. Trafikregler? Inte det minsta! Vi höll på att missa nattåget tillbaka till Shanghai tack vare en trafikolycka där folk bråkade om vem som skulle köra först var det största problemet [crazy]

Ta en kik på mitt album om du vill! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jodå!

Låter nice! 😀
Funderar på att åka dit någon gång.

Ska checka in bilderna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Låter nice! 😀
Funderar på att åka dit någon gång.

Det tycker jag absolut att du ska. Jag funderar på att dra dit till jul igen och hälsa på min kinesiska kompis. Finnair har billiga biljetter då igen.

Och du får vara beredd att ställa upp på bilder! Vi ställde säkert upp på 30+ bilder med kinesiska barn vars föräldrar ville ha en bild på de med oss [bigsmile]


   
SvaraCitera

Chryseus:

Dock blev jag ganska mätt på Shanghai redan efter 4-5 dagar. Så vi stack till Peking och var allmänt kulturella och såg alla sevärdigheter

Bah, det är ju Peking man blir trött på efter bara några dagar! Shanghai har hur mycket som helst man kan uppleva. (Öh, jag är något partisk eftersom Shanghai är "min" stad och Peking bara är sevärdheter-deluxe typ).

Chryseus:

mitt album

Ska kolla [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera