Aviseringar
Rensa alla

kissar


Ämnesstartare

Du kanske bara har vant dig vid det. Om du tvingar dig att somna om går det nog över [crazy]


   
SvaraCitera

loke90:

Varför kissar jag typ 3-4 gånger per natt?

Det kan ju vara så enkelt att du har kommit in i en dålig vana. Nästa natt, gå inte upp när du bli kissinödig, försök somna om. Det kan hjälpa. Annars har du kanske problem med din blåsa eller att du skulle ha diabetes men kanske inte så troligt ifall du inte har andra bekymmer. Tex. om du har gått ner i vikt? Kroppen producerar ju urin även om inte dricker något, så är det.


   
SvaraCitera

loke90:

Varför kissar jag typ 3-4 gånger per natt?

Hiver:

DIABETES

Som även fler skrivit, kan vara symptom av diabetes. =/
Du bör kolla upp det imo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en diabetes får man ju när man har för lite näring och sånt i kroppen så om du äter mkt näring så är det inte diabetes men jag tror som grodan2 sa


   
SvaraCitera

dennay:

en diabetes får man ju när man har för lite näring och sånt i kroppen så om du äter mkt näring så är det inte diabetes men jag tror som grodan2 sa

Och man blir också pissnödig jätteofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dennay:

en diabetes får man ju när man har för lite näring och sånt i kroppen så om du äter mkt näring så är det inte diabetes men jag tror som grodan2 sa

[zzz]


   
SvaraCitera

dennay:

en diabetes får man ju när man har för lite näring och sånt i kroppen så om du äter mkt näring

Man får inte diabetes på grund av det! Man får diabetes eftersom cellerna i kroppen inte klarar av att ta upp socker. Alltså kan man äta hur mkt som helst men kroppen kan inte ta upp sockret, vilket leder till viktnedgång.


   
SvaraCitera

Drick ingenting 3h innan du lägger dig.


   
SvaraCitera

Kissa INNAN du går o lägger dig istället, och drick inte efteråt. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur länge har detta pågått? Har du sömnproblem? Är du stressad eller nervös? Är du förkyld? Dricker du mycket vätskedrivande, såsom Coca Cola?

Du kan ha för liten blåsa också. Prova att inte gå direkt då du känner att du behöver, dra istället ut på det lite.

Ordnar det sig inte snart bör du kontakta läkare.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera