Aviseringar
Rensa alla

Kissar i badhuset


Ämnesstartare

Hur många kissar i badhuset? Jag brukar kissa i Poolen på badhuset. Jag brukar inte hinna till toan. Hur många kissar i badhuset ( poolen duschen) 


   
Citera
Ämnesetiketter

Aldrig gjort, kommer aldrig göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig kissat i offentliga pooler som vuxen. Vad jag gjorde som barn har jag inget minne av. Däremot är det betydligt alvarligare att hoppa i poolen utan att ha duschat sig ordenteligt ren. En otvättad kropp innehåller miljoner, troligen miljarder med ej önskade bakterier. 

URIN däremot är totalt ofarligt!

URIN - Naturens underbara gåva

Faktum är att vi alla går och bär på en mycket effektiv och verksam medicin. Den finns tillgänglig 24 timmar om dygnet, 365 dagar per år och dessutom är den fullständigt gratis!!!!!
Vissa läkare och experter kallar den här medicinen för "livets vatten", andra "en enastående saft" och andra "en gåva från gud".
Vår egen medicin heter urin.
Då vi alla sedan barnsben har blivit lärda att vår egen urin är något "smutsigt, äckligt och en slaggprodukt" så är det hög tid att vi reder ut begreppen lite.
Vår egen urin är så långt ifrån en slaggprodukt som man bara kan komma, tvärtom, vår urin är förmodligen det mest effektiva läkemedel som finns!
Urinterapi är inte på något sätt en ny metod, snarare pratar vi kanske om världens äldsta läkemetod. I världens äldsta bok, den indiska boken "Shivambu Kalpa Vidhi" (metoden att dricka sitt urin för att föryngra sig), vilken dateras till 3.000 år före Kristi födelse, finner vi olika recept på hur man bör använda sig av urin.

Läs mer på Urin - naturens dolda hälsokälla
http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr1/03-1art8.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig, är så sjukt äckligt och respektlöst. 

Inte hinna? Du klarar la av att håla dig i 1 minut eller?


   
SvaraCitera

Jag är väl okej med att man pissar i duschen men självklart är det ju trevligast att man kissar på toan. Det enligt mig väldigt otrevligt om man inte har kissat på ett tag och kissar i poolen sedan så är det ju äckligt iaf för det är mer eller mindre svårt att undvika att få vatten i munnen.


   
SvaraCitera

godismannen:

URIN - Naturens underbara gåva

Faktum är att vi alla går och bär på en mycket effektiv och verksam medicin. Den finns tillgänglig 24 timmar om dygnet, 365 dagar per år och dessutom är den fullständigt gratis!!!!!
Vissa läkare och experter kallar den här medicinen för "livets vatten", andra "en enastående saft" och andra "en gåva från gud".
Vår egen medicin heter urin.
Då vi alla sedan barnsben har blivit lärda att vår egen urin är något "smutsigt, äckligt och en slaggprodukt" så är det hög tid att vi reder ut begreppen lite.
Vår egen urin är så långt ifrån en slaggprodukt som man bara kan komma, tvärtom, vår urin är förmodligen det mest effektiva läkemedel som finns!
Urinterapi är inte på något sätt en ny metod, snarare pratar vi kanske om världens äldsta läkemetod. I världens äldsta bok, den indiska boken "Shivambu Kalpa Vidhi" (metoden att dricka sitt urin för att föryngra sig), vilken dateras till 3.000 år före Kristi födelse, finner vi olika recept på hur man bör använda sig av urin.

Läs mer på Urin - naturens dolda hälsokälla
http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr1/03-1art8.htm

Förr i tiden pissade man ju på sår men med tiden förstod man ju att det var ineffektivt, kiss må vara sterilt till en början men senare drar till sig bakterier så såren blev ju infekterade och patienten dog.
Färskt urin är ju inte farligt men som jag precis sa så blir det bakteriebildande efter ett tag.
Sen det här med att urin föryngrar och den biten venne fan hur sant det är, det är inget jag tänker pröva iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Förr i tiden pissade man ju på sår men med tiden förstod man ju att det var ineffektivt, kiss må vara sterilt till en början men senare drar till sig bakterier så såren blev ju infekterade och patienten dog.
Färskt urin är ju inte farligt men som jag precis sa så blir det bakteriebildande efter ett tag.
Sen det här med att urin föryngrar och den biten venne fan hur sant det är, det är inget jag tänker pröva iaf.

Just det du nämner har min morfar berättat att svenska soldater fick lära sig om de inte hade tillgång till desinfiktionsmedel.


   
SvaraCitera

godismannen:

Just det du nämner har min morfar berättat att svenska soldater fick lära sig om de inte hade tillgång till desinfiktionsmedel.

Då måste de isf torka bort det om det ska vara effektivt eftersom kiss är baktierie framkallande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Då måste de isf torka bort det om det ska vara effektivt eftersom kiss är baktierie framkallande.

Ja, det låter ju väldigt troligt! Dessutom var detta på 1940-talet så det har ju hänt mycket sedan dess.


   
SvaraCitera

godismannen:

Ja, det låter ju väldigt troligt! Dessutom var detta på 1940-talet så det har ju hänt mycket sedan dess.

Så är det! Men idag i en nödsituation hade man kanske gjort likadant om man som du säger inte har desinfektionsmedel Blink Fast idag kanske man hade tänkt att det skulle vara en för står risk, vem vet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Så är det! Men idag i en nödsituation hade man kanske gjort likadant om man som du säger inte har desinfektionsmedel Blink Fast idag kanske man hade tänkt att det skulle vara en för står risk, vem vet!

Jag skulle själv kunna göra det i en krissituation. Fast oftast med svårsår så blir det väl att man "slickar" såret rent istället och det är väl ännu sämre eftersom munnen/saliven är rena bakteribomben. Åtminstone på människan. Vill minnas att det märkligt nog är lite annorlunda på ex katter och hundar.


   
SvaraCitera

godismannen:

Jag skulle själv kunna göra det i en krissituation. Fast oftast med svårsår så blir det väl att man "slickar" såret rent istället och det är väl ännu sämre eftersom munnen/saliven är rena bakteribomben. Åtminstone på människan. Vill minnas att det märkligt nog är lite annorlunda på ex katter och hundar.

Sant, ja då kanske man konstigt nog borde låta en katt slicka såret fast den har ju sträv tunga så det kanske är en dum idé + att såret är ändå för stort för katten och man lär behöva typ asmånga katter.
Eller bättre att bara stoppa blodflödet så löser det sig Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varje gån jag går upp ur poolen på badhuset kissar jag ner mej om jag är kissig nödig. Jag hinner inte till toan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Sant, ja då kanske man konstigt nog borde låta en katt slicka såret fast den har ju sträv tunga så det kanske är en dum idé + att såret är ändå för stort för katten och man lär behöva typ asmånga katter.
Eller bättre att bara stoppa blodflödet så löser det sig Glad

Det viktigaste med småsår är väl att man klämmer på området så pass mycket så att man får ett blodflöde då blodet i sig renar såret och man är säker på att man inte får in bakterier i såret/blodomloppet som kan förorsaka blodförgiftning. Jord som kan tyckas vara ofarligt innehåller väldigt mycket sk jordbakterier som kan förorsaka stelkramp.


   
SvaraCitera

godismannen:

Det viktigaste med småsår är väl att man klämmer på området så pass mycket så att man får ett blodflöde då blodet i sig renar såret och man är säker på att man inte får in bakterier i såret/blodomloppet som kan förorsaka blodförgiftning. Jord som kan tyckas vara ofarligt innehåller väldigt mycket sk jordbakterier som kan förorsaka stelkramp.

Bra idé!
Ah, jord är ingen bra idé dessutom så lär ju jorden att torka in i såret och shit och som du säger så blir det ju enbart negativa effekter!


   
SvaraCitera