Aviseringar
Rensa alla

Kinsey-skalan - Dina sexuella tendenser (test)


Ämnesstartare

loquor:

Varför är du tacksam över det?

Vill inte vara homosexuell eller ha såna tankar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Numbero 0


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Vill inte vara homosexuell eller ha såna tankar 

Varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:

Varför inte?

Inte min grej 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta :

Inte min grej 

Ja, jag har förstått det, men jag undrar varför?


   
SvaraCitera
time
 time

loquor: 4. Predominantly homosexual, but more than incidentally heterosexual

Baserat på min historik stämmer detta inte men jag tyckte frågorna var lite snäva - till exempel finner jag kvinnor överlag mer estetiskt tilltalande än män och det känns som att det kunde ha påverkat mitt resultat, eftersom det var en av frågorna.

Jag har dock kommit fram till, på senare tid, att min egentliga "label" bör vara pansexuell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor: Men hur ser ni på sexualitet då?

Jag tänder inte på manskroppar, men det har inget med penisen att göra. Jag har sett snygga transor också som jag definitivt attraherats av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor: Personligen har jag svårt för att tro att vi föds med en sexuell läggning.

För mig känns det rätt självklart att det är medfött, särskilt med tanke på att vetenskapen vanligtvis backar upp det, samt att det inte låter troligt att folk skulle bli homosexuella eftersom homosexualitet går emot normen och så.

Vissa har växt upp i starkt anti-homosexuella familjer och miljöer, och ändå varit homosexuella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: Vissa har växt upp i starkt anti-homosexuella familjer och miljöer, och ändå varit homosexuella.

Absolut, dock tror jag inte att det behöver innebära att de föds med det. Jag tror snarare att sexualitet i sig är någonting som förändras övertid. Att man har generella tendenser tror jag absolut på - som att jag lutar mer åt heterosexualitet - men jag tror inte att det är något som jag fötts med utan snarare mina preferenser som utvecklats. Det är dock snarare en hypotes, jag har ingen koll på vetenskapen. Det här är bara vad mitt förnuft säger mig.


   
SvaraCitera
reben

0       


   
SvaraCitera
Draug

loquor: 0. Exclusively heterosexual

Alltid varit, kommer alltid att vara.


   
SvaraCitera
Exner

Ouppfostrad:
jag tänker mycket väl att sexualitet är flytande, men samtidigt så kan tron att sexualitet utvecklas efter miljö antyda på att sexualitet är ett val, vilket de katolska prästerna och wbc-bonnarna gärna går igång på.

Om sexualitet är flytande och påverkas av miljö, kan man "välja" sexualitet genom att utsätt sig för miljö som påverkar en åt ett visst håll.


   
SvaraCitera
färg

fick 2 och tycker det stämmer någorlunda

Z0dd:

Vissa har växt upp i starkt anti-homosexuella familjer och miljöer, och ändå varit homosexuella. 

skulle inte det kunna bero på upproriskhet och nyfikenhet


   
SvaraCitera

tkr en del frågor var rätt dåliga.
typ ngn om man inte ville delta i en orgie om samma kön som en sj deltog el ngt. tycker i det fallet att könen på de inblandade är sekundärt, jag vill inte delta i ngn orgie oavsett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

färg: skulle inte det kunna bero på upproriskhet och nyfikenhet

Tveksamt. Man kan inte ändra sexualitet hit och dit som man vill.

Men jag syftar på personer vars "upproriskhet och nyfikenhet" skulle resultera i misshandel eller värre.


   
SvaraCitera