Aviseringar
Rensa alla

Kineserna har förstört hela 2020


Ämnesstartare

Tjingtjongkines: Jo

Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjingtjongkines: Jo

Sover

Tjingtjongkines: Nej, det är inte ens i närheten av att jämföra. Creutzfeldts-Jakobs sjukdom smittar heller inte mellan människa till människa. Hade bara Kina drabbats av sin vidriga djurhållning så hade det varit en bättre jämförelse.

Jo det är det, och faktum är att människor drabbades - så jag frågar dig återigen - vilket lands befolkning ska hållas ansvarig? Erkänn bara att du inte kan svara på det och att ditt kina-trams som hela den här tråden handlar om inte håller på det sätt du försöker få det tillBlink

Tjingtjongkines: Och varför finns det inte tillräckligt med resurser? Jo, för att vi redan har en sjukvård som går på knäna och att våra makthavare prioriterat skattepengar på helt fel saker. Massinvandring från tredje världen, genusflumprojekt och allehanda bidrag till religiösa föreningar. Samt att man med en dåres envishet upprepade att "det är extremt liten risk att det kommer till Europa" sen hette det "det är extremt liten risk att det kommer till Sverige", sen hette det "det kan hända att vi får enstaka fall" och först nu när skiten träffat fläkten så har man insett att det blir en storskalig epidemi, men inte ens då tar man till proportionerliga åtgärder.

Är du medveten om att sverige inte är det enda land som inte kan masstesta? Faktum är att det bara är sydkorea och tyskland som masstestat hittills vad jag vet. Kanske något mer land jag missat, men i dom flesta länder finns inte resurser för att masstesta. Norge exempelvis med sin rikedom masstestar inte, det står till och med att läsa på deras informationssida att man tror att mörkertalet är stort. Varför tror du att scenariot där färre smittas över lång tid är bättre än att alla smittas på väldigt kort tid? För att länders sjukvård ska kunna klara av belastningen utan att börja behöva bestämma vilka som ska få kritisk vård och vilka som ska bli utan. Detta är inget unikt för sverige. Informera dig själv lite, kolla lite fakta. Börja här:

Tjingtjongkines: Ja, men nu måste man ju stanna hemma längre än nödvändigt. Tills man är helt symptomfri och det kan ta upp till 14 dagar, om inte mer.

Fy fan vad dumt. Bättre att skita i det o bara smitta alla, för det är omöjligt att en bråkdel av ett år klara sig på 80% och kanske en bråkdel på 60% av sin lön!!11111

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Jo det är det, och faktum är att människor drabbades - så jag frågar dig återigen - vilket lands befolkning ska hållas ansvarig? Erkänn bara att du inte kan svara på det och att ditt kina-trams som hela den här tråden handlar om inte håller på det sätt du försöker få det till

Erkänn bara att du inte har någon ordentlig jämförelse som kan likställas med corona och att du inte har några ordentliga argument. Antar att du inte tycker WWII eller förintelsen var tyskarnas fel heller.

Storchen84: För att länders sjukvård ska kunna klara av belastningen utan att börja behöva bestämma vilka som ska få kritisk vård och vilka som ska bli utan

Fast det är ju precis det som sker nu. Eller kommer att ske inom kort. Dock kommer inte Sveriges sjukvård klara av det oavsett. Vi klarar ju inte ens av en vanlig vecka utan en pågående pandemi.

Storchen84: Fy fan vad dumt. Bättre att skita i det o bara smitta alla, för det är omöjligt att en bråkdel av ett år klara sig på 80% och kanske en bråkdel på 60% av sin lön!!11111

Newsflash: Man smittar inte efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjingtjongkines: Erkänn bara att du inte har någon ordentlig jämförelse som kan likställas med corona och att du inte har några ordentliga argument.

Jo, galna kosjukan som vi i väst bär ansvaret för pga vi ville ha vårat nötkött till så lågt pris som möjligt. Svara på frågan - vem eller vilka ska hållas ansvarig för det?

Tjingtjongkines: Antar att du inte tycker WWII eller förintelsen var tyskarnas fel heller.

Fast saken är att du har hela tiden skyllt på kinas invånare, som att dom skulle betala. Det jag försökt få dig att fatta som verkar fortsätta falla på döva öron är att ska du beskylla ett land för något så beskyller du staten, inte dess invånare.

Och fö. så nej, kina ska inte betala för corona. Shit happens. Om vi nu utgår ifrån att kina ändå får göra det så kommer det att påverka hela västvärlden, då det mesta i västvärlden är beroende av att iafl något i en produkt kommer från kina, speciellt när det gäller teknologi och bilar. Och således skulle kommuniststaten kina bara skratta och se till att det var väst som fick betala för detta ändåSover

Tjingtjongkines: Fast det är ju precis det som sker nu. Eller kommer att ske inom kort.

Vadå för något?

Tjingtjongkines: Dock kommer inte Sveriges sjukvård klara av det oavsett. Vi klarar ju inte ens av en vanlig vecka utan en pågående pandemi.

Det var ju synd att du tycker så. Men då kan du ju se till o hålla dig hemma om det är vad du trorTumme upp

Tjingtjongkines: Newsflash: Man smittar inte efter ett tag.

Vad har detta ens med något att göra?Skeptisk

Förresten, här har du lite kul fakta: För 9 dagar sedan kom mitt paket jag beställde från kinaCool

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Jo, galna kosjukan som vi i väst bär ansvaret för pga vi ville ha vårat nötkött till så lågt pris som möjligt. Svara på frågan - vem eller vilka ska hållas ansvarig för det?

Kan fortfarande inte jämföras med Corona.

Storchen84: Fast saken är att du har hela tiden skyllt på kinas invånare, som att dom skulle betala. Det jag försökt få dig att fatta som verkar fortsätta falla på döva öron är att ska du beskylla ett land för något så beskyller du staten, inte dess invånare.

Staten tvingar inte invånarna att äta allt möjligt skit. Staten tvingar inte invånarna att behandla djur barbariskt.

Här är en video på hur de plågar ihjäl de stackars djuren. Varning för känsliga.

Detta görs av fri vilja. Staten tvingar inte dem. Men staten förbjuder inte detta djurplågeri heller så de bär minst lika mycket skuld.

Storchen84: Och fö. så nej, kina ska inte betala för corona. Shit happens. Om vi nu utgår ifrån att kina ändå får göra det så kommer det att påverka hela västvärlden, då det mesta i västvärlden är beroende av att iafl något i en produkt kommer från kina, speciellt när det gäller teknologi och bilar. Och således skulle kommuniststaten kina bara skratta och se till att det var väst som fick betala för detta ändå

Då får man helt enkelt sätta Kina under tvångsförvaltning i ett par hundra år eller så. Tills de visat att de klarar av att styra ett land.

Storchen84: Vadå för något?

Socialstyrelsen gör upp riktlinjer för vilka som ska få vård och vilka som ska bli utan.

Storchen84: Det var ju synd att du tycker så. Men då kan du ju se till o hålla dig hemma om det är vad du tror

Det är inget jag tycker eller tror. Det är ett faktum. Något du också hade vetat ifall du bemödat dig att läsa en endaste nyhetsartikel under de senaste 10 åren.

Storchen84: Vad har detta ens med något att göra?Skeptisk

Du som sa att att man skulle smitta ner alla om man inte höll sig hemma fram tills man inte visade symptom längre.

Storchen84: Förresten, här har du lite kul fakta: För 9 dagar sedan kom mitt paket jag beställde från kina

Spännande. Ska bara hämta min lilla röda anteckningsbok och skriva ner det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjingtjongkines: Kan fortfarande inte jämföras med Corona.

Ser du väl att det kan, annars hade jag ju inte gjort detGlad

Tjingtjongkines: Staten tvingar inte invånarna att äta allt möjligt skit. Staten tvingar inte invånarna att behandla djur barbariskt.

Här är en video på hur de plågar ihjäl de stackars djuren. Varning för känsliga.

Detta görs av fri vilja. Staten tvingar inte dem. Men staten förbjuder inte detta djurplågeri heller så de bär minst lika mycket skuld.

Staten tvingade ingen till några besparingar när galna ko-sjukan bröt ut. Det var ingen som gick på knäna så att man behövde snåla så galna kosjukan uppstod.

Och vill du prata djurplågeri så... Förbud hjälper inte. Det finns artiklar på artiklar, videoklipp på videoklipp att hur många bestämmelser och lagar det än finns så plågas slaktdjur lite överallt i europa - inklusive sverige. Lagar om utrymmen följs inte. Lagar om slakt, kötthållning... Människor är som människor är, förbud eller ej. Spelar ingen roll om det handlar om asiater eller européer. Försök inte ensSover

Tjingtjongkines: Socialstyrelsen gör upp riktlinjer för vilka som ska få vård och vilka som ska bli utan.

Det är ju det vi ska slippa - och därför är det bättre med en långvarig epidemi än plötslig och kort - och jag gissar på att man påpekat detta gång på gång just för att folk är rädda för att detta ska bli långt och utdraget - men man försöker få folk att förstå att det är det som är det bästa.

Tjingtjongkines: Det är min åsikt men jag tror bestämt att min åsikt = fakta

Jag vetBlink

Tjingtjongkines: Du som sa att att man skulle smitta ner alla om man inte höll sig hemma fram tills man inte visade symptom längre.

Ja? Det ska man ju. Men dom flesta är för upptagna med att tänka på sig själv och sina kronor så det är klart att detta oftast inte sker.

Tjingtjongkines: Spännande. Ska bara hämta min lilla röda anteckningsbok och skriva ner det.

xD

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Ser du väl att det kan, annars hade jag ju inte gjort det

Men det är för att du är dum i huvudet.

Storchen84: Staten tvingade ingen till några besparingar när galna ko-sjukan bröt ut. Det var ingen som gick på knäna så att man behövde snåla så galna kosjukan uppstod.

Återigen. Galna kosjukan hade inte lika stora effekter på samhället.

Storchen84: Och vill du prata djurplågeri så... Förbud hjälper inte. Det finns artiklar på artiklar, videoklipp på videoklipp att hur många bestämmelser och lagar det än finns så plågas slaktdjur lite överallt i europa - inklusive sverige. Lagar om utrymmen följs inte. Lagar om slakt, kötthållning... Människor är som människor är, förbud eller ej. Spelar ingen roll om det handlar om asiater eller européer. Försök inte ens

Hur många européer flår slaktdjur levande etc? Även om Västs djurhållning inte är perfekt så är den inte i närheten av att jämföras med kinesernas.

Storchen84: Det är ju det vi ska slippa - och därför är det bättre med en långvarig epidemi än plötslig och kort - och jag gissar på att man påpekat detta gång på gång just för att folk är rädda för att detta ska bli långt och utdraget - men man försöker få folk att förstå att det är det som är det bästa.

Ja. myndigheterna vill att så många svenskar som möjligt ska dö.

Storchen84: Jag är en idiot.

Jo. tack. Har märkt det.

Storchen84: Ja? Det ska man ju. Men dom flesta är för upptagna med att tänka på sig själv och sina kronor så det är klart att detta oftast inte sker.

Därav att jag påpekade att man inte smittar längre efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjingtjongkines: Jo. tack. Har märkt det.

Det där är inte okej. Kan du inte diskutera med folk utan att ta till personangrepp kan du låta bli att diskutera överhuvudtaget. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Det där är inte okej. Kan du inte diskutera med folk utan att ta till personangrepp kan du låta bli att diskutera överhuvudtaget. 

Uttrycker man sig idiotiskt får man räkna med att bli kallad för idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjingtjongkines:

Uttrycker man sig idiotiskt får man räkna med att bli kallad för idiot.

Uttrycker du dig nedsättande får du räkna med varning och ev låsning/bann från ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Uttrycker du dig nedsättande får du räkna med varning och ev låsning/bann från ungdomar.se

Ojojoj. Verkar det som att jag bryr mig?

Pajas.

P.S. Du är också en idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte svara trots låsning men... det var för mycket "du är dum/idiot" att besvaraLedsen

Hur ska jag nu fördriva tidenLedsen

Hjärta


   
SvaraCitera

Äsch, han har bara för mycket tid över och vet inte hur han ska fördriva det. Ingenting att diskuteras om.
Att diskutera med någon som inte kan lyssna in på andra folk är bara slöseri med tid.


   
SvaraCitera

Jag hatar verkligen inte kineser!!! Hela världen har drabbats och då är det väl ändå inte läge att hålla på och peka finger. Usch vilken trist kommentar.


   
SvaraCitera

Har fått höra att Kina öppnat marknaden igen och folk där inte slutat äta fladdermöss och ormar som gjorde att viruset fick sin spridning. Kineser är så dumma, vilka idioter.


   
SvaraCitera