Aviseringar
Rensa alla

Kiss prov och knark


Ämnesstartare

Om jag ska kolla mig för könssjukdomar, kan det då visa att man har knark i blodet? Eller letar dom bara efter eventuella könssjukdomar så det visar inget om knark? [chocked]


   
Citera
Ämnesetiketter

tror dom ser att du har knark i kisset också om du har det


   
SvaraCitera

tror inte att de kollar efter knark, men är inte säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror dom ser att du har knark i kisset också om du har det

Är du säker?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Är du säker?

sa ju att jag tror [crazy]


   
SvaraCitera

kollade upp det. de tester inte för droger och får inte heller göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

sa ju att jag tror [crazy]

Jaha, såg inte det [crazy]

iosib:

kollade upp det. de tester inte för droger och får inte heller göra det.

Tack! Jag tackar och bugar för svaret!


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Tack! Jag tackar och bugar för svaret!

min källa är dock flashback, men jag litar på nördarna där. [blush]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Om jag ska kolla mig för könssjukdomar, kan det då visa att man har knark i blodet?

ojdå, knark och oskyddad sex. värsta gangsta[no-no]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Om jag ska kolla mig för könssjukdomar, kan det då visa att man har knark i blodet? Eller letar dom bara efter eventuella könssjukdomar så det visar inget om knark?

Tror att det är två helt olika procedurer. Det låter enligt mig som att dem måste informera dig innan dem kollar ditt piss efter knark. Men jag är dock inte säker. Du kan ju alltid ringa din läkare och fråga, och även ifall dom skulle misstänka något så har dom väl tysnadsplikt? [confused]


   
SvaraCitera

Som sagt så får dom inte leta efter något annat än just könssjukdomar.


   
SvaraCitera

läkare etc har tystnadsplikt såvida det inte är brott som kan ge ex.antal års fängelse, typ som om dom skulle upptäcka att du har 80kilo amfetamin upptryckt i fittan under gynundersökning (?)


   
SvaraCitera

Arthur89:

såvida det inte är brott som kan ge ex.antal års fängelse

Eftersom ringa nakrotikabrott kan ge fängelse så kan det hända att läkare inte har tystnadsplikt i sådana fall. Vet dock inte hur mycket fängelse och vad som är läkarnas regler.
Ringa ger aldrig fängelse i praktiken, men kan göra det i teorin eftersom poliser vill ha rätten att göra husrannsakan och sånt även för ringa. Det får de inte om brottet inte kan ge fängelse.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tror dom ser att du har knark i kisset också om du har det

Jag var med om en bilolycka för några år sen, Några helger innan hade vi rökt rätt bra. Var skit nervös när jag kom till läkaren och och skulle ta blodprov, men han sa bara att allt såg bra ut och så fick jag gå hem


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Om jag ska kolla mig för könssjukdomar, kan det då visa att man har knark i blodet? Eller letar dom bara efter eventuella könssjukdomar så det visar inget om knark?

Enligt TV-Serien House så letar de bara efter vissa ämnen när de gör en tox-screen.

enhimmelskdrog:

tror dom ser att du har knark i kisset också om du har det

Bara om de letar efter det, vilket de inte borde göra eftersom det är inte deras jobb.


   
SvaraCitera