Aviseringar
Rensa alla

Kittlar lite lätt i tandköttet.


Ämnesstartare

Hej!

Jag är rätt orolig att mina tänder är lösa (vuxen tänder) är lösa och har vickat på dom i kanske 5 månader å nu har jag slutat med det sen kanske 1 vecka tillbaks å det har börjat kittla lite lätt då å då i tandköttet vid dom fyra undertänderna längst fram (på underkäken) som jag har känt på mest. Jag undrar om kittlandet betyder att tänderna ramlar ut [shake] eller om det betyder att jag är ovan vid att inte känna på tänderna eller nåt annat?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Simon


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Dem kommer troligtvis ramla ur. Hände min brorsa. Han har porslinständer nu. Gör lite ont när han äter (gnistlar även lite) men ingen fara.

Det kan även vara en sjukdom som man får i tandköttet. Men det är mest äldre folk som får den. Inte så trevligt.


   
SvaraCitera

Varför vickar man på sina tänder om man är över 7 år och de ej är mjölktänder?


   
SvaraCitera

du borde ha gått till tandläkaren för länge sen, att vicka på tänderna är väl knappast bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan det inte vara visdomständerna som gör att de andra tänderna flyttar lite på sig? i så fall kan det kittla lite eller göra lite ont, sen växer de fast igen.

men om du är osäker och tycker det känns konstigt så tycker jag du bör höra av dig till en tandläkare. men förstår om man vill kolla upp så mycket som möjligt på egen hand först, tandläkaren är ju förjävla dyr..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Varför vickar man på sina tänder om man är över 7 år och de ej är mjölktänder

fick en smäll på dom å trodde dom var lösa å sen blev det en vana att checka dom


   
SvaraCitera

pilen3:

fick en smäll på dom å trodde dom var lösa å sen blev det en vana att checka dom

öh...


   
SvaraCitera

pilen3:
Hej!

Jag är rätt orolig att mina tänder är lösa (vuxen tänder) är lösa och har vickat på dom i kanske 5 månader å nu har jag slutat med det sen kanske 1 vecka tillbaks å det har börjat kittla lite lätt då å då i tandköttet vid dom fyra undertänderna längst fram (på underkäken) som jag har känt på mest. Jag undrar om kittlandet betyder att tänderna ramlar ut [shake] eller om det betyder att jag är ovan vid att inte känna på tänderna eller nåt annat?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Simon

Har exakt samma sak nu o fick reda på av en lärare att det kan bero på att man börjar på hål i tänderna 


   
SvaraCitera