Aviseringar
Rensa alla

Kingdom Hearts


Ämnesstartare

Jag orkar inte leta runt i forumet om det redan finns en tråd om Kingdom Hearts, så skapar en ny.
Nån som spelat? Vad tycker ni? Själv älskar jag det [bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Kanske spelat när jag var liten, tror min morsas dåvarande pojkväns son hade det. [blush]

Vad gör man? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett utav de bästa spel-serier som gjorts, med undantag av Zelda och Final Fantasy


   
SvaraCitera

Powerslave:

Nån som spelat? Vad tycker ni? Själv älskar jag det

Vad gör man i spelet och vad går det ut på?


   
SvaraCitera

Har haft spelet i typ 2-3 år nu och aldrig fattat varken storyn lr vitsen med spelet..!? [shake] har hört att det ska vara bland dom bästa spelen som gjorts men aså...vad är de roliga ? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Vad gör man i spelet och vad går det ut på?

Man är en snubbe som heter Sora som åker runt tillsammans med Kalle Anka och Långben i olika Disneyvärldar. Svårt att förklara, men galet kul är det. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vargarnas_Konung:

Det är ett utav de bästa spel-serier som gjorts, med undantag av Zelda och Final Fantasy

Aldrig kommit över nåt Final Fantasy. Skulle vilja ha VII och VIII men det är ju till PS1 så det säljs inte >.<' Bara på nätet men det kostar ju en del...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spelade det när jag var liten, minns att det var svårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Powerslave:

Man är en snubbe som heter Sora som åker runt tillsammans med Kalle Anka och Långben i olika Disneyvärldar.

Måste ju säga att det låter skrämmande kul. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Powerslave:

Jag orkar inte leta runt i forumet om det redan finns en tråd om Kingdom Hearts, så skapar en ny.
Nån som spelat? Vad tycker ni? Själv älskar jag det [bigsmile]

Coolt spel. Sephiroth var svår.


   
SvaraCitera

Powerslave:

Aldrig kommit över nåt Final Fantasy. Skulle vilja ha VII och VIII men det är ju till PS1 så det säljs inte >.<' Bara på nätet men det kostar ju en del...

Båda två finns portade till PC så det är bara att ladda ner med DC eller via torrents. Om du vid förmodan inte skulle hitta dem heller så finns det PSX-roms också att ladda ner som du kan använda via en Playstation-emulator på datorn 🙂


   
SvaraCitera

Powerslave:

Man är en snubbe som heter Sora som åker runt tillsammans med Kalle Anka och Långben i olika Disneyvärldar. Svårt att förklara, men galet kul är det.

Vilka Disney-världar? kan du nämna några?
Hur slåss man btw?


   
SvaraCitera

En av mina favoritspel. [love]


   
SvaraCitera

Link:

Vilka Disney-världar? kan du nämna några?
Hur slåss man btw?

Man börjar som karaktären Sora, på ön Destiny Island.
Han bor där med sina bästa vänner Riku och Kairi.
Även några andra karaktärer bor på ön,
men dom har inte mycket med handlingen att göra.
De har ingen aning om hur de hamnade på ön, och drömmer om att komma därifrån och utforska andra världar!
En kväll så har Sora en dröm om att The Heartless, som de kallas, anfaller ön och Riku och Kairi "uppslukas" av mörkret.

Samtidigt i en annan värld märker Trollkarlen Kalle (Anka) och knekten Långben att deras kung Musse (Pigg) är försvunnen, och har lämnat ett brev om att de måste hitta "den utvalde", så de ger sig iväg för att söka efter denne.

Efter du vaknat upp ur Soras dröm så är du plötsligt i en gränd i en värld som kallas Traverse Town.
Efter ett tag så träffar du Kalle och Långben och de kommer fram till att du, Sora, är den utvalde.

Sen ska du kämpa dig igenom många härliga, vackra Disney-världar.

Och för att ge svar på dina frågor så är världarna följande;

Destiny Island - Ön spelet startar på. Har inget med Disney att göra.
Traverse Town - En samlings värld för många olika karaktärer.
Denna värld är som ditt "hem", här finns mycket saker att utforska och du hamnar alltid tillbaka här genom resans gång.
Wonderland - Alice i Underlandets värld. Smilkatten är skön! 🙂
Olympus Coliseum - Herkules värld. Här utkämpar du nästan endast turneringar!
Deep Jungle - Tarzans värld. Hatar stället.
Agrabah - Aladdins värld. Gillar grottan! 🙂
Monstro - Pinocchios värld. Valen Monstro flyger runt i rymden och sväljer ditt skepp. Tråkig värld.
Atlantica - Ariels värld. Hyfsad.
Halloween Town - Baserad på "The Nightmare Before Christmas" Min favorit! Finns ingen annan värld med härligare story, stämning och känsla! Helt underbar!
Never Land - Peter Pans värld. Även den mycket rolig!
Hollow Bastion - Skönheten och Odjurets värld. Men även annat försiggår i den världen.
End of the World - Ja. Inte mycket att säga. Titeln talar väl för sig själv.
Sen har du även 100 Acre Wood - Nalle Puh's värld. Helt underbar! Denna världen är inget måste, utan den boken hittar du i Traverse Town, uppe i Trollkarlen Merlins torn.

Det var alla världar tror jag. Spoiler! :<

Det är ett "hack 'n slash-system" på spelet, en likhet med World of Warcraft kan man säga, men en tredje-persons-vinkel kamera.

Hoppas jag inte förstörde för mycket för dig!

Oh btw, det finns även "Kingdom Hearts 2", om du gillar den första, prova detta med! 🙂


   
SvaraCitera

Sjukt bra spel, verkligen. Frän blandning av två genrer och två universum, jäkligt mycket fantasi och fin blandning av klassiska magiska sagor och japansk estetik.

Lite vinklat så att även yngre spelare ska kunna njuta av det, men storyn är verkligen gripande. Började nog nästan gråta en liten skvätt vid slutet tror jag [blush]


   
SvaraCitera